Parkeersensoren

Hallo mede forum leden,

Het viel mij gisteren pas op dat een Polo in de showroom extra sensoren had (boven achterwiel) tov mijn eigen Polo. Zie beide foto’s. Weet iemand of dat een standaard doorgevoerde verbetering?

30077
 

Bijlagen

  • 43B0B4EE-5020-4913-9C06-E680AC0EE10B.jpeg
    43B0B4EE-5020-4913-9C06-E680AC0EE10B.jpeg
    169.9 KB · Weergaven: 74
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Zou er meerwaarde zijn om beide te hebben? Los van het feit dat je met sensoren ook voor sensors hebt...

Dan zit je wel met die ronde gaten voor en achterkant.
Is wel handig maar die dingen piepen zo snel. Voor heb ik niet nodig. En met een camera kan je rustig parkeren incl. Beeld.

Ik snap niet sat veel mensen sensoren boven camera verkiezen eigenlijk.
 
VW  Polo AW Highline  1.0 
Dan zit je wel met die ronde gaten voor en achterkant.
Is wel handig maar die dingen piepen zo snel. Voor heb ik niet nodig. En met een camera kan je rustig parkeren incl. Beeld.

Ik snap niet sat veel mensen sensoren boven camera verkiezen eigenlijk.
Heb mijn auto moeten spuiten, had meteen gekozen om de PDC gaten dicht te laten maken, en zelf een camera in te bouwen wel in mijn 6R vind PDC ook zo ruk
 
Ik heb recent een camera via de dealer laten inbouwen. Werkt perfect. In mijn ogen beter dan sensoren achter.

Wat koste dat bij de dealer?

Vind het wel jammer dat de mijne het niet heeft. Veel opties kosten bij een nieuwe niet zoveel extra maar als je het achteraf wil...
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo AW  1.0 TSI DSG Highline 
Ik had nog wat tegoed...en kon kiezen uit parkeer sensoren of een camera. Ik heb toen voor een camera gekozen. Dus heeft mij niets gekost. Bij Cartronic in De Haag kost het iets van 550 euro.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
Ik had nog wat tegoed...en kon kiezen uit parkeer sensoren of een camera. Ik heb toen voor een camera gekozen. Dus heeft mij niets gekost. Bij Cartronic in De Haag kost het iets van 550 euro.

Ok, heb helaas niets te goed van de dealer.

En Cartonics had ik ook al gevonden, had ze een mailtje gestuurd maar nog geen reactie ontvangen.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI DSG Highline 
De vw Golf van mijn schoonzus heeft deze "extra" parkeersensoren ook.
Deze dienen voor het "automatisch inparkeren". Vermoedelijk werken ze om de lege parkeerplaatsen te zoeken.
Wanneer je niet automatisch inparkeert werken ze ook gewoon zoals de andere parkeersensoren, handig voor paaltjes, hoge stoepranden (zoals bij drive in's enzo).
 
Volkswagen  Polo AW  1.6 TDI 59KW 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP en Robin
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!