Voorstellen opnieuw voorstellen; mijn "nieuwe" polo

Waarschijnlijk staan er dan andere apps open welke je data gebruiken, denk aan Spotify/Apple Music, of Flitsmeister.
Offline kaarten wil zeggen dat je deze kan gebruiken op locaties waar je vermoedelijk helemaal geen bereik hebt. Zoals hoog in de bergen. Dan pas is dit interessant. Het heeft geen zin om offline kaarten te gebruiken als je je telefoon niet in vliegtuigmodus zet. Op het moment dat jij offline kaarten gebruikt krijg je ook geen live verkeers-updates.
Als je dat wel wil doen kan je het beste je afspeellijsten op bijvoorbeeld Spotify downloaden zodat je deze kan beluisteren zonder dat je data aan staat.

Vind het wel gek dat jouw data dan zo snel leeg lijkt te lopen. Zat je aan het begin of einde van de abonnementsmaand?
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
@Thomaskol en @Pigeon bedankt voor jullie reacties!
Ik gebruik geen spotify of andere dataslurpende apps. Alleen Google Maps tijdens het rijden. Ik heb gekeken naar m'n gegevensverbruik en eigenlijk valt dat best mee; Chrome een dikke 600 Mb en Maps zo'n 80 Mb. Dat over de hele maand oktober. Dus eigenlijk is het best raar dat BEN mij een berichtje stuurt dat ik over m'n datalimiet ben en ik moet bijbetalen... Alleen krijg ik deze berichten sinds ik van Android Auto gebruik maak, daarvoor niet... daarom denk ik dat het daarmee te maken moet hebben.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
Ik durf het echt niet te zeggen. In principe is Android Auto een spiegel van je telefoonscherm, dus zou Android Auto geen extra data mogen gebruiken.
(Als er forumleden zijn wie mij kunnen corrigeren hoor ik het graag!)
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Heb je niet ergens een 4K video gekeken via de telefoon? Dat zijn dataverbruikers.
Zoals je aangeeft 'Chrome een dikke 600 Mb en Maps zo'n 80 Mb', dan kom je op amper 1GB.
Waar zijn de overige 9GB besteed? haha

En hier ook, voorheen Tele2 nu Odido hebben een app. Daar kan ik per dag zien wat mijn datagebruik is geweest.

Zelf heb ik een bundel van 20GB waar ik in een 'volle' maand 8-10 van gebruik.
Normaliter 6GB, en dat is mét Flitsmeister, Spotify op hoogste kwaliteit streamen en soms Google Maps / Apple Maps 'streamen'.
Dus dan gaat er ergens iets mis op jouw telefoon zo te horen haha!
 
En anders je provider om hulp vragen wat er mis gaat? Of heb je een gedeelde bundel met familie?
Dat kan haast niet want een data bundel is vaak gekoppeld aan 1 nummer. Zou moeten betekenen dat meerdere telefoons hetzelfde nummer moeten hebben, dat kan al niet.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Controleer eens of er geen automatische (software of app) updates worden gedownload via je mobiele netwerk.

Bij sommige providers is het wel degelijk mogelijk om je eigen bundel te delen met gezinsleden of huisgenoten.
Voorbeeld: ik heb zelf unlimited data bij KPN. Ik krijg elke maand 50GB om te delen met mensen op hetzelfde adres. Ik heb ingesteld dat ik elke maand 30GB deel met mijn zusje en 20GB met mijn pa. Werkt perfect.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Controleer eens of er geen automatische (software of app) updates worden gedownload via je mobiele netwerk.

Bij sommige providers is het wel degelijk mogelijk om je eigen bundel te delen met gezinsleden of huisgenoten.
Voorbeeld: ik heb zelf unlimited data bij KPN. Ik krijg elke maand 50GB om te delen met mensen op hetzelfde adres. Ik heb ingesteld dat ik elke maand 30GB deel met mijn zusje en 20GB met mijn pa. Werkt perfect.
Maar dat is data delen, dat zal er niet voor zorgen dat je eigen data zo snel leeg loopt.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Ik durf het echt niet te zeggen. In principe is Android Auto een spiegel van je telefoonscherm, dus zou Android Auto geen extra data mogen gebruiken.
(Als er forumleden zijn wie mij kunnen corrigeren hoor ik het graag!)
Dat dacht ik ook!
Ik heb de offline kaarten gedownload om geen extra data te hoeven gebruiken. Het lijkt me dan ook niet nodig om, zoals @Thomaskol zei, de telefoon in de vliegtuig modus te zetten; daarom gebruik je juist de offline kaarten. Ik deel daarnaast geen data en gebruik geen andere apps. Dat ik ineens toch veel meer data gebruik dan normaal, moet bijna wel komen door het navigeren via Maps, ondanks de offline kaarten. Ik vraag me daarom af of ik het gebruik van de offline kaarten "aan" moet zetten.. BEN is trouwens slecht bereikbaar voor vragen over dit topic...:confused:
Bedankt voor het meedenken en hierbij nog een leuke foto van de Polo...20230930_1604541.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
Dat dacht ik ook!
Ik heb de offline kaarten gedownload om geen extra data te hoeven gebruiken. Het lijkt me dan ook niet nodig om, zoals @Thomaskol zei, de telefoon in de vliegtuig modus te zetten; daarom gebruik je juist de offline kaarten. Ik deel daarnaast geen data en gebruik geen andere apps. Dat ik ineens toch veel meer data gebruik dan normaal, moet bijna wel komen door het navigeren via Maps, ondanks de offline kaarten. Ik vraag me daarom af of ik het gebruik van de offline kaarten "aan" moet zetten.. BEN is trouwens slecht bereikbaar voor vragen over dit topic...:confused:
Bedankt voor het meedenken en hierbij nog een leuke foto van de Polo...20230930_1604541.jpg

Ik heb even niet terug gelezen en het is vroeg, maar heb je flitsmeister al een poging gegeven?
 
Volgens mij worden je “offline kaarten” alleen gebruikt wanneer je langzaam of geen internet op je telefoon hebt, een soort back-up systeem dus. Als je met Maps zodoende geen mb’s wil verstoken moet je denk ik zoals @Thomaskol ook al zei je mobiele data uitzetten.
 
Volkswagen  ID3 First Max  58 kWh / 204 pk 
Dat dacht ik ook!
Ik heb de offline kaarten gedownload om geen extra data te hoeven gebruiken. Het lijkt me dan ook niet nodig om, zoals @Thomaskol zei, de telefoon in de vliegtuig modus te zetten; daarom gebruik je juist de offline kaarten. Ik deel daarnaast geen data en gebruik geen andere apps. Dat ik ineens toch veel meer data gebruik dan normaal, moet bijna wel komen door het navigeren via Maps, ondanks de offline kaarten. Ik vraag me daarom af of ik het gebruik van de offline kaarten "aan" moet zetten.. BEN is trouwens slecht bereikbaar voor vragen over dit topic...:confused:
Bedankt voor het meedenken en hierbij nog een leuke foto van de Polo...20230930_1604541.jpg
Volgens mij worden je “offline kaarten” alleen gebruikt wanneer je langzaam of geen internet op je telefoon hebt, een soort back-up systeem dus. Als je met Maps zodoende geen mb’s wil verstoken moet je denk ik zoals @Thomaskol ook al zei je mobiele data uitzetten.
Zoals ik al zei inderdaad heeft het geen nut om offline kaarten te gebruiken als je wel je mobiele data aan hebt staan. Daarbij krijg je dan ook geen real-time verkeersupdates.
Offline kaarten is alleen handig als je in de bergen van bijvoorbeeld Zwitserland rondrijd en je hebt geen of nauwelijks bereik.
Zelf gebruik ik ook altijd Google Maps om te navigeren, naar mijn weet vreet dit geen data.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!