Oranje lampje met auto en sleutel

Hallo,

Ik plaats even een probleem voor de Polo 9N van mijn zoon (1,4 benzine) De auto wil niet starten. In het dashboard brandt een oranje lampje in de vorm van een auto met een sleutel daarbij afgebeeld. Mijn zoon woont op flinke afstand. Ik hoor wel de startmotor 'rond' gaan, maar de auto start niet. Volgens mij is de startblokkering in werking en geeft de brandstofpomp geen brandstof, waardoor hij niet start. Het lijkt mij dat de sleutel niet (meer) communiceert met de auto. Kan het zijn dat de batterij in de sleutel gewoon op is en deze vervangen moet worden?
Mijn zoon heeft de auto dichtgedaan en heeft na een half uurtje de reservesleutel gepakt en daarmee deed de auto het wel....

Ik weet dat sommige problemen soms groter zijn dan ze in werkelijkheid zijn, maar heeft iemand het ei van Columbus?
 
Volkswagen  Polo  1.4 16v 
Sleutel is kapot. Staat los van de batterij. De IMMO chip die in de sleutel zit is kapot en je zal een nieuwe sleutel moeten kopen en deze moeten laten inleren aan de auto zodat deze ook met deze sleutel weer start,

Als de Immo werkt dan start vaak de auto maar valt hij binnen 1 sec weer uit en daarmee het knipperende lampje
 
Sleutel is kapot. Staat los van de batterij. De IMMO chip die in de sleutel zit is kapot en je zal een nieuwe sleutel moeten kopen en deze moeten laten inleren aan de auto zodat deze ook met deze sleutel weer start,

Als de Immo werkt dan start vaak de auto maar valt hij binnen 1 sec weer uit en daarmee het knipperende lampje
Maar hij doet het ook bij de reservesleutel! Geen los contact in het slot of vuil?
 
Volkswagen  Polo  1.4 16v 
er is nog een kans dat de sensor rond je contactslot niet helemaal fris meer is. Probeer eens de auto uit te lezen? Misschien dat er een foutcode op de BCM staat?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ohw ik dacht andere sleutel werkt wel zo lees ik het althans

Mijn zoon heeft de auto dichtgedaan en heeft na een half uurtje de reservesleutel gepakt en daarmee deed de auto het wel....

Dan kan het te maken hebben met de ring om je contact of problemen met de tellerbak of motor ecu. Al komt dat niet veel voor.
 
Excuses dat ik jullie in verwarring heb gebracht. Inderdaad deed de auto het na een half uurtje weer met de reservesleutel. Maar dat was na een half uurtje. En dat was de eerste keer dat het probleem zich voordeed. Nu inmiddels gebeurt het voor de derde keer. Bij de tweede keer was de ANWB er en die zei doodleuk dat het een reparatie van ongeveer 1000 euro zou opleveren. Toen de ANWB weg was en mijn zoon een sigaretje had gerookt, deed de auto het ineens weer. Dat heeft twee dagen geduurd en nu doet het probleem zich weer voor. Ik lees hier iets over ring om het contact. Wat moet ik me daar bij voorstellen en kan ik daar iets mee met bijvoorbeeld reinigen en inspuiten met contactspray. Ik heb ergens iets gelezen van een soortgelijk probleem met een Audi TT uit 1998 en daar bleek dat reinigen een heilzame werking had.
Dus wat is die sensor rond het contact die mogelijk niet helemaal fris meer is? Is die makkelijk zelf te vervangen of te reinigen enz.
Tot zover alvast ontzettend bedankt voor de tips en het meedenken.
En uitlezen zou inderdaad ook een goede optie kunnen zijn....
 
Volkswagen  Polo  1.4 16v 
Ik zou reinigen van de sensor niet proberen maar gewoon meteen dat ding vervangen
Zoek maar eens op Google: Transponderring komt de sensor wel bovendrijven!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!