Onderhoudskosten dealer kleine beurt

Hallo,

Heb het niet via de search kunnen vinden. Ik zou graag willen weten wat ik kwijt ben als ik me polo 6r naar de dealer breng voor een kleine onderhoudsbeurt. Iemand ervaringen over de kosten?

Alvast bedankt,

Mvg,
Mitchel
 
250 vind ik erg veel voor een kleine beurt bij de dealer, moet zeker minder zijn. Bij mijn volkswagen dealer, heb je een longlife beurt voor 275.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0TSI 95pk | Audi A6 4K Avant 40TFSI Firmanentblauw 
Toen ik nog een up! had kostte een kleine beurt 99 euro, maar is daarna volgens mij iets in prijs verhoogd.
M'n skoda octavia moet deze zomer voor een longlife-beurt en dat kost 229 euro.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Ik heb over 1.5 week een afspraak bij de VW dealer. Longlife beurten van een 1.2TDI BM zijn om de 30dkm, altijd grote beurt. Kosten hiervan zijn €350,- all in.

Extra's die je hiermee krijgt zijn o.a.:
- Mobiliteitsgarantie (ANWB kost ongv 100-150e per jaar)
- Gratis APK (gemiddeld 35 euro)
- Gratis zomer EN wintercheck (toch vaak 20-30 euro per keer)

Tel dat bij elkaar op, en valt t nog wel erg mee
 
Pouw Deventer rekende mij 390 euro voor een kleine longlife beurt op de Polo BM TDI (december 2014). Dus longlife olie verversen, oliefilter, interieurfilter en in mijn geval een luchtfilter. Mijn auto is inmiddels uit de garantie en heb dus ervoor gekozen hetzelfde te laten doen bij een niet-volkswagen garage, kosten: 143 euro!! Deze man doet alleen VW's en BMW's onderhouden. Ik was al lid van de ANWB voor deze auto en de gemeenschappelijke auto. Pechhulp aan huis. Scheelt mij toch teveel geld. Die mobiliteitsgarantie van VW neem ik voor lief. Ik kan een andere auto pakken als deze stuk is.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 
Ligt helemaal aan je rijgedrag. Mijn auto is van de generatie van 30000km kleine beurt, de grote beurt op 60000km (longlife). Dat schijnt een variabel interval te zijn, die kijkt of je juist veel korte stukken rijdt, of langere. Dan wordt automatisch een servicemelding gegeven. Zelfs al eerder dan 30000km. Oudere Polo's 6R hebben een serviceinterval van 15000km vast. Op de 1.2TDI. Dus je moet weten welke generatie je auto is.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 
Tot nu toe elke 30k (staat nu 70 op de teller). Eerste keer kwam hij min of meer exact op 30k, tweede keer net iets ervoor. Tweede jaar heb ik dan ook lange tijd veel korte stukjes gereden i.p.v 150km snelweg per dag.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Heb een polo 6r highline uit begin 2010. Ik heb standaard 30.000 grote beurt en 15.000 kleine beurt.
Dan is jouw interval vast op de 15000km. @Wicko071. Als de serviceinterval zelf is gereset dmv de knoppen op het dashboard, dan schiet het interval bij een 1.2TDI BM van de 30000km terug naar een vast interval van 15000km. Mogelijk is dit bij de garage niet goed gedaan. Met VAGCOM is dit weer terug te zetten.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 
Dan is jouw interval vast op de 15000km. @Wicko071. Als de serviceinterval zelf is gereset dmv de knoppen op het dashboard, dan schiet het interval bij een 1.2TDI BM van de 30000km terug naar een vast interval van 15000km. Mogelijk is dit bij de garage niet goed gedaan. Met VAGCOM is dit weer terug te zetten.
De interval is bij de garage via vagcom terug gezet..

Hoe kan je dmv de knoppen het interval terug zetten?
Of via vcds?
 
Op youtube staat erg veel over het terugzetten van het service interval. Kijken op volkswagen polo serviceinterval reset, en daar staat hij bij. Bijzonder dat een dealer het interval dan veranderd van 30000km naar 15000km...Dat is een vraag aan de garage waard...

 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 
Op youtube staat erg veel over het terugzetten van het service interval. Kijken op volkswagen polo serviceinterval reset, en daar staat hij bij. Bijzonder dat een dealer het interval dan veranderd van 30000km naar 15000km...Dat is een vraag aan de garage waard...
Oke bedankt,
Zal bij gelegenheid ff kijke..

Bij vraag aan de monteur werd mij verteld: volgens de dealer bepaalt de auto zelf het interval 15K of 30K..

Ik vond het ook beetje raar..
Ik rij wel veel korte stukjes.. Woon/werk is 55km waarvan 3/4 snelweg..




Heb net ff gekeken.. Ik zie niks specifiek voor de 6R..wel voor de golf enzo..
 
Laatst bewerkt:
Polo gaat hetzelfde. Ik spreek ook alleen over de Polo 1.2TDI Bluemotion, 2e generatie (eind 2010 begin 2011). Die 55km is een behoorlijk stuk, moet ik zeggen. Of de auto zelf het interval bepaalt heb ik uit hetgene wat ik op internet zag, niet begrepen. Dus hou me te goede :)
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 
Ik heb een afspraak gemaakt bij de Volkswagen dealer, het blijkt dat hij toch een longlife grote beurt moet (elke 30.000 km) hebben. Heb even in het onderhoudsboekje gekeken en dit klopt inderdaad. Ik vond de prijzen wel heel hoog. Ik kreeg een prijs opgave met deze prijzen:

Longlife service €345
Interieurfilter vervangen €45
Bougies vervangen 115
Remvloeistofservice €70

Totaal: 575 euro!

Ik zit nu toch echt te denken om hem naar een normale garage te brengen.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!