Onregelmatige storing - P0087

Hey,

In mijn huidige Polo 6r Bleumotion 1.2 TDI krijg ik dagelijks een foutmelding van het voorgloeilampje.
Na het uitlezen blijkt dit foutcode "P0087 Fuel Rail/System Pressure - Too Low" te zijn.

Wat ik dus vreemd vind is dat ik deze melding s'ochtends (rond 6:00) niet krijg (dan is het koeler).
Op de terugweg (18:00) krijg ik de melding wel altijd. Maar vannacht (1:00) constant rond de 140 gereden maar weer geen foutmelding.

Laatste keer uitgelezen:
Engine speed: 2786.75 1/m
Aantal km's gelopen: 207902
Speed: 137 km/h
Coolant temperature: 94ºC
Intake air temperature: 24ºC
Ambient air pressure: 1020 mbar

Iemand enig idee waar te beginnen?
 
Volkswagen  Polo 6R Bleumotion  1.2 TDI - 97pk 
Onderhoud volgens schema uitgevoerd? Brandstoffilter is mogelijk nog een oorzaak.
Anders kijken in VCDS naar de meas. blocks en daaruit verder diagnosticeren, opvoerpomp in de tank kan eventueel te weinig opbrengst geven of de hogedrukpomp zelf uiteraard.

Is je oliepeil nog in orde? of lekt er misschien nog ergens diesel in je motorruimte (verstuivers?)
 
Ben ik weer, lijkt er inderdaad op dat het een lekkende verstuiver is.
Vorige week maandag starte ik mijn auto, reed ik de straat uit en begon de auto te schudden en ik had weinig vermogen.
De auto stonk niet normaal erg.
Auto opnieuw opgestart zelfde probleem, omgekeerd en opnieuw gestart nog steeds.
Naar huis gereden eventjes uitgezet en weer aangezet hij draaide weer normaal.

Auto eens uitgelezen komt de code: Cylinder 2 Contribution/Balance (P026600)
-
Vandaag merkte ik dat de auto niet feilloos liep, af en toe zag je het toerental met iets omhoog en omlaag gaan (100 toeren ong)
Daarom vanavond toen ik thuis kwam eens de motor bekeken terwijl deze nog draaide.
En inderdaad op 1 plek was het nat rond de verstuiver. Deze maar gaan vervangen!
IMG_20211116_215716.jpg
 
Volkswagen  Polo 6R Bleumotion  1.2 TDI - 97pk 
Niet zomaar lukraak verstuivers gaan vervangen! Breng de auto naar een dieselexpert toe!
Er is een reden dat een vestuiver kapot gaat/gaat lekken. Vaak is de oorzaak metaalvijzel in het hogedruk systeem waardoor een verstuiver gaat lekken.

Een diesel expert zal ook altijd eerst de verstuivers testen op hun functie, daarna het brandstofsysteem zelf controleren op vervuiling/vijzels.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!