Opties/weergaven boordcomputer

Weet iemand of ik zelf ook de opties/weergaven op de boordcomputer kan aanpassen?

Ik kan nu diverse zaken bekijken door op de TRIP knop (zijkant ruitenwisserhendel) te drukken. Zaken zoals verbruik, buitentemperatuur, snelheid, rit tijd etc

Maar ik meen ergens gelezen te hebben dat ik bijvoorbeeld ook de motortemperatuur (koelvloeistof en dat soort zaken) daarop af kan lezen alleen dien ik dit dan aan te passen in een menu? Hoe kom ik daar?

6 keer het contact aanzetten en dan 3 keer op de claxon en het puntje van mijn neus aanraken? ;) :lol:
 
Doet me toch afvragen waarom ze die functie niet hebben ingeschakeld op de niet-GTI's.

Zeker in de zomer bij het rijden in bijvoorbeeld bergachtig gebied of in een zeer lange file in de brandende zon met airco op max lijkt het me toch wel handig je olietemperatuur in de gaten te houden zodat je weet wanneer je de motor even moet laten afkoelen (of denk ik dan te ouderwets?).

De sensor zit er toch lijkt me, waarom dan geen visuele weergave via de tripcomputer? Kostenbesparing?
 
Aan de andere kant, ze zullen de gevoeligheid voor oververhitting vast wel uitgebreid getest hebben met ritjes door de Dead Valley enzo en om eerlijk te zijn heb ik onder verschillende omstandigheden de olietemperatuur op mijn voormalige 6N2 ook nooit boven de 90 graden zien komen.

Gevalletje Apple lijkt het die ineens geen diskdrives meer in z'n laptops leverde, iedereen schreeuwde moord en brand en kwam vervolgens tot de conclusie dat ze eigenlijk sowieso al geen floppies meer gebruikten.

Niettemin, sensor zit er, hoe moeilijk kan het zijn om dit te vertalen naar de display op de tripcomputer?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!