Onderstel Polo BM

Ik heb al een tijdje dat er onder het rijden een vervelend geluid van mijn banden/wiellagers komt.
Het is heel zacht aanwezig,maar bij een flauwe bocht op hogere snelheid wordt het geluid harder.

Mijn polo heeft nu ca. 50000Km op de teller en staat op dit moment op winterbanden.

Nu vraag ik me dus af of de polo last heeft dat banden snel cuppen, of dat mijn lagers al aan het overlijden zijn.

Verder kraken mijn schokbrekers bij koud weer ook enorm.
Is daar nog iets aan te doen?
 
Ik heb al een tijdje dat er onder het rijden een vervelend geluid van mijn banden/wiellagers komt.
Het is heel zacht aanwezig,maar bij een flauwe bocht op hogere snelheid wordt het geluid harder.

Mijn polo heeft nu ca. 50000Km op de teller en staat op dit moment op winterbanden.

Nu vraag ik me dus af of de polo last heeft dat banden snel cuppen, of dat mijn lagers al aan het overlijden zijn.

Verder kraken mijn schokbrekers bij koud weer ook enorm.
Is daar nog iets aan te doen?

Dat is inderdaad vervelend, zo'n bij geluid. Heb je dit ook op zomerbanden? Winterbanden kunnen namelijk nog wel eens extra rolgeluid produceren.
(mijn winterbanden fluiten namelijk ook heel lichtelijk)
Heb je het vervelende geluid ook als je bijvoorbeeld op een rotonde rijd of een scherpe bocht maakt op lage snelheid? Bijvoorbeeld een 90 graden bocht op een weggetje achterlangs?

Hmm.. dat het je schokbrekers zouden zijn, die kraken, zou wel heel snel zijn voor 50000km. Zijn het allicht niet je draagarmrubbers die uitgedroogd zijn? Dat wil namelijk ook nog wel behoorlijk kraken. Bij de polo van mn schoonmoeder kraakt het ook aan alle kanten, maar aangezien dat een 9n3 is, is het bekend dat dit de draagarmrubbers zijn.

Qua cuppen zou ik je zo geen antwoord op kunnen geven, weet ik helaas weinig tot niets vanaf.;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Het kraken bij koud weer had mijn BM ook erg last van bij elke grote onheffenheid of drempel, zeer irritant. Dit was rond de 40.000km al!

De dealer heeft eerst onder garantie de draagarmen aan de voorzijde compleet vervangen (ivm de rubbers die erin geperst zitten) en dat hielp precies één dag! (waarschijnlijk omdat ze de overige rubbers ingevet hadden)

Uiteindelijk bleken het de stabilisatorstang rubbers te zijn. Vervelend dat de auto hier een paar keer voor terug moest, maar top dat het allemaal onder coulance en/of (das welt auto) garantie is verholpen...
 
Van het weekeind even mijn bandenspanning opgemeten.
Had ik op linksachter 2 Bar en de rest 2,5-2,6Bar.
Nadat alles op druk stond was het geluid wel minder maar nog wel aanwezig.

Nu de 17" zomervelgen eronder en op 2,6Bar gezet.
Hier moet ik weer even aan wennen qua afrolgeluid en stugheid.
Maar zover ik het met de eerste rit kon horen was het nog niet echt aanwezig.

Wel kraakt de vering nog aan alle kanten.
Schokbrekers zien er wel droog uit,dus op het eerste gezicht geen lekkage.
 
Klopt,

Maar omdat ik het onderstel af en toe vind nadeinen of vreemd reageerd, heb ik ook gelijk even een blik geworpen op de schokbrekers.

Gisteren had ik ook weer een rammel achterin de auto als ik ca. 30km/h rijd.
Een beetje een bonkend geluid.
's avonds even mijn kop onder de auto gestoken,en wat mij opviel was dat de einddemper aan 1 rubber hangt.
Als ik de demper heen en weer schud hoor je deze ook tokken op het rubber.
Hier zit wat zijwaartse speling op.

Ik denk dat ik bij de 60.000 beurt maar een vraag of ze het complete onderstel maar eens nalopen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!