Passen deze velgen onder mijn Polo 9N?

Hoi allemaal,
Ik heb sinds 1.5 jaar een VW Polo 9N uit 2005 en ik was nu op zoek naar licht metalen velgen.
Nu ben ik de velgen tegen gekomen met steek: 5x100, ET-waarde 35, breedte 7,5jx16, Naafgat 57.1 en bandenmaat 205/45/16.

Via steekmaat.nl ben ik er achter gekomen dat de steek en het naafgat wel passen, maar de ET-waarde verschilt 8mm. Is dit een probleem? Of zijn er andere redenen dat het niet zou passen?

Ik hoor het graag!
 
Volkswagen  Polo 9N  1.2 
Verschil in ET-waarde is dus geen probleem? Steekmaat.nl zegt ET-waarde van 43..
8mm verschil is niet te grote belasting voor wiellagers of dat de velgen dan teveel uitsteken?
 
Volkswagen  Polo 9N  1.2 
Dat ligt dan aan je bande maat en niet aan je velgen.
Dat klopt helemaal. Nu heb ik er 215/40 R17 op liggen. Als ik die zou vervangen door 225/45 R17 dan zou mijn snelheidsmeter wel de juiste snelheid aangeven. Maar eerst de huidige banden maar eens verslijten voor ik serieus naar een andere bandenmaat ga kijken. Maar ik raad Pink632 aan om de omtrek van zijn huidige bandenmaat eens te vergelijken met de omtrek van bandmaat 205/45/16.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!