Pa’s speelgoed.
Pa’s speelgoed.

Showroom Pa’s speelgoed.

Merk
Volkswagen
Model
Polo aw 1.0 TSI
Uitvoering
Compfortline
Kleur
Champagne
Bouwjaar
2018
Thx @aeonius

Kan haast niet misgaan met zo’n knap wagentje

Maar bij deze stel ik mij en mijn eerste polo voor, het wagentje wat ik kocht voor a naar b bleek een hoog fun gehalte te hebben, als ik dit had geweten was het een 2.0 GTI geworden, mss de volgende dan, ik denk dat ik nog wel eventjes plezier kan hebben met deze en heb inmiddels wat ideetjes om er voor te zorgen dat Mss MarkStb minstens een week niet meer tegen mij praat nadat zij is meegereden
Natuurlijk weet ik dat een 1.0 zijn beperkingen heeft ten opzichte van de modellen met meer inhoud, met name aanschaf van kant en klare performance hardware, maar mss des te meer fun , een polo(tje) met een gebreid wc rol hoedje op de hoedenplank die als eerste bij het volgend stoplicht aankomt

Ik snap natuurlijk dat ik niet het wiel moet uitvinden, zeker gezien er hier op het Poloforum een eennorme ervaring rondhangt.

Ik hoop veel domme vragen te stellen en goede antwoorden te kunnen ontvangen
 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi, iichel en aeonius
Ben heel benieuwd naar die airbox mod?
Zal wat foto's maken is nog proef opstelling met wat openingen in de de airbox, en een flex pijp naar voren, doel is zoveel mogelijk rijwind naar binnen te halen zonder vocht...maaaaar naast of boven de radiator is er geen (bestaande ) opening voor een dikke pijp naar buiten enkel in een wielkast, ik zit echter niet te wachten op een filter vol met stof uit de remblokken, moet wel zeggen dat het green filter in combinatie met deze openingen een behoorlijk verschil maakt , de snelheid naar de ongeveer 200 blijft er in waar hij eerder bij 180 al in kruipmodus ging, van 200 naar 210 is wel wel een gevalletje " maak me wakker als we er zijn" image.jpg
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1.3 MB · Weergaven: 12
  • image.jpg
    image.jpg
    1,018.6 KB · Weergaven: 12
Ben heel benieuwd naar die airbox mod?
Ik lees net dat jij een forge inlaat hebt, heb jij deze voor performance of geluid? Merk je überhaupt verschil in performance? Ik heb namelijk naar de forge gekeken maar vond het voor mijn doen een beetje teveel db's (YouTube) en vraag mij af of de warmte onder de kap geen nadelige invloed heeft ? Ziet er wel heel gelikt uit
 
Ik denk eerlijk gezegd niet dat deze mod veel toevoegt, je box 'zuigt' nu via een extra slang aan, maar vanaf dezelfde plek als waar je originele deel aanzuigt. En verder heb je nog wat gaten geboord zie ik. Als je bang bent voor warme lucht lijkt me dat geen goed idee. Green filter lijkt me dan weer wel een goeie.

Ik ben blij met de Forge Intake, bij mij heeft dat geen warme inlaatluchttemperatuur opgeleverd (gemeten met vcds). Ik heb het originele luchtaanzuigdeel wat boven je grill zit iets aangepast, door de klep dicht te maken en mijn luchtfilter erin te plaatsen (zie foto's in mijn topic). Zo vangt hij zo veel mogelijk rijwind.

Geluid is inderdaad iets meer, wat dieper en meer aanzuig- en afblaas geluid. Ik vind het wel goed klinken, maar daar zal een ieder anders over denken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkStb
Dit is een gevalletje beter goed gepikt dan slecht zelf bedacht was nog zoekende naar een goede plaats voor meer of een grotere slang en had nog niet aan jouw plaatsing van het forge filter gedacht , simpel thx en dat speelgoed op wielen van jou
 
  • Leuk
Waarderingen: #uranograu
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!