Piep bij vol intrappen gaspedaal

Beste lezers,

Het is me sinds een tijde opgevallen, wellicht is het al wel langer..

Ik heb een polo AW uit 2018, 70k gereden. Als ik het gas vol in trap en boven de 3000 toeren kom hoor ik een piep. Ik hoef het gas dan maar heel iets los te laten en dan gaat het weg.

De dealer zegt dat het niks ernstig kan zijn. Vroeg me af of dit voor iemand herkenbaar is.
 
Volkswagen  Polo  1.0TSI 
Beste lezers,

Het is me sinds een tijde opgevallen, wellicht is het al wel langer..

Ik heb een polo AW uit 2018, 70k gereden. Als ik het gas vol in trap en boven de 3000 toeren kom hoor ik een piep. Ik hoef het gas dan maar heel iets los te laten en dan gaat het weg.

De dealer zegt dat het niks ernstig kan zijn. Vroeg me af of dit voor iemand herkenbaar is.
Kan het niet uit (de buurt van) je gaspedaal komen? Je geeft bar weinig informatie
 
Polo  6c  Verkocht 
Piep als in een 'BEEP' of als in een fluitachtig geluid? Ik hoor ook gewoon een piep wanneer ik gas geef (fluitachtige piep), word hoger naarmate toeren hoger worden. Ook hoor ik de piep/aanzuiggeluid van de turbo bij schakelen. Dus als je dat hoort gewoon normale motorgeluiden lijkt me.

De piep die ik bedoel hoor je naar mijn idee ook erg goed bij 4 cilinder motoren, met name Peugeot, Citroen etc. zo'n stofzuiger geluid. Geen idee of dat is wat je bedoelt.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ben je wellicht in de gelegenheid het op te nemen? Dat beoordeeld direct een stuk makkelijker.
Heb je nog garantie? Anders niet zelf klooien en naar de dealer rijden :)
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!