OSRAM night breaker h7-led Polo AW

Cruz

Bekend lid
883
315
72
Vandaag deze nieuwe ece goedgekeurde leds lampen gemonteerd.(Duitsland goedgekeurd en eigenlijk nog niet voor de Polo AW maar verwacht dat dit wel zal komen)
Peace of cake.. 10 minuten werk. Je hebt geen special adapter nodig.

Geen storing etc en past gewoon.
Vanavond als het donker kan het goed testen.

Wat mij wel opviel de herrie die de ventilatoren maken ☹️. Met name als de motor uitstaat. Je hoort het zelfs als de auto ventilatie op 1 staat. Met motor aan hoor je het niet.
Ik kijk het even aan deze week wat betreft de herrie en anders gaan ze terug...
Misschien dat het betere licht het voordeel oversteigt toch de herrie met name als de start stop aangaat..

IMG_20201031_201543.jpgIMG_20201101_124330.jpgIMG_20201101_124602.jpgIMG_20201101_125229.jpgIMG_20201101_125244.jpg
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 

Dit geluid hoor je?
Lees dat er niets aan te doen is. Behalve dat er stof of vet tussen kan zetten. Maar dit lijkt mij sterk bij nieuwe lampen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  • Leuk
Waarderingen: Akkie
Klopt dat hoor ik dus als ik in de auto zit.
Ik vind het irritant met name als de start stop of LH/CH functie. Lijkt alsof de kachel van de auto aanstaat zoveel herrie maken ze in mijn auto.
Voorheen was het doodstil .
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Vraag me eigenlijk wel af wat het nut van zo'n fan is. Als je er zo'n afdek Dop opzet kan ie alsnog zn warmte niet kwijt toch? Dan blijft warme lucht alsnog erin hangen, lijkt me.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Klopt dat hoor ik dus als ik in de auto zit.
Ik vind het irritant met name als de start stop of LH/CH functie. Lijkt alsof de kachel van de auto aanstaat zoveel herrie maken ze in mijn auto.
Voorheen was het doodstil .
Na wat zoeken, lees ik dat het geluid vaak voorkomt bij led met ventilator.
De een maakt meer geluid dan de ander.
Je zou Osram nog kunnen mailen wat er aan het geluid te doen is?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Afdek Dop past er ook gewoon goed op? Geen geprop nodig in de unit met de kabels?
Nee ging gewoon goed. Als een normale H7 halogeenlamp. Enige nadeel dus dat geluid binnen. Ga vanavond even rijden wat het verschil is nu met deze Led. Maar kans is aanwezig dat ik ze terug stuur ivm de herrie.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Hoor je dat geluid binnen net zo hard als op dat filmpje? Dit filmpje is buiten de auto opgenomen, auto is van binnen geïsoleerd, dus minder herrie zou ik aannemen. Heb zelf ook wel eens in mn oude Polo met geen isolatie ook led met fan gehad. Binnen hoorde je het heel lichtjes als het contact aan stond maar motor nog uit was. Zeker niet zo hard als een ventilatiestand 1 of 2 in de auto.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Het klinkt alsof stand 1 aanstaat zoveel herrie maken deze Osrams...

Motor aan dan hoor je ze niet. Maar met start stop en ch/LH hoor je deze leds goed binnen en buiten. Echter wel meer binnen dan buiten.. komt denk ik omdat het binnen stil is.. geen omgevingsgeluid.
Vandaar mijn irritatie.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Ik moet eerlijk zeggen, het wit ziet er strak uit en verkeersborden zijn feller en zijkant van de weg ook goed verlicht maar ik zie eigenlijk geen groot verschil in felheid of dat ik minder of beter zie tussen de oorspronkelijke halogeen H7 en deze LEDs. Daarnaast maken de ventilatoren veel herrie en de zijkant van de lamp en carrosserie voelt warm aan..

Al met al deze gaan terug naar Amazon.
Misschien is de gewone H7 night breaker van OSRAM een optie. Geen herrie en optisch misschien ook iets mooier?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Ik moet eerlijk zeggen, het wit ziet er strak uit en verkeersborden zijn feller en zijkant van de weg ook goed verlicht maar ik zie eigenlijk geen grote verschil in felheid of dat ik minder of beter zie tussen de oorspronkelijke halogeen H7 en deze LEDs. Daarnaast maken de ventilatoren veel herrie en de zijkant van de lamp en carrosserie voelt warm aan..

Al met al deze gaan terug naar Amazon.
Misschien is de gewone H7 night breaker van OSRAM een optie. Geen herrie en optisch misschien ook iets mooier?

Mee eens. Op de foto's zie ik weinig verschil, op de kleur na dan. Bij mijn oude Polo met van die ouderwetse reflectorlampen (niet transparant) zag je aanzienlijk veel meer met led. Bij jou lijkt het lichtbeeld exact hetzelfde, ook de hoeveelheid licht en de afstand tot waar het licht komt. Bij mij had ik echt tientallen meters verder zicht. Dat zou bij mij ook de keus voor led zijn; langere levensduur, meer zicht (breder, verder) en natuurlijk een strakke uitstraling.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Net als met de originele leds moet je het dus niet voor het zicht doen, met halogeen heb je beter zicht :poop:

Denk dat voor het zicht eigenlijk alleen relevant is met H4 halogeen? Aangezien h7 al een stuk meer zicht geeft. Met mijn voorloopauto Seat Mii had ik h4 halogeen en bar weinig zicht vergeleken met de polo met halogeen nu.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Voor 1/4 van de prijs had je net zo felle, of misschien wel fellere ledlampen kunnen kopen zonder ventilator, met hetzelfde lichtbeeld. Gevalletje betalen voor de naam .....
Klopt had ik zeker kunnen doen maar van deze wist wel zeker dat ze prima zullen passen in mijn Polo Aw en geen gedoe heb met adapters, grotere stofkappen etc of stroolicht, radiontvangst verstoring wat ik nu heb met mijn ali achteruitverlichting. Je betaalt idd voor de naam eens, maar met deze heb ik ook garantie.
En mochten ze niet bevallen kan ik ze makkelijk terugsturen kosteloos, zoals nu :)
Ik houd het op halogeen.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
Bij amazon.nl voor 21€ gratis verzending als je prime hebt.

Ik laat de OSRAM night breaker H7 er in zitten. Je merkt goed het verschil met de standaard H7 en ze maken geen herrie tov LED . De Lader NG geven voor meer licht en schijnen verder, licht kleur is ook mooier dan de standaard halogeen. En ze zijn stuk goedkoper nadeel is wel dat deze minder lang meegaan dan normale H7 en LED.
LED is wel mooier qua design maar qua licht geen toegevoegde waarde en prijzig voor mij. Ik laat het bij halogeen daar is deze koplamp ook voor gemaakt
Night breaker laser NG halogeen H7:
IMG_20201105_194949.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Akkie en BlackDiesel
Hier de vergelijking standaard halogeen H7, OSRAM night breaker LED H7 en de OSRAM night breaker laser next generation H7.IMG_20201031_191713.jpgIMG_20201101_201930.jpgIMG_20201105_200024.jpgIMG_20201031_192249.jpgIMG_20201101_200851.jpgIMG_20201105_195108_1.jpg

Je ziet goed verschil in kleur. Bij die ene lijkt ie wat blauwiger, bijna hetzelfde als bij Led. Maar vermoed dat dat meer aan de foto ligt.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!