Past 17" 8.5j op een 9n3?

Zou wel moeten passen hoor, is wel aan de brede kant. Is je Polo verlaagd of wil je hem verlagen? Dan kan het wel krap komen te zitten.
ok bedankt, ja dacht wel dat het redelijk breed ging zijn maar het model van velg is niet smaller te krijgen in 5x100.
Hij is verlaagt, achteraan zijn alle regelpotjes er tussen uit en vooraan heb ik nog 1.5 cm draad over.
 
Ja ik zag het nu net, had even niet in de gaten dat dat jouw garage was haha Stick Out Tongue Zal wel krap worden dan, gaan aanlopen in de wielkassen en dergelijke. Op mijn ex-Polo (9n) had ik dat namelijk ook al met 17"x7.5j.

Stuur anders even een berichtje naar [MENTION=3879]Ruittie[/MENTION];, hij had ook 17 inch en 8.5j velgen op zijn 9n. Hij was er uiteindelijk ook druk mee (wielkasten uitrollen e.d.)
 
Ja ik zag het nu net, had even niet in de gaten dat dat jouw garage was haha Stick Out Tongue Zal wel krap worden dan, gaan aanlopen in de wielkassen en dergelijke. Op mijn ex-Polo (9n) had ik dat namelijk ook al met 17"x7.5j.

Stuur anders even een berichtje naar Ruittie;, hij had ook 17 inch en 8.5j velgen op zijn 9n. Hij was er uiteindelijk ook druk mee (wielkasten uitrollen e.d.)
Haha, ja dan kan ik mischien beter iemand zoeken om eens te kunnen passen ofzo. Maar zouden deze dan niet meer naar binnen komen aangezien het et 35 is op een 8.5j velg dan hetgeen ik nu heb met et 38 op 7.5j?
Ik zou denken dat die dan 3mm naar buiten komen en de rest naar de binnekant? of denk ik verkeerd? Stick Out Tongue
 
Met ET35 komen ze 3mm verder naar buiten, als je nu ET38 hebt ;) Daarbij is de velg nog 2,5 cm breder. Ik zou zeggen hou eens een liniaal erbij, dan zie je het al snel ;)!
Dat de velg 3mm meer naar buiten komt snap ik.
Maar zou dan die 2.5cm niet verder naar binnen komen?
Of is daar ook nog een stuk bij dan dat die in totaal meer dan 3mm naar buiten komt?
 
Nee de velg is breder dus komt 2,5 centimer verder naar buiten te staan en 3mm meer naar buiten te staan door de et waarde. In totaal komt de velg dus 2,83 cm verder naar buiten. Duidelijker kan ik het niet uitleggen Stick Out Tongue

etwaarde_etwaarde.jpg
 
Let ook dat je nog plaats tussen veerpoot en velg overhoudt. Ik heb (wel op 6r) 8j et35 en krijg amper deftig een vinger tussen de veerpoot en velg.
ja dat snap ik ook.
Ik heb al op foto gezien dat deze velgen passen maar ik weet niet of die ergens tegen schuurt als hij rijd.
aangezien zijn wagen verkocht is en de posts van 2jaar geleden zijn.
Ik zal proberen een foto van de velgen te posten.
 
Nee de velg is breder dus komt 2,5 centimer verder naar buiten te staan en 3mm meer naar buiten te staan door de et waarde. In totaal komt de velg dus 2,83 cm verder naar buiten. Duidelijker kan ik het niet uitleggen Stick Out Tongue

etwaarde_etwaarde.jpg
nu snap ik het helemaal ik dacht dat deze 3mm naar buiten kwam en de rest naar binnen kwam.
Maar zal proberen een foto toe te voegen van op de foto dat ik gezien had Stick Out Tongue
afbeelding007.jpg
en deze velgen zijn 17" en 8.5j breed, Maar deze polo heeft wel airride.
 
Gaat passen ik heb 8j en et 28 dan word het kut zolang het 5x100 et 35 is gaat het goed!
Iemand hier van het forum had 8.5j motorsport velgen onder zijn polo en hij zei dat het geen problemen gaf!
 
Gaat passen ik heb 8j en et 28 dan word het kut zolang het 5x100 et 35 is gaat het goed!
Iemand hier van het forum had 8.5j motorsport velgen onder zijn polo en hij zei dat het geen problemen gaf!
Ja steek is 5x100 en et 35. had al velgen gevonden maar is wel een heel lang stuk rijden enkel, En als je dan niet zeker weet of het past ben je voor niks zo ver gereden.
Zouden deze niet schuren ofzo ook als je iemand meeneemt?
Of weet je misschien wie deze velgen had kan ik het ook eens aan hem vragen Big Grin
 
Nee de velg is breder dus komt 2,5 centimer verder naar buiten te staan en 3mm meer naar buiten te staan door de et waarde. In totaal komt de velg dus 2,83 cm verder naar buiten. Duidelijker kan ik het niet uitleggen Stick Out Tongue

etwaarde_etwaarde.jpg
Even een kleine correctie op bovenstaande uitleg. Omdat de ET waarde gemeten wordt vanuit midden van de velg gaat een 1 inch bredere velg een 0,5 inch naar binnen en komt een 0,5 inch naar buiten. Door het verschil van 3 mm in ET waarde komt het in dit geval uit op 9,7 mm naar binnen en 15,7 mm naar buiten. Je kunt aan de binnenzijde wel meten hoeveel ruimte je over hebt.
 
Ik begrijp bij deze dus dat een breedset van 7.5J-voorzijde en 8.5J-achterzijde met steek 5x100 ET35 moet gaan passen op mijn 9N3 GTI? wat voor een bandenmaat zou ik dan toe moeten passen op de achterzijde? (de 8.5J)
 
Volkswagen  9N3 GTI  1.8 Turbo 
Zoals ivo al zei hij had 195 40 17 oftewel erg getrokken ik weet niet of jij getrokken banden wil hebben?

Je zou voor 205 40 17 kunnen gaan maar dan heb je mischien wel kans op dat het aan gaat lopen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!