Onderhoudsinterval indicatie

Enige tijd na de longlifebeurt stond de onderhoudsindicatie op iets van 19500. Ik ga er vanuit dat dit de restkilometers zijn tot de volgende beurt. Klopt dat? Vreemd is dat na ruim 1500 km rijden de stand nog steeds 19500 is. Hoe moet ik dit nu interpreteren?
 
Bij mij na een eerste onderhoudsbeurt bij 16.000 km telt de indicatie erg snel af. In 2000 km rijden al 12000 km in mindering gebracht van de 30.000 km als deze gereset is. Dealer zegt dat deze altijd pas bij minimaal 15.000 km gereden te hebben een melding geeft na de laatste onderhoudsbeurt. Vreemd maar afwachten of dat klopt.
 
De auto is door de dealer aan mij afgeleverd met een Longlife beurt (60.000 km) toen ik hem kocht. Ik denk dat ik hierna gewoon ga overstappen op vaste interval, eens per jaar. De olie eens per 2 jaar of 30.000 km vind ik sowieso veel te lang.
 
POlo indicatie werkt op uren en op KM. Ik rij meer dan 30.000 per jaar dus hij gaat af op KM. Als je weinig km maakt gaat de controle interval op de urenteller meldingen geven. Dit kun je zien als je door het menu klikt van de boordcomputer op het dashbord. Knop naast het nulstellen van je dagteller
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!