Onregelmatig stationair lopen 9N3

Gistermiddag reed ik naar huis. (Polo 1.4 16V 9N3 2006) Een ritje van zo'n 17 kilometer. Na zo'n 12 kilometer gereden te hebben stond ik in een lange rij voor het stoplicht waardoor ik een minuut of 5 stil stond (geen rijwind).
De motor liep netjes rustig stationair totdat hij ineens inzakte en weer wat omhoog ging. Dit deed hij een paar keer totdat ik zelf wat gas gaf om hem op toeren te houden. Hij is dus niet afgeslagen.
Daarna kon ik weer rijden (groen licht) en merkte verder helemaal niets. ook ging er niets branden op het dashboard.

Nu moet hij eerdaags even naar de garage, maar heeft iemand suggesties waar ik zelf even naar kan kijken?

De motor was netjes op temperatuur (niet te warm). De buitentemperatuur was een graad of 20, dus ook niet bepaald tropisch. Wel ging het lampje vlak daarna branden dat ik moest tanken, maar ik kan me toch haast niet voorstellen dat een bijna lege tank er iets mee te maken kan hebben. Toch?

Alle tips zijn welkom, want alles wat ik zelf kan doen of checken hoeft de dealer niet te doen :)
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16V 100PK 
Die ging inderdaad ook draaien, maar het toerental zakte zo laag dat hij nog net niet afsloeg en automatisch werd het toerental daarna wat verhoogd om meteen weer in te zakken. Hij schommelde dus aardig.
Het was niet zoals wanneer je bijvoorbeeld je airco of achterruitverwarming aanzet.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16V 100PK 
Sorry voor de late reactie :)

Gasklephuis is netjes schoon. Ik heb het probleem verder ook niet meer gehad, maar ik rij ook niet veel en al helemaal geen lange stukken.

Misschien een stomme vraag, maar als de accu niet al te best is, kan dat dan iets dergelijks veroorzaken? Ik twijfel namelijk een beetje aan de staat van de accu.
Ik herinner me van een vorige auto dat hij ook vreemde kuren vertoonde toen de accu of dynamo slecht bleek te zijn.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.4 16V 100PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!