Open breken van een polo

Beste Forum members,

heb nog geen sub forum gevonden waar ik mijzelf graag wil voorstellen aan jullie...


VOORDAT je verder leest, ik plaats dit alleen met de juiste bedoeling om een ieder zijn kostbare bezit te laten behouden!!!
wil je het zelf uitproberen? ik kan je niet tegenhouden maat alles wat je doet doe je op EIGEN RISICO!!

onderstaand is mijn ervaring met zulke zaken....


Indien de mod's het toelaten zal ik graag door middel van een kleine fotoreportage willen demonstreren hoe je zonder schade een polo openmaakt.

Daar ik werk voor een bergings bedrijf dat ook pechhulp verlening doet moet ik wel eens in actie komen omdat mensen de sleutels in de auto hebben laten liggen en de deur hebben dichtgegooid...

Daarbij is verschillende malen al een polo voorbij gekomen...

Hoe gebeurt het?

* dat plaats ik pas na goedkeuring van de moderator, ik wil niemand aansporen ertoe *

Wat is nu de moraal van het verhaal?

Stap is in je auto, doe de deuren op slot met de cv... en open je portier... je zal zien dat deze in 8 van de 10 gevallen zal opengaan. na een eventuele uitleg zal je dus zien dat
het een fluitje van een cent is om zonder braak schade binnen te komen....

in andere topics al gelezen dat de teller unit gestolen is, dit is dus inderdaad om de code's van de sleutels te achterhalen....

het chassisnummer afdekken heeft dus niet altijd zin, gezien deze ook vermeld staat in de teller...

vrij recent zijn er in de regio zuid holland 23 personen van een organisatie opgepakt waarbij meerdere gestripte VAG auto's en diverse losse onderdelen in beslag zijn genomen...

dus de politie doet er echt wel wat aan....



Het is een beetje een vreemd verhaal van een nieuweling op het forum, maar heb het beste beentje voor, rij zelf ook VAG en lijkt mij een schrik om t hart om 's morgens je auto kwijt te zijn....

Groetjes Ted
 
Ik waardeer het dat je deze info wilt delen, maar het lijkt mij absoluut niet verstandig om deze informatie te delen op internet. ;)

Verder, welkom op het forum! Big Grin
Je kan je voorstellen in je garage door even een extra berichtje te plaatsen onder je auto ;)
tenminste als je jouw auto ook wilt voorstellen. :lol:
Anders hebben wij helaas zo (nog) geen goed alternatief voor je. :roll:
 
VW  6R  1.2TDI 
het lijkt mij absoluut niet verstandig om deze informatie te delen op internet. ;)
Dezelfde gedachte deel ik compleet met je, en zal er dan ook niets op t forum over schrijven..

ik ga me even voorstellen
icon_e_wink.gif
 
Dat is nogal een radicale oplossing....kon hij de deur helemaal niet openen of kon hij niet bij de sleutel???ik weet nu uit eigen ervaring dat een polo wel heel makkelijk open te maken is, maar een touran bijvoorbeeld weer niet open te krijgen is zonder sleutel...maar goed dat je wel weer je sleutels terug hebt!!
 
Dat is nogal een radicale oplossing....kon hij de deur helemaal niet openen of kon hij niet bij de sleutel???ik weet nu uit eigen ervaring dat een polo wel heel makkelijk open te maken is, maar een touran bijvoorbeeld weer niet open te krijgen is zonder sleutel...maar goed dat je wel weer je sleutels terug hebt!!
De deur was helemaal niet te openen. Verder kan ik niet uitleggen zonder de methode te verklappen.
 
Stap is in je auto, doe de deuren op slot met de cv... en open je portier... je zal zien dat deze in 8 van de 10 gevallen zal opengaan.

Dan heb je ondanks je bergerswerk blijkbaar nog nooit in recente Volkswagens, Audi's of Opels gezeten. Die zijn allemaal voorzien van Safelock. Dat wil zeggen dat als de auto is afgesloten, de deurhendels aan de binnenkant niet werken. Door twee keer kort achter elkaar op de sleutel te drukken als je de auto afsluit wordt Safelock eenmalig uitgeschakeld en kun je bijvoorbeeld even veilig een kind in de auto achterlaten.
 
De auto gaat gewoon open hoor als deze op slot zit van binnen uit. Maar ik vraag me dan af heeft Ted zelf nog extra maatregelen genomen met zijn eigen golf ? Dat is nog interesanter denk ik :). Juist omdat die gti zo gewild is.
 
De auto gaat gewoon open hoor als deze op slot zit van binnen uit. Maar ik vraag me dan af heeft Ted zelf nog extra maatregelen genomen met zijn eigen golf ? Dat is nog interesanter denk ik :). Juist omdat die gti zo gewild is.

Met op slot wordt hier bedoeld dat je met de afstandsbediening de auto op slot doet terwijl je er in zit. Dan mag de auto niet opengaan als je aan de deurhendel trekt. Als dat bij jou wel zo is dan is de safelockporgrammering verwijderd.
 
024polo schreef:
dan heb je ondanks je bergerswerk blijkbaar nog nooit in recente Volkswagens, Audi's of Opels gezeten. Die zijn allemaal voorzien van Safelock. Dat wil zeggen dat als de auto is afgesloten, de deurhendels aan de binnenkant niet werken. Door twee keer kort achter elkaar op de sleutel te drukken als je de auto afsluit wordt Safelock eenmalig uitgeschakeld en kun je bijvoorbeeld even veilig een kind in de auto achterlaten.

Helemaal waar, echter heb ik t nu puur over een polo en niet vw, audi of opel... een vw touran krijg ik dan weer niet open.... en andere type's


bepaalde type auto's hebben een safelock of deadlock, duallock.. geef het een naampje :grin: en mijn ervaring hiermee is nog niet heel breed.... van sommige auto's weet ik dat ze wel of niet te openen zijn.... echter als je je sleutels bv in de auto hebt laten liggen en je hebt cv dan is t voor mij wel mogelijk hem te openen ongeacht wel of geen safelock....
 
De manier waarop het openbreken gaat is al bekend bij het dieven gilde.
Ik vindt het wel interessant om het ook te weten. Ik weet alleen niet hoe andere hier tegenover staan (Maik/Johan etc).

Je gaat namelijk andere mensen op ideeën brengen en dat is iets wat we niet willen stimuleren.
 
BMW  1 serie  1.6 
Hoe informatief deze informatie ook zal zijn, iedereen zou het wel willen weten, is het niet verstandig om dat inderdaad te vermelden op het internet. Al denk ik dat je met goed speurwerk het ook wel ergens op het interwebz zal kunnen vinden. :)
 
Vind het dubbel om dit te publiceren...

Voor: De zogehete groepen die de auto's mee willen nemen zijn zelf op de hoogte van de techniek dus waarom zouden wij dit ook niet kunnen weten om zo doeltreffende maatregelen te nemen.

Tegen: Wij willen natuurlijk niet nog meer mensen op ideeën brengen en daarnaast de naam krijgen als info inbraak forum. Daarnaast weet ik niet hoe de aanspraak vanuit VW naar ons kan zijn.

Helaas moet ik denk ik dus zeggen dat het niet verstandig is het HIER te publiceren. Waar ik wel voor ben is de maatregelen die wij kunnen nemen te publiceren.
 
en dan loopt mijn inbox binnen no time vol :roll:

op de vorige pagina staat ook al vermeld dat t liever niet openbaar gepuliceerd mag worden, en deze wens respecteer ik...

en nogmaals, het is voor mij niet de bedoeling dat ik mensen aanspoor tot verkeerde daden...

lees in de begin post de moraal van het verhaal en bedenk je eigen antwoord...
 
en dan loopt mijn inbox binnen no time vol :roll:

op de vorige pagina staat ook al vermeld dat t liever niet openbaar gepuliceerd mag worden, en deze wens respecteer ik...

en nogmaals, het is voor mij niet de bedoeling dat ik mensen aanspoor tot verkeerde daden...

lees in de begin post de moraal van het verhaal en bedenk je eigen antwoord...

Dan ga ik hier even verantwoordelijkheid voor nemen, ALS ER NOG IEMAND TED GAAT LASTIGVALLEN OVER DIT ONDERWERP ZAL DEZE EEN BERISPING KRIJGEN!

Verder is Ted z'n expertise natuurlijk altijd welkom, alleen willen wij als crew niet dat informatie gedeeld gaat worden over hoe een auto open te maken is zonder de sleutels te bezitten;)
Mocht het toch nodig zijn voor jouw als persoon, dan zijn er wel professionals als Ted.

Nog even een ander voorbeeld, er was ook een lid, dat door omstandigheden, wilde weten hoe je de start onderbreker kon omzeilen. Nou, dat gaan wij natuurlijk niet publiceren, als we dat zelf al weten. Verder gaan wij ook niet toestaan dat deze info openlijk op internet komt te staan.
Hetzelfde geldt ook voor dit onderwerp en daarbij ook dat Ted met rust gelaten moet worden. Je kan best info vragen over hoe je evt je auto beter kan beveiligen, maar dus NIET hoe je een polo of een andere auto kunt openen zonder dus de eigenaar te zijn.
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!