Parkeersensoren

Ik heb parkassist en het komt voor dat ik het gebruik. Ik weet niet hoe jullie hier instaan, maar ik vind dat je vrij dicht op het obstakel bent voordat de eerste piepjes afgaan (minder dan 50 cm) en je moet vrij dicht op het object zijn (10 cm) voordat hij echt alarm gaat slaan.
Is dit mss aan te passen?

Ik had het erover met de dealer dat ik geneigd was eerder te remmen dan de auto aangaf bij gebruik van parkassist om bovenstaande reden.
De dealer mocht dit eigenlijk niet zeggen, maar hij vertelde dat de auto uit zichzelf stopt als je te laat reageert.
Dat heb ik vandaag uitgeprobeerd. En het klopt! als jij niet tijdig remt bij parkeren, remt de auto en hij remt vrij krachtig.
Je staat dan wel zo dicht op het object dat je je vinger er nauwelijks tussen krijgt.
Iemand hier ook ervaring mee?

(overigens, niet uitgeprobeerd op een muur maar op een bosschage ;))
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
over het algemeen rij je niet met 30 kilometer per uur je parkeervak in toch? rustig aan en de piepjes komen vanzelf en dan sta je goed zoals je zelf heb ondervonden al.
Heeft de dealer ook verteld dat als je te hard gaat de sensoren het te laat oppikken en de auto het niet red om op tijd voor de bosjes te stoppen? En ja zelf getest op doek welke er hing
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Zoals je al zei: Ik parkeer niet met 30 t uur, maar moest wel wennen dat de piepjes vrij laat kwamen; ik was de Fabia gewend en die reageert al bij 1,5 m. De Polo pas 50 cm.
Volgens mij reageren de piepjes helemaal niet als je te hard rijdt, je krijgt dan de grote, rode spin.
Wat de Fabia ook deed was al rood aangeven als je 30 cm van het obstakel af was, de Polo op veel kortere afstand. Das wel ff wennen!
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
Parkeer hulp schakelt boven de 10km/uur uit,
Misschien dat je toch te hard rijdt dan?

Misschien weet @TCL of je iets aan de parkeersensoren kan aanpassen?
Ik weet ook niet hoe hard ik precies ging in ieder geval hard genoeg om hem te laat in te laten grijpen, de rode spin is een auto met signalen er omheen overigens, en komt alleen vanaf de voorzijde ik reed achteruit toen hij ingreep, en ik stond niet op tijd stil bij het testen, in het echt rij je natuurlijk niet zo hard achteruit. tenminste als je verstandig bent haha. maar hij zal je dus niet altijd op tijd stoppen
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Parkeer hulp schakelt boven de 10km/uur uit,
Misschien dat je toch te hard rijdt dan?

Misschien weet @TCL of je iets aan de parkeersensoren kan aanpassen?

Je kan de afstand helaas niet aanpassen dat ze detecteren. De snelheid voor afschakelen is op de grotere broertjes wel aanpasbaar geweest maar of dit op de Polo ook kan moet ik je helaas nog even schuldig blijven tot ik er een heb gehad waarbij ik dit kan testen. Maar normaal rustig rijden dan is er niks aan de hand. Hij grijpt ook netjes in al moet je daar zeker niet vanuit gaan.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!