Originele VW Polo 6R Cross wielen Budapest

Status
Niet open voor verdere reacties.
Te koop aangeboden:

een set (4 stuks) originele VW Polo 6R Cross wielen, benaming "Budapest".
Velgmaten: 7,5 x 17 ET38 steek 5x100
Bandenmaat: 215/40/17 Continental ContiPremiumContact 2, met 6mm profiel.

2 velgen zijn onbeschadigd, 2 hebben elk een minimale beschadiging, stelt niet veel voor.
Detailfoto's op aanvraag.

Ik heb ze onder een gewone Polo 6R (niet Cross) gehad, passen en staan daar erg goed onder. Zie foto's.
Verkoop wegens aankoop andere set wielen.
Heb er tegen meerprijs nog een 5e velg bij als reserve (met lichte schade, kan ook los verkocht worden).polo6rvelgena2.jpgpolo6rvelgenv2.jpg

Vraagprijs 600 euro.

Wielen liggen in Groningen. Opsturen kan, maar is voor rekening en risico van koper.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  • Leuk
Waarderingen: Wesley van Doorne
ja dat zou kunnen, maar dan zit ik weer rond de 900 euro voor wintervelgen en daar heb ik dat niet voor over omdat dan moet ik nieuwe winterbanden kopen (500euro ongeveer)
en dan jouw velgen ook nog eens dus dan kom ik veel te duur uit ;) want hoeveel vraag je zonder banden?
 
sorry maar dan wordt het te duur voor mij als ik deze aanschaf, toch bedankt ;)
maar ik poets mijn auto toch meerdere keren per week, ook in de winter en moet er toch nog goed uitzien in de winter eh daarbij dat ik een setje was aant zoeken.
want stalen velgen (originele) is echt maar niks qua uiterlijk Big Grin
 
Ik zoek zelf ook een setje 17inch voor de winter. Dit zou prima staan onder een witte Polo GT. Maar mijn velgen zijn 7jx17inch, ET46, de vraag is dus komen deze velgen verder naar buiten (7,5x17inch, ET38)? Misschien dat iemand hier verstand heeft van dit soort zaken.
 
Ik zoek zelf ook een setje 17inch voor de winter. Dit zou prima staan onder een witte Polo GT. Maar mijn velgen zijn 7jx17inch, ET46, de vraag is dus komen deze velgen verder naar buiten (7,5x17inch, ET38)? Misschien dat iemand hier verstand heeft van dit soort zaken.

Die komen zeker verder naar buiten, maar het zal nog ruim binnen de kassen vallen ;)
Zal voor het oog een dikkere uitstraling geven dan je huidige et46 velgen :mrgreen:

Wat betreft winterset, houd er wel rekening mee dat de randen van deze velgen gepolijst zijn, dus meer kans op de vorming van zogenaamde 'kooltjes' onder de blanke lak. Allicht even goed om dit in jullie overweging mee te nemen ;)

Zelf vind ik t een heel dikke set, maar ik heb al een boavista look set, dus eigk geen interesse meer :oops:
(al zijn die iets lagere et en iets bredere J waarde wel aanlokkelijkStick Out Tongue)
 
VW  6R  1.2TDI 
ja deze zullen dan verder naar buitenkomen maar ze zullen nog steeds binnen de kasten zijn, hoe lager de et waarde hoe verder de velg naar buiten komt daarnaast de j-waarde duid aan hoe breed de velg zelf is, dus die is nog eens een 0,5j breeder maar het is zeker nog te doen (zelf heb ik 8j et 30 en dan komt net niet net wel buiten de kasten dus dan zitten deze wel nog in de kasten ;)
 
ah zie net dat gewoonjan al voor me was :mrgreen:
zoals gewoonjan zegt je zult wel de velg regelmatig moeten onderhouden om ze in goede staat te houden.
en als je zegt dat ze te breed zijn kan je nog altijd beetje laten afdraaien zodat ze ietwat meer naar binnen komen.
maar denk niet dat dat nodig is en het is ook nog eens vetter als ze wat breder uitkomen ;)
 
Die komen zeker verder naar buiten, maar het zal nog ruim binnen de kassen vallen ;)
Zal voor het oog een dikkere uitstraling geven dan je huidige et46 velgen :mrgreen:

Wat betreft winterset, houd er wel rekening mee dat de randen van deze velgen gepolijst zijn, dus meer kans op de vorming van zogenaamde 'kooltjes' onder de blanke lak. Allicht even goed om dit in jullie overweging mee te nemen ;)

Zelf vind ik t een heel dikke set, maar ik heb al een boavista look set, dus eigk geen interesse meer :oops:
(al zijn die iets lagere et en iets bredere J waarde wel aanlokkelijkStick Out Tongue)

Dank voor alle reacties. Ik vind het zelf een superset om te zien en ook voor de winter helemaal geweldig. Inderdaad zullen ze wat kwetsbaarder zijn maar ik poets onze auto altijd regelmatig en we rijden heel weinig plus de auto staat in de garage. De afwijking in ET en J waarde, dat zoek ik eigenlijk niet. Wil liever niet dat de velgen naar buiten komen, ook i.v.m. meer kans op steenslag aan de zijkant van de auto. Zal verder moeten zoeken, al heb ik tot nu toe geen originele set kunnen vinden (bijv. Boavista of de R-line velgen of de GT velgen).
 
Dank voor alle reacties. Ik vind het zelf een superset om te zien en ook voor de winter helemaal geweldig. Inderdaad zullen ze wat kwetsbaarder zijn maar ik poets onze auto altijd regelmatig en we rijden heel weinig plus de auto staat in de garage. De afwijking in ET en J waarde, dat zoek ik eigenlijk niet. Wil liever niet dat de velgen naar buiten komen, ook i.v.m. meer kans op steenslag aan de zijkant van de auto. Zal verder moeten zoeken, al heb ik tot nu toe geen originele set kunnen vinden (bijv. Boavista of de R-line velgen of de GT velgen).

Opzich valt dat wel mee ;)
Ik heb op mijn eigen auto alleen steenslag op mn voorbumper en helaas 2 miniscule pitjes op mn velgen. Verder naar achteren vanaf de bumper heb ik alleen schades van open gegooide deuren en 1 deukje van een helm van een16 jarig jochie dat het niet kon hebben dat ik toeterde toen die door zijn eigen geklooi bijna onder mijn auto lag. n.b. ik stond toen zelfs al lang en breed stil toen ik toeterdeStick Out Tongue stoer doen voor zn vriendinnetje pakte toen bijna verkeerd uit voor hem :roll:

Maar om niet verder af te dwalen, succes met zoeken! Weet wel dat originele velgen erg duur kunnen zijn ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Kijk anders eens in mijn garage, rd071174. Mijn winterset is ook 17 inch / 7,5J. Precieze ET-waarde weet ik niet, maar is 38 of 35.
Heb tot nu toe geen last van steenslag op de velgen gehad.
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
Kijk anders eens in mijn garage, rd071174. Mijn winterset is ook 17 inch / 7,5J. Precieze ET-waarde weet ik niet, maar is 38 of 35.
Heb tot nu toe geen last van steenslag op de velgen gehad.

Ik heb even gekeken bij je garage, de winterset die je hebt ziet goed uit, zou onder een witte Polo GT ook goed staan. Kon je makkelijk aan winterbanden komen? Op dit moment is er weinig keus 215/40/17inch bij de online aanbieders. Misschien ook meer iets om te zoeken in augustus/september als de voorraad winterbanden groot is.
Ik ga er nog eens over nadenken. De prijs die hier gevraagd wordt voor 4 velgen zonder banden vind ik ook redelijk.
 
De aangeboden wielen passen zonder problemen in de wielkasten.

De wielen zijn trouwens gereserveerd Stick Out Tongue

Als we toch aan het afdwalen zijn, dit worden de opvolgers (in het grijs):
felgen-25885.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!