onderlip spuiten

Hallo,

heeft toevallig iemand ervaring met de onderlip voor en achter te laten spuiten?
-wat kost dit ongeveer?
-bladderd het snel af??
-..............................?

gr Tim
 
Ligt eraan of je het laat doen door een spuiter of dat je het zelf doet...

Als je het zelf doet;

Sowieso heb je kunststof primer nodig, anders bladdert de lak eraf (hechtmiddel). Daarnaast een spuitbus met de lakkleur van je auto (ik neem aan dat je de onderlip in de kleur van je auto wilt spuiten) en tot slot blanke lak. Informatie kun je opvragen bij http://www.spuitbuswinkel.nl ... Heb ik ook gedaan. Voor blanke lak en spuitbus met metallic lak (blauw-antraciet, mijn kleur dus... je moet wel je kleurcode doorgeven!) was ik € 48,- kwijt incl. verzendkosten.

Ik zou de onderlippen niet opschuren als deze nog mooi zijn, anders heel lichtjes opschuren met fijn schuurpapier (1000 of hoger!)... Wel goed reinigen met wasbenzine en daarna droog maken met een schone doek. Tenslotte een aantal lagen primer spuiten en een dagje laten drogen. Volgende dag de kleurlak in een paar lagen spuiten (vloeiende beweging, links naar rechst en begin iets voor de lip en eindig na de lip zodat je geen dikke druppels krijgt...). Spuit in meerdere dunne lagen (dus geen dikke lagen, anders is er kans op 'zakkers'). Als dat gedaan is, een dag laten drogen. Volgende dag een paar lagen blanke lak erover... Zelfde verhaal... dunne laagjes van links naar rechts, van rechts naar links etc. totdat het begint te glimmen. Dagje laten drogen en klaar :). Zo heb ik dat gedaan met de bumperkappen (zie mijn polo, eerste post, eerste foto, alleen deze zijn gespoten met zilvere kleur lak).

Als je bij spuitbuswinkel.nl besteld krijg je er een duidelijke spuit-handleiding bij met spuit afstanden (+/- 30 cm) en de droog tijden etc etc.

En plak goed de delen af die je niet wilt spuiten!

Hopelijk heb je hier wat aan...
 
Voor de duidelijkheid, hier de handleiding die bij mijn pakketje spuitbussen zit;

Tips voor het beste resultaat (onderdelen in kleur spuiten);

Heeft u een spuitbus waarin metallic, parelmoer of mica in is verwerkt, houdt dan rekening met onderstaande punten. Voor non-metallic (effen) kleuren kunt u dezelfde regels aanhouden met uitzondering van punt 8.

1. Spuit altijd éérst een proefstukje.
2. Zorg voor een stofvrije ruimte - eventueel de omgeving met een plantenspuit benevelen voor het neerslaan van stofdeeltjes.
3. Plak alleen die onderdelen af waar beslist geen lak op mag komen (glas, rubbers, chroom, etc.).
4. De te spuiten ondergrond dient droog, stof- en vetvrij te zijn.
5. Voor het voorkomen van spetters, spuitbus +/- 20 min. voorverwarmen in een bak warm water. Nooit bij of op de kachel / verwarming zetten. Dit geldt voor alle spuitbussen.
6. Minimaal 3 minuten schudden voor gebruik.
7. Spuitafstand = 30 cm bij een omgevingstemperatuur van +/- 20 graden.
8. Voor een goede applicatie (ligging) van de metallic-deeltjes in één richting spuiten b.v. telkens alleen van links naar rechts of andersom. Hiermee voorkomt u eventueel onregelmatige reflectie.
9. Spuit 3 lagen kruislings - horizontaal - verticaal - meerdere lagen maakt met name de pearlkleuren donkerder.
10. Spuit in een vloeiende beweging om bonte, wolkachtige plekken te voorkomen.
11. Houdt een uitdamptijd tussen de lagen aan van +/- 3 minuten, afhankelijk van de omgevingstemperatuur.
12. Spuit dunne lagen om zakkers te voorkomen.
13. Begin vóór en eindig vóórbij het te spuiten oppervlak. Hierdoor voorkomt u te dikke lagen aan de zijkanten.
14. Na +/- 20 à 30 minuten overspuiten met een blanke lak. Dit geldt ook voor non-metallic (effen) kleuren.
15. Na 24 uur eventuele spuitnevel wegpoetsen met een fijne autocleaner.
16. Spuitbussen die voor u op kleur zijn gemaakt zijn voorzien van een vlakstraal kop. Deze kunt u voor horizontaal en verticaal spuiten een kwartslag draaien.
17. Houdt na afloop de spuitbus op zijn kop en druk enige seconden de spuitknop in. Deze is dan schoon voor een eventuele volgende keer.
18. Vraag ook naar onze spraymaster - een handig hulpstuk die op alle spuitbussen past - nooit geen zere vingertop meer.

Over het algemeen zijn wij Doe Het Zelvers en we kunnen nooit het resultaat bereiken uit een spuitbus wat een professionele spuiter bereikt met een spuitpistool in een spuitcabine. De spuitbussen zijn qua nauwkeurigheid nooit 100%. Dit is ook afhankelijk van bovenstaande punten, temperatuur, vochtigheid en verkleuring van uw voertuig of ander voorwerp.

bron: spuitbuswinkel.nl > handleiding bij het pakket spuitbussen

(p.s. Johan/Maik, misschien nuttig om deze info te vermelden bij een 'How-To' ??)
 
Johan zei:
idd, maar daarbij willen we dan wel wat foto's ook van de verschillende stappen! dus wie zich geroepen voelt... !

A.s. zondag haal ik mssn mijn bestelde sideskirts en achterbumperskirt op bij Maik die ik in de loop van volgende week zelf ga spuiten. Dan wil ik wel even wat foto's schieten. Deze kan toegepast worden op de bovenstaande handleiding.
 
Kick met spuit vraagje:

Ik heb nu een stootstrip gespoten maar schijnbaar had de primer niet goed gepakt op sommige delen waardoor het niet even netjes lijkt... Hoe kan je dit het beste oplossing? Hele strip opschuren en weer vanaf stap 1 beginnen of is het te doen om alleen de 'probleem' plekjes overnieuw te spuiten?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!