Past een xenon lamp H7 in de lampunit zonder het kapje te verwijderen

Hallo allemaal, ik heb een vraag.
Mijn polo is voorzien van H7 koplampunits. Nu wil ik graag weten of een xenonlamp in de houder past zonder het kapje en andere dingen te verwijderen die in de lamp zitten. Dat kapje wil ik namelijk niet verwijderen omdat die ook belangrijk is voor het lichtbeeld. Ik heb iets gehoord over kortere versies van de H7 xenon lamp,kan dat? Graag reacties en eventueel foto's.
Alvast bedankt
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Ja, alleen gaten in de rubberen afdekkapjes maken. Moet je wel even secuur doen zodat alles weer goed aan/afsluit. ;)
Misschien een domme vraag, maar hoe zit het met de lamphouders,de halogeenlamp kun je zo in de houder drukken en weer terugplaatsen in de lamp, maar de xenonlamp heeft niet van die voetjes daar zitten twee kabeltjes aan met stekkers die je in de lampenvoet moet steken, hoe ga de xenonlamp dan vergrendelen?
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Als je wat dichter bij had gewoond had ik je even geholpen
Maar het is echt heel eenvoudig! Goeie plek voor de ballasten zoeken is het meeste werk
emoji14.png
Ik heb nu een paar PIAA lampen erin maar in vergelijk met de philips white vision vind ik de lichtopbrengst tegenvallen van de PIAA lampen. Dus wat ze beweren over die lampen over wat betreft de lichtopbrengst( 55watt komt overeen met 100watt) dit is een beetje een verkooppraatje denk ik, en goedkoop zijn ze ook niet. Daarom zit ik toch maar te overwegen om xenon te plaatsen, ik hoop wel dat ik geen last krijg van condens in de lampen, (dat had ik namelijk wel met die H4 Bi-xenon, daarom mijn vragen wat betreft de bevestiging van de lamp in de voet van de koplampunit. Ik kan mij daar wel mee redden hoor, onder de lampunit is vast wel plek om de ballasten te monteren. Ik had alleen geen ervaring met H7 wel met H4. Ik had al zo'n idee dat het voetje uit twee delen bestond. En ik vindt het belangrijk dat het reflectorkapje niet verwijderd hoeft te worden, is toch wel belangrijk voor een redelijk goed lichtbeeld, met H4 moest die kap verwijderd worden en dan is het lichtbeeld niet zo goed.
Het monteren stelt inderdaad niks voor. Ik zou je er best even mee willen helpen maar dan moet je er wel een ritje voor overhebben van zo'n 2 x 1.5 uur. Anders even zoeken op youtube voor een how to? Anders even vragen bij een autoshop of ze je even willen helpen.......;)
Ik ben technisch genoeg om het alleen te doen, alleen nog even een niet te dure kit vinden. Ik heb er niet zo'n haast bij, voorlopig doe ik het wel met de PIAA lampen.
In ieder geval bedankt voor jouw reactie
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Als je een set wilt kopen kun je inderdaad wat krisrock zegt bij xenonlamp.nl kijken. Je kunt altijd contact opnemen met Arno van xenonlamp, die kan je het juiste/passende pakket voor je polo leveren. Kies dan wel voor R-lampen, deze voorkomen strooilicht. ;)
Hebben die R lampen een speciale benaming ( zullen wel erg duur zijn), en wat is dan het verschil met de normale korte xenonlamp?
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
Dat ligt aan je zelf welke lamp je neemt.
He hebt de keus tussen de gewone H7 lamp of de H7 R.
Het verschil is alleen de hoeveelheid strooilicht. Bij de H7R zal je minder strooilicht hebben dit omdat er een extra kapje over heen zit.
Deze past gewoon in de koplampunit net zo als de gewone H7 xenon lamp.
Je hoeft niks te veranderen aan je unit. (Die reflectorkap moet er in blijven i.v.m. Het licht beeld )
De xenon lamp gaat daar precies bij die reflector langs!
 
Dat ligt aan je zelf welke lamp je neemt.
He hebt de keus tussen de gewone H7 lamp of de H7 R.
Het verschil is alleen de hoeveelheid strooilicht. Bij de H7R zal je minder strooilicht hebben dit omdat er een extra kapje over heen zit.
Deze past gewoon in de koplampunit net zo als de gewone H7 xenon lamp.
Je hoeft niks te veranderen aan je unit. (Die reflectorkap moet er in blijven i.v.m. Het licht beeld )
De xenon lamp gaat daar precies bij die reflector langs!
Oke dit is duidelijk, maar het gaat mij erom dat de xenonlamp niet tegen het kapje aankomt omdat de lamp langer is dan de halogeenlamp.
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
bij mij niet in ieder geval en mijn set komt bij xenonlamp vandaan, werkt top!
Dan zal het bij mij ook wel goed gaan,xenonlampen hebben allemaal dezelfde afmeting en als ik goed heb gekeken is er bij de halogeenlamp nog ruimt voordat het reflectorkapje aangeraakt wordt, alleen er zijn ook H7c versies die zijn net zo lang als de halogeenlamp, alleen deze lampen hebben niet zo'n stukje extra metaal om de lamp zoals bij de H7r. Ik heb alleen een paar lampen nodig, ballasten heb ik nog. Dus ik ga maar eens even rondkijken.
 
volkswagen  polo 6r  1.2 70pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!