[Ook een mogelijkheid][AUTO ALGEMEEN] Mijn Polo voor lange periode gestald, wat doen?

DISCLAIMER
Gebruik deze tutorial verstandig en op eigen risico!
Ik kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor enige schade die aan je auto veroorzaakt wordt!


Aangezien ik voor de zoveelste keer voor een langere tijd niet in Nederland verblijf en niet te pas en onpas een auto verkoop waar ik geld in heb gestoken, ben ik in principe "veroordeeld" tot het stallen/opslag van mijn eigen auto. Ik vermeld ook alleen wat IK zelf altijd doe, al dan niet door schade en schande geleerd :relaxed:

Wat doe ik vooraf:
  • Uitgebreide was en/of poetsbeurt van binnen en buiten (laten) uitvoeren;
  • Controle of er geen snoepjes, e.d. in blijven liggen;
  • Bij voorkeur zet ik de auto op de bandenset die toch vervangen moet worden na terugkomst.
    De auto zet ik nooit op bokken, maar de bandenspanning zet ik op 3,0 bar;
  • Olie-, ruitenwisservloeistofpeil controle en (onverdund) bijvullen;
  • Min. een kwart gevulde brandstoftank;
  • Vochtvreter in de auto als deze buiten onder een overkapping staat òf de ramen een paar mm geopend als de auto binnen kan staan t.b.v. de luchtcirculatie en mogelijk vochtontwikkeling*. Een autopyama gebruik ik niet;
  • De verzekering (All-Risk) laat ik doorlopen;
  • Schorsen van het kenteken via de RDW à 75 euro**. Bespaart ..x maanden je houderschapsbelasting;
  • Auto is in de schorsingsperiode niet APK plichtig!
  • Accu gaat aan een druppellader;

Wat doe ik tegen het einde van of na terugkomst:
  • Min. 2 weken voor terugkomst de schorsing opheffen via de RDW site;
  • Z.s.m. afspraak voor de APK maken en weer keuren. Eerder mag je niet de openbare weg op, m.u.v. de rit naar het keurstation. Dit doe ik meestal i.c.m. een beurt zodat de meeste vloeistoffen ververst worden. Meer een 'gevoelskwestie' :laughing:


* De auto mag niet aan/langs de openbare weg staan, zie www.rdw.nl
** zitten wat voorwaardes aan vast, zie www.rdw.nl

@Khalid030 : garantie tot de volgende internet pagina :innocent:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!