Parrot bluetooth carkit waar plaatsen?

Wederom bedankt, Jacques!

Ik denk dat ik zo'n zelfde Parrot ga aanschaffen. Van de week ff informeren wat het inbouwen door de dealer kost. Daar geef ik de voorkeur aan boven zelf plaatsen, i.v.m. garantie...
 
ik denk dat het bij de dealer z'n 250 euro kost. als je het zelf doet dan behoud je gewoon je garantie. je sloopt niks aan je auto. als je hem het zelfde er in zet als mij dan sloop je alleen een nep knopje van 2 euro. en ik heb in mijn handschoennen vakje een gat geboord voor de ipod kabels... maar dat kan natuurlijk ook ergens komen waar je niet hoeft te boren. het gat bij mij zit in de hoek rechts boven dus als je der in kijkt zou je hem niet zien... mocht je heel omhoog zitten zou ik je wel kunnen helpen?!

heb je trouwens al een ipodkabel, cd wisselaar, of een aux-ingang op je radio?
 
Hmm dat is best prijzig...maar even over dat boren in het dashboard hè, doet je gekoelde dashboardkastje het dan nog wel? Of kom ik nu erg a-technisch over?
Ik heb een aux-ingang standaard naast de 12-volt aansluiting zitten. En een kabeltje hier voor de Ipod (die past op de aux in) heb ik voor € 0,59 gekocht bij de Action! Cd-wisselaar heb ik niet. Werkt perfect!
 
Ik heb mijn Parrot CK3100 ook laten monteren in mijn nieuwe Polo. Het kleine display hangt in het middenconsole, boven de bekerhouders/ 12-voltsaansluiting en dan helemaal links in de hoek.
Als ik tijd heb, dan zal ik even een foto maken.
Microfoontje hangt overigens links van mij.
 
@Oostrum1: dat lijkt me ook wel een goede plek, maar stoot je er dan niet tegen aan als je de bekerhouder gebruikt? Of is er nog genoeg ruimte? Ik neem namelijk elke morgen een beker koffie in de auto...ben benieuwd naar de foto!
 
Tuurtje zei:
Hmm dat is best prijzig...maar even over dat boren in het dashboard hè, doet je gekoelde dashboardkastje het dan nog wel? !

Uhm je gekoelde kastje is 's winters een verwarmd kastje hoor, er zit gewoon een slang aan die naar je normale ventilatie systeem gaat en de temperatuur die uit de blazer komt is ook de temperatuur die in je dashbordkastje komt.

Maar ik zou ternevernooitniet boven in je dash boren, dat is in sommige gevallen echt een probleem met inruilen. schroef altijd in delen die makkelijk en goedkoop te vervangen zijn zodat de gaatjes niet meer zichtbaar zijn.
 
Tuurtje zei:
@Oostrum1: dat lijkt me ook wel een goede plek, maar stoot je er dan niet tegen aan als je de bekerhouder gebruikt? Of is er nog genoeg ruimte? Ik neem namelijk elke morgen een beker koffie in de auto...ben benieuwd naar de foto!

Er is dan nog meer dan genoeg ruimte over en je stoot er echt niet zo snel tegenaan. Als je de carkit helemaal links plaats, dan kun je zelfs de rechter bekerhouden helemaal vrij gebruiken. Zelf helemaal achterin het opbergvakje (achter de bekerhouder) komen is geen enkel probleem. Foto's volgen, zoals al aangegeven.
 
@Bas, ik heb ook niet in het dashbord geboord maar alleen het handschoennenvakje en mocht ik het der uit halen/inruilen een dopje er op. en klaar zie je niks meer van.
ik zal ff kijken of ik zo een foto kan maken van het kabeltje.

het zit zeg maar tegenover de luchtaanvoer.

@ tuurtje, mocht je die mki versie doen dan komt die aux-in kabel te vervallen en loopt die kabel via je parrot, naar de line in van je radio, door de speakers, zonder gebruik te maken van de versterker van de parrot, die is namelijk niet zo heel best, maar via de line out van de parrot werkt dit perfect. selecteer aux in op je radio en via de parrot bedien je je ipod. het enige nadeel vind ik dat de nummers niet op radio komen te staan, enkel alleen op de parrot.
wel een voordeel dat je een aux-in hebt je hoeft denk ik geen kabel te kopen bij de dealer...

[resize=640:27fivshq]http://i54.tinypic.com/2mezwr7.jpg[/resize:27fivshq]

dit is het aansluit schema van de parrot, samen met die van de radio kun je hem aansluiten.
 
@ Oostrum1: klinkt goed die plek!
@ Jacques: bedankt weer voor de uitgebreide info. Alleen twijfel ik nu tussen de CK3100 en Mki9100, aangezien ik me afvraag of ik al die functionaliteiten ga gebruiken...

Als ik voor de 3100 kies, dan komt ie denk ik op de plek van Oostrum.
 
Tuurtje zei:
@ Oostrum1: klinkt goed die plek!
@ Jacques: bedankt weer voor de uitgebreide info. Alleen twijfel ik nu tussen de CK3100 en Mki9100, aangezien ik me afvraag of ik al die functionaliteiten ga gebruiken...

Als ik voor de 3100 kies, dan komt ie denk ik op de plek van Oostrum.

Ik heb ook gekozen voor de 3100, aangezien ik al die andere opties ook nooit gebruik. Ik wil alleen maar kunnen bellen. Hierbij overigens een paar foto's van hoe de carkit bij mij is ingebouwd. Kwaliteit is niet echt goed, aangezien ik ze gemaakt heb met mijn telefoon. Als je nog andere foto's wilt, dan hoor ik het wel...

05072011410-1.jpg

05072011407-1.jpg

05072011408-1.jpg
 
hmm, lekker onveilig. Als je in je tel-boek moet kijken haal je je ogen van de weg af dat is niet echt ideaal. Beter was het geweest om de parrot boven je radio op die blinde plaatjes te monteren. Dus die plaatjes tussen de schakelaars in. Dan had ie mooi vlak met het dash gezeten en was er niks te zien aan kabels.
 
Er zijn ook uitvoeringen waar boven de radio alle knoppen in gebruik zijn :cool:
En dan is dat geen optie.

Maar ik ben het met je eens dat deze wel aan de lage kant zit.
Zo zie je maar ieder heeft zijn eigen smaak/ideeen
 
@ tuurtje, als je niet weet of je de ipod aansluiting e.d. gebruikt zou ik toch die MKI9100 doen, hij is maar 24 euro duurder, dus dan zou je hem nog altijd kunnen gebruiken. ik weet niet of het bij de ck3100 zit maar die mki9100 heeft ook voice control wat best goed werkt, je moet alleen eerst achternaam dan voornaam
 
@Oostrum1: heb vandaag een Parrot CK3100 laten plaatsen op dezelfde plek waar jij hem hebt zitten. Het speakertje is op de stuurkolom geplaatst (voor de knopjes om de dagteller op nul te zetten).

Ben er erg tevreden mee!
 
@Bas: Het inbouwen van de carkit op de plek die jij voorstelt is net niet mogelijk. Dit had oorspronkelijk ook mijn voorkeur, maar de carkit zelf is 2 cm breder dan die 2 lege knopjes die ik daar heb zitten. Dan zit dat ding dus aan beide kanten 1 cm over mijn schakelaars (gevarenlichten en stoelverwarming). Dan moet je dus een andere plek kiezen en ik kon mee geen betere plek voorstellen, aangezien de ruimte op het dash verder redelijk beperkt is. Op deze manier heb ik er geen last van en het is netjes gedaan. Telefoonboek oproepen en bellen gaat behoorlijk snel en zal niet veel meer tijd in beslag nemen dan zo af en toe op je TomTom kijken als die daar onder in het bakje ligt...

@Tuurtje: Heb je de carkit vast laten schroeven, of hebben ze dit met lijm gedaan? Bij mij zit het microfoontje overigens links van de bestuurder, bijna in het dak. Dat zit overigens niet vast met een schroef, zodat ik het altijd nog ergens anders kan laten plaatsen.

Ik ben overigens ook nog steeds tevreden met de plaats en werking van mijn carkit.
 
Tuurtje zei:
@Oostrum1: Zowel de carkit als het microfoontje zitten geplakt. Ben ook tevreden of de plek. En is ie bij jou ook geplakt, of geschroefd? De CK3100 is echt een geweldig apparaat! Big Grin

Geplakt. Dat was namelijk nog een reden om de carkit daar te plaatsen. Dat kon namelijk zonder schroefjes. Het is idd een eenvoudig en makkelijk apparaatje...
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!