Open breken van een polo

en dan loopt mijn inbox binnen no time vol :roll:

op de vorige pagina staat ook al vermeld dat t liever niet openbaar gepuliceerd mag worden, en deze wens respecteer ik...

en nogmaals, het is voor mij niet de bedoeling dat ik mensen aanspoor tot verkeerde daden...

lees in de begin post de moraal van het verhaal en bedenk je eigen antwoord...

Geen zorgen Ted ;) Ik snap de goede gedachte gang erachter ;)
 
Als het wel mogelijk is om aan te geven wat er tegen gedaan kan worden, zonder dat hier direct uit af te leiden is hoe je op deze manier de auto kunt openen, dan zou dat zeker nuttige info kunnen zijn. Extra veiligheidsmaatregelen zijn altijd welkom!
 
Wil als even het team bedanken om het zo op te nemen zodat er geen onnodige discussies los gaan barsten:grin:

Er is gewoon weg weinig meer te doen om je auto te beveiligen tegen diefstallen...

De georganiseerde misdaad betaald duizenden euro's voor apparatuur om onze geliefde auto's te kunnen starten... daar ik voor mijn werk geregeld op de politie bureau's kom zie ik steeds vaker auto's staan die terug gevonden ziijn na diefstal...

ik heb dan het 'geluk' deze weer terug te mogen bezorgen aan de eigenaar of opkoper.... tuurlijk kijk ik dan even hoe en wat er gebeurt is...
in combinatie met mijn pech hulp 'ervaring' kan ik me de gedachten gang van het boeven gilde wel enigzins indenken....


enkele simpele dingen om het lastiger/ minder aantrekkelijk te maken is het ouderwetse stuurslot, pook handremslot... kortweg, mechanische beveiligingen..

Daar we vandaag de dag met de techniek alles kunnen, kunnen we niet via een laptop een stuurslot openmaken...

Vaak willen ze bepaalde onderdelen van een auto, maar omdat de hele auto stelen sneller gaat als een navigatie of set xenon lampen stelen kiezen ze voor de snelle manier...

Ik roep ook al sinds jaar en dag dat de ouderwetse mechanische beveiliging diefstal minder aantrekkelijk maakt
 
M.i. vanuit goede bedoelingen om mensen bewust te maken hoe makkelijk dit gaat, en zodat men eventuele maatregelen kan treffen. Stukje bewustwording is altijd goed, al zullen de meesten wel op de hoogte zijn van het feit dat een Polo helaas blijkbaar vrij makkelijk mee te nemen is. (zonder de details te kennen)
 
@ Rupare, dit draadje is begonnen omdat ik helaas uit ervaring weet hoe makkelijk een polo te openen is....

gezien het feit dat er in het gestolen topic meerdere auto's al gestolen zijn wilde ik aanvankelijk aantonen hoe makkelijk het is om binnen te komen...

zoals je leest geeft dit gemengde reactie's over deze discussie, ikzelf ben er juist van overtuigd dat er mensen gebaat zijn..
namelijk, de ouderwetse mechanische beveiliging weer in de auto hangen om hem af te schrikken voor diefstal!

@ boukejilleba , inderdaad... de achterlichtende gedachten is heel eenvoudig.. een ieder ervoor proberen te behoeden dat zijn geliefde eigendom weggenomen wordt.

@ krisrock , een gewaarschuwd mens.......:wink:

@ iedereen, allereerst nog de beste wensen!!!

Helaas mocht ik gisteravond naar een pechmelding van iemand die zijn sleutels in de kofferbak had laten liggen.... een 2012 polo met 79 kilometer op de teller.....
kinderlijk eenvoudig opengekregen....

 
Ik moet zeggen dat ik toch wel heel benieuwd ben. Ik krijg steeds vaker de melding dat sleutels nog in de auto liggen en deze op slot is. Bij een vrachtwagen is het vrij eenvoudig, bij een Crafter stelt het niks maar dan ook niks voor. Echter bij een transporter, caddy of touran wordt het een stuk lastiger zonder schade Stick Out Tongue
 

Helaas mocht ik gisteravond naar een pechmelding van iemand die zijn sleutels in de kofferbak had laten liggen.... een 2012 polo met 79 kilometer op de teller.....
kinderlijk eenvoudig opengekregen....

Zeker via de middelste knop op de AB de achterklep geopend, de sleutels in de kofferbak gelegd en toen de klep gesloten. Is mij ook eens bijna gebeurd.
 
+1

ik snap het hele nut er ook niet van.

dit draadje is begonnen omdat ik helaas uit ervaring weet hoe makkelijk een polo te openen is....

gezien het feit dat er in het gestolen topic meerdere auto's al gestolen zijn wilde ik aanvankelijk aantonen hoe makkelijk het is om binnen te komen...

zoals je leest geeft dit gemengde reactie's over deze discussie, ikzelf ben er juist van overtuigd dat er mensen gebaat zijn..
namelijk, de ouderwetse mechanische beveiliging weer in de auto hangen om hem af te schrikken voor diefstal!

Op de vorige pagina staat dezelfde tekst en als je gelezen had... dit verhaal hierboven is het antwoord daarop
forum
 
gezien het feit dat er in het gestolen topic meerdere auto's al gestolen zijn wilde ik aanvankelijk aantonen hoe makkelijk het is om binnen te komen...

zoals je leest geeft dit gemengde reactie's over deze discussie, ikzelf ben er juist van overtuigd dat er mensen gebaat zijn..
namelijk, de ouderwetse mechanische beveiliging weer in de auto hangen om hem af te schrikken voor diefstal!

Persoonlijk vind ik dit een goed initiatief van Ted. Bewustwording en het aanreiken van mogelijke oplossingen. Top!
 
Volkswagen  Up!  1.0 60pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!