Pairing adapter of Bluetooth Touch adapter

Hallo,

Ben nieuw op het forum, ben sinds gister troste eigenaar van een Polo 6R 1.4 GTI uit 2011. Hier zit een houder (wat volgens de verkoper de voorbereiding is om je telefoon met je navigatie te koppelen). Nu is mijn vraag welke van de 2 apparaten (Pairing Adapter of Bluetooth Touch Adapter) heb ik nodig om mijn Apple Iphone 5s te koppelen met mijn navigatie ?

Dit is de houder wat ik in mijn Polo heb zitten :
foto12.JPG


Thanks voor jullie hulp.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TSI GTI 180PK 
Ik heb een Polo comfortline uit 2011 met precies hetzelfde systeem en werd in beginsel zonder adapter geleverd.
In de verkoop een pairing adapter onderhandeld en dit werkt prima op onze beide iphone's 5.

Nu wel via een duitse dealer een specifieke Iphone 5 adapter gekocht zodat de telefoon netjes in een houder zit en meteen opgeladen wordt.
Maar de werking is precies hetzelfde.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Maar is het wel zo dat ik zowel de pairing adapter kan gebruiken als de bluetooth touch adapter of moet ik persee de pairing adapter hebben ? Vind namelijk de bluetooth touch adapter mooier staan in het interieur.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TSI GTI 180PK 
1 van de twee. het doet beide hetzelfde, alleen is de touch een luxer exemplaar met toegang tot bijv je telefoonboek.
Maar als je een RNS systeem hebt kan je dit ook via de phoneknop beschikbaar krijgen en dan is die 'luxe' adapter niet nodig.

Scheelt toch weer euros' :lol:
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
je hebt een houder in je auto, dat geef je aan op de foto. Dat betekent dat er bluetooth op 2 manieren aanwezig kan zijn.
Of een RNS310 met ingebouwde BT ( maar dit betwijfel ik) of een losse BT module onder de stoel die gekoppeld is met de RNS.

maar bij beide is de phoneknop te bedienen op de RNS.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Heb onder de bijrijderstoel gekeken heb inderdaad daar een bluetooth module liggen echter als ik de phone knop indruk krijg ik nog steeds de melding : telefoonbediening is niet beschikbaar. Mobiele telefoon is niet verbonden.
Hier een foto van de melding :
foto22.JPG
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TSI GTI 180PK 
Klopt je hebt nog zo'n pairing adapter nodig de touch of die met 2 knoppen.
Beide adapters hebben zo zijn voor en nadelen.
De 2 knoppen bediening adapter geeft je telefoonboek weer op de RNS ( als je op de knop phone drukt ), en is goedkoper dan je touch.
De touch oogt luxer, maar is een stuk duurder. Ook heb ik al verschillende klachten gehoord over de touch ( incl. Die van mij zelf )

Of zo als labiel aan geeft een specifieke iPhone adapter aanschoven maar deze is volgens mij niet origineel VW
 
De iphone 5 adapter is origineel VW. werkelijk klik en klaar.
alleen gekocht bij een duitse dealer aangezien die daar 50 euro goedkoper is.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Okann38 heeft ongeveer dezelfde situatie en vragen als ik heb. Een RNS310 met adapter en hoe je iPhone te koppelen. Ik ga het morgen merken, want dan kan ik mijn Polo ophalen. Ben benieuwd.

Heb wel alvast de specifeke iPhone adapter gekocht, een VW origineel. Hoop dat Spotify via BT streamen gaat lukken. Wat ik me niet realiseerde is dat ik de aux/headsetuitgang op de iPhone kwijt ben als deze in de houder zit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt alle, ik heb nu ook een Bluetooth Touch adapter besteld, heb namelijk geen zin om telkens een nieuwe adapter aan te schaffen wanneer ik van telefoon wissel wat namelijk elk jaar het geval is.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TSI GTI 180PK 
Hallo Allemaal,
Ik wil ook graag de originele iphone 5 cradle kopen(via mijn werk Stick Out Tongue) en deze in de originele houder klikken. Alleen wat ik me nog afvraag en steeds niet duidelijk is of het audio streamen via bluetooth naar behoren werkt? of gaat dit dan via aux ofzo?
de vw code van de craddle is: 3C0051435CQ

gevonden op deze website:
http://www.yatego.com/kolumbus24/p,...ter-vw-volkswagen-apple-iphone-5-5g-bluetooth
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDi 
Werkt prima. Via de media knop op je rns kan je voor Bluetooth audio kiezen.
Wel is het zo dat daarna alles op je telefoon moet plaatsvinden als je bijv een ander liedje wil.
Alleen volume kan je nl regelen
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Bedankt voor je snelle reactie labien.
Het probleem bij mij is dat ik geen bluetooth connectie meer heb als ik de pairing adapter eruit klik. Zit er dan een bluetooth in de iphone 5 craddle zelf? Want mijn rns310 heeft geen bluetooth.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDi 
Ja, de cradle vervangt de pairing adapter. Bluetooth zit ook daarin verwerkt (eigenlijk in een andere module onder ws je stoel) maar het verbindingsstuk neemt de cradle over.

Echt klik erin even de telefoon aanmelden en klaar. Heb het zelf ook gehad en werkt super
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
zo ik heb hem gekocht via de vw dealer. binnen 1 dag had ik hem en het werkt inderdaad perfect!
alleen ik vind het jammer dat mijn iphone ook het geluid automatisch op bluetooth zet. zo krijg je geen geluid als je een mail ofzo krijg.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!