Parrot CK3000 ingebouwd

Onlangs heb ik een Parrot CK3000 ingebouwd. En daarbij zijn er enkele belangrijke dingen die men moet weten.


Als eerste is het handig om de volgens Car2Iso2Car kabel te kopen; Car2Iso2Car Algemeen tbv Parrot Â*-Â*carkitonderdelen
Deze kabel kan tussen de stekker van de auto en de radio worden geklikt, waardoor de radio perfect blijft werken en je vervolgens beschikt over de iso stekkers om de parrot aan te sluiten.


Vanuit de Car2Iso2Car kabel aan de kant van auto komt een korte blauwe kabel, met een kabelschoen erop. Het lijkt in eerste instantie zo dat de lange losse
blauwe kabel hier op moet, en de parrot werkt dan ook, máár hij werkt dan continue! Het is namelijk zo dat er geen contactslot geschakelde 12V achter de
radio ligt. deze dient men zelf te maken.
Handigste manier om dit te doen is via de zekering van de sigarettenaansteker. Leid de lange losse blauwe draad achter de radio richting stuurkolom,
hieronder zit de zekeringkast. Boor een klein gaatje in de zekeringkast waar de blauwe draad doorheen kan. Knijp zelf een nieuwe kabelschoen aan deze blauwe
draad. Pak vervolgens zekering nr. 42, deze zit in de bovenste rij, uiterst rechts; een blauwe zekering van 15A. Vijl aan eén zijde de bovenkant van deze
zekering weg, zodat het contact blank komt te liggen. soldeer hier een stuk draad op en knijp hier de tegengestelde kabelschoen aan, zodat deze op de andere
blauwe draad kan. Prepareer ook direct een 2e zekering, en berg deze op in de auto. Zo heeft men altijd een reserve bij.


https://www.dropbox.com/s/3j139x016zg8fm4/IMG_3316.JPG



Draai vervolgens achter de radio, de 2 glaszekeringen van de parrot om, hierdoor werkt de parrot correct qua permanent en iginition stroom, zodat mee uit en
aan gaat met het contactslot.

https://www.dropbox.com/s/cwwwjyrtfty5l5u/IMG_3313.JPG



De microfoon heb ik weggewerkt in de het origineel verlichtingskapje van VAG --> TIP: Koop deze voor een Fabia bij de Skoda dealer, deze is hier goedkoper
en is precies gelijk aan de VW variant.

https://www.dropbox.com/s/acjk1xls03ru4et/IMG_3321.JPG


Vervolgens heb ik de bedieningsknoppen van de parrot weggewerkt onder het dashboard, zodat deze niet zichtbaar is.

https://www.dropbox.com/s/azqdf8opnumes24/IMG_3324.JPG

Ik hoop dat jullie iets hebben aan deze korte handleiding, dit zijn de belangrijkste punten waar men rekening mee dient te houden.

Gr Paul
 
Ik wil niet vervelend of lullig over komen, maar een draad direct op een zekering solderen is NOT DONE!, je weet niet welke kant de stroom opgaat voor het zelfde geld heb je nu de stroom afgetakt aan de ongezekerde zijde!!!

Indien er geen geschakelde + is, dan trek ik een draad van de accu, naar binnen, sluit deze op een relais aan, en soldeer een draad aan de sigareten aansteker bedrading. ZO weet je zeker dat je geen kortsluiting creëert of het systeem overbelast!
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
Draad vd accu af naar binnen trekken doe je alleen bij hoge uitzondering, tevens deze altijd AAN DE ACCU zekeren! Het zal niet de eerste keer zijn dat er zich een pad naarbinnen smelt/brand vanaf de accu totaan waar je de zekering in het interieur hebt geplaatst!

Hoogswaarschijnlijk is het alleen een +12V uit-aan stuurstroom die naar de parrot gaat. Ik zou deze simpelweg bij de sigarettenaansteker aftakken, deze is al afgezekerd...
 
Ik wil niet vervelend of lullig over komen, maar een draad direct op een zekering solderen is NOT DONE!, je weet niet welke kant de stroom opgaat voor het zelfde geld heb je nu de stroom afgetakt aan de ongezekerde zijde!!!

Indien er geen geschakelde + is, dan trek ik een draad van de accu, naar binnen, sluit deze op een relais aan, en soldeer een draad aan de sigareten aansteker bedrading. ZO weet je zeker dat je geen kortsluiting creëert of het systeem overbelast!


Gezien de bevindingen die ik in dit bericht heb geschreven had denk ik dat mensen ervanuit mogen gaan dat ik wel thuis ben in electronica en netjes hobbywerk.
Natuurlijk heb ik gemeten aan welke kant die draad moet zitten, zodat deze dus aan de gezekerde kant zit. Zoals deze op de foto zit, zit deze aan de gezerde kant.
En inderdaad, een draad trekken vanaf de accu is precies hetzelfde doen, alleen veel moeilijker, PLUS, nu heb ik een contactslot geschakelde 12v, vanaf de accu ook niet. Deze geschakelde draad is eigenlijk het belangrijkste in dit hele verhaal.

Daarnaast heb ik hier ook op gelet omdat ik alles netjes wil maken, zoals ook te zienis op de manier zoals ik de microfoon heb weggewerkt.

gr paul
 
Draad vd accu af naar binnen trekken doe je alleen bij hoge uitzondering, tevens deze altijd AAN DE ACCU zekeren! Het zal niet de eerste keer zijn dat er zich een pad naarbinnen smelt/brand vanaf de accu totaan waar je de zekering in het interieur hebt geplaatst!

Hoogswaarschijnlijk is het alleen een +12V uit-aan stuurstroom die naar de parrot gaat. Ik zou deze simpelweg bij de sigarettenaansteker aftakken, deze is al afgezekerd...

Deze zit nu ook op de zekering van de aansteker, aan de gezekerde kant.
rede om dit zo te doen is vanwege het feit dat de aansteker zelf lastig te bereiken is.
 
Ik wil niet vervelend of lullig over komen, maar een draad direct op een zekering solderen is NOT DONE!, je weet niet welke kant de stroom opgaat voor het zelfde geld heb je nu de stroom afgetakt aan de ongezekerde zijde!!!

Indien er geen geschakelde + is, dan trek ik een draad van de accu, naar binnen, sluit deze op een relais aan, en soldeer een draad aan de sigareten aansteker bedrading. ZO weet je zeker dat je geen kortsluiting creëert of het systeem overbelast!


Daarnaast gebruikt de parrot nog geen 400ma in werking. En de manier met relais is wel erg overdreven.
 
Je kan ook een speciale stekker bestellen en deze op een lege +15 in de zekering kast aansluiten.
zekeringstekker.jpg
De car2iso kabel is een optie echter zijn er ook andere te krijgen om alleen de speaker kabels om te zetten. voeding, ( contact) moet je tog altijd appart pakken, dan is het niet zo "druk" achter de radio.
 
Je kan ook een speciale stekker bestellen en deze op een lege +15 in de zekering kast aansluiten.
front.JPG
De car2iso kabel is een optie echter zijn er ook andere te krijgen om alleen de speaker kabels om te zetten. voeding, ( contact) moet je tog altijd appart pakken, dan is het niet zo "druk" achter de radio.

druk achter de radio viel nog wel mee. het blauwe kastje heb ik kunnen wegleggen onder de radio, de kabels lieten zich makkelijk ordenen.
Die kabel die jij poste, zit daar dan nog een zekering aan? want ik heb nu gewoon een draad aan de gezekerde kant van de zekering zitten, die dan naar de ignition draad van de parrot gaat.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!