Past een xenon lamp H7 in de lampunit zonder het kapje te verwijderen

vandaag heb ik een xenon H7r proline kit gekocht ( heb je maar 1 ballast en niet zo'n extra blokje erbij voor het canbus gebeuren). Set was in de aanbieding van 155 voor 104 euro, en een paar H7 adapters gekocht. Wat mij wel opvalt is dat ik op straat voor de linker koplamp een groter donker vlak heb dan bij de rechter koplamp. Zou dit een kwestie zijn van even de hoogte van de lampen na laten kijken? En die H7 adapters drukken de lamp niet erg stevig vast ( of zijn er misschien betere adapters op de markt, is wel dun materiaal) graag reacties, is er misschien iemand die mij hiervoor een oplossing kan geven? Lichtbeeld zelf is wel aardig goed, je kunt toch wel die schuine lijn zien die je normaal ook van een halogeenlamp hebt, ik heb in het verleden wel eens anders ondervonden. Alvast bedankt voor jullie advies en meedenken.
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Die adapters die je los kunt kopen zijn inderdaad niet echt stevig vast te draaien, Wat je kunt doen is je originele adapter gebruiken, deze moet je dan even doorknippen aan één kant zodat je de kabels er door kunt krijgen en daarna even met een stukje tape weer vastplakken. Dan kun je de adapter een stuk beter vast zetten. ;)

xenon-adapter-h7_1.jpg
Stel dat de adapter op de foto je adapter is, knip deze dan door bij de rode streep.......en nadien weer goed vastzetten met een stukje tape.
 
Laatst bewerkt:
Die adapters die je los kunt kopen zijn inderdaad niet echt stevig vast te draaien, Wat je kunt doen is je originele adapter gebruiken, deze moet je dan even doorknippen aan één kant zodat je de kabels er door kunt krijgen en daarna even met een stukje tape weer vastplakken. Dan kun je de adapter een stuk beter vast zetten. ;)

xenon-adapter-h7_1.jpg
Stel dat de adapter op de foto je adapter is, knip deze dan door bij de rode streep.......en nadien weer goed vastzetten met een stukje tape.
Bedankt voor deze tip. Zit er toevallig verschil in die losse adapters ten opzichte van die, die normaal op de stekker vast zitten? Het viel mij namelijk op dat als je die losse adapters vast zet de xenon lamp niet echt stevig wordt aangedrukt, blijft iets beweging in zitten.
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Het enige verschil is die grote opening zodat de kabels er door kunnen, de originele heeft deze opening niet, die moet je zelf dus maken door hem door te knippen. Misschien kun je die 'donor' adapter ook wel verstevigen door de opening op te vullen en af te plakken?

Ik had geluk en was eigenwijs, want ik wilde perse niet die adapter doorknippen, dus ben voorzichtig aan het passen gegaan en mijn kabelstekkers van de xenon passen er net doorheen.

Je kan misschien de donoradapter ook iets bol buigen dat er meer voorspanning opstaat?
 
Ik heb toch die losse adapters gebruikt maar ik heb op het lampvoetje die dunne randjes bedoel ik dan, daar heb ik op drie plekjes voor en achter(waar de adapter tegen aankomt) hele dunne stukjes schuim geplakt. nu zit de lamp stevig. Het enige wat ook een beetje moeilijk is vind ik, is om tijdens het indraaien het palletje van de lamp te laten rusten op het palletje van de adapter, wil er wel eens naast gaan liggen in plaats van erop blijven te liggen
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!