Ligt eraan of je het laat doen door een spuiter of dat je het zelf doet...
Als je het zelf doet;
Sowieso heb je kunststof primer nodig, anders bladdert de lak eraf (hechtmiddel). Daarnaast een spuitbus met de lakkleur van je auto (ik neem aan dat je de onderlip in de kleur van je auto wilt spuiten) en tot slot blanke lak. Informatie kun je opvragen bij
http://www.spuitbuswinkel.nl ... Heb ik ook gedaan. Voor blanke lak en spuitbus met metallic lak (blauw-antraciet, mijn kleur dus... je moet wel je kleurcode doorgeven!) was ik € 48,- kwijt incl. verzendkosten.
Ik zou de onderlippen niet opschuren als deze nog mooi zijn, anders heel lichtjes opschuren met fijn schuurpapier (1000 of hoger!)... Wel goed reinigen met wasbenzine en daarna droog maken met een schone doek. Tenslotte een aantal lagen primer spuiten en een dagje laten drogen. Volgende dag de kleurlak in een paar lagen spuiten (vloeiende beweging, links naar rechst en begin iets voor de lip en eindig na de lip zodat je geen dikke druppels krijgt...). Spuit in meerdere dunne lagen (dus geen dikke lagen, anders is er kans op 'zakkers'). Als dat gedaan is, een dag laten drogen. Volgende dag een paar lagen blanke lak erover... Zelfde verhaal... dunne laagjes van links naar rechts, van rechts naar links etc. totdat het begint te glimmen. Dagje laten drogen en klaar

. Zo heb ik dat gedaan met de bumperkappen (zie mijn polo, eerste post, eerste foto, alleen deze zijn gespoten met zilvere kleur lak).
Als je bij spuitbuswinkel.nl besteld krijg je er een duidelijke spuit-handleiding bij met spuit afstanden (+/- 30 cm) en de droog tijden etc etc.
En plak goed de delen af die je niet wilt spuiten!
Hopelijk heb je hier wat aan...