Onregelmatig stationair lopen bij koude start.

Ja ik ga toch hem toch weer naar originele software zetten. Kijken of er een fout is weggeschreven. Want er zit nu zowat nieuw motorblok in en (distributie is trouwens ook vervangen) hij blijft geen fout aangeven.
Denk niet dat het gaat helpen, maar ik las andere verstuivers en dus nieuwe distributie incl waterpomp etc. Dat is echt geen "nieuw motorblok" hoor staat je EGR trouwens dicht? (staat misschien al wel ergens maar niet gelezen/gezien dan)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Denk niet dat het gaat helpen, maar ik las andere verstuivers en dus nieuwe distributie incl waterpomp etc. Dat is echt geen "nieuw motorblok" hoor staat je EGR trouwens dicht? (staat misschien al wel ergens maar niet gelezen/gezien dan)
Lees even begin wat er allemaal vervangen is , gecontroleerd en schoongemaakt
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TDI 75PK 
Rare is dat jij zegt dat het minder erg is geworden… dus het gene wat stuk was is minder stuk?...

DIe foutmeldingen van de Temp sensor en DPF waren er al toen je de auto kocht? Je geeft aan dat dit vorige meldingen waren... Na het vervangen van de temp sensor de fouten weg?

Controleer alle temp sensoren waardes. De polo heeft nogal wat sensoren. Misschien beslist de ECU om de koude start te skippen indien er afwijkende waardes zijn.

Maar imo heb je alle klassieke symptomen van het falen van de MAP (of MAF). Specifieke geval van de POLO ken ik dan niet maar zou best zo kunnen zijn dat de MAP (of MAP) het stationaire bereik van de motor pakt en dat de MAF (of MAP) het overneemt bij het openen van het gasklephuis vandaar alleen bij stationair. Bovenstaande sensoren werken beide icm temp sensoren..
 
Laatst bewerkt:
Vw  Polo  1.2tdi BM 
Ja toen de verstuivers waren vervangen viel die niet meer uit bij koude start. En na de distributie riem vervangen blijf die redelijk tot goed stabiel bij koude start. Echter hoor je de motor nog wel schudden of apart geluid maar dat is na 2 minuten voorbij.

Wat vandaag ook opviel is dat ie bij koud weer moeilijker doet dan bij warm weer….. :-/

Word er zo radeloos van… pffff

En als die warm is rijd ie als een zonnetje.

Koud/warm geeft ie geen storing niks aan…
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TDI 75PK 
Vanmorgen originele software erop laten zetten en net getest met koude motor en het probleem lijkt verholpen :))))))
Wat bedoel je met originele software erop gezet, was deze gechipt? Hb namelijk een polo van een kennis die dit probleem ook heeft precies zoals het filmpje
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 105PK --> 130PK 
@Issam


Daarin staat dat de auto gechipt is
 
  • Leuk
Waarderingen: Issam
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!