Onderhoudsinterval airco

Mijn Polo is 2.5 jaar oud. De airco ruikt minder fris en ik wil deze laten reinigen.
Mijn garage heeft meerdere opties nl.:
Check en reinigen van het luchtfilterhuis met het begin van het luchtkanaal
Check en een grote reiniging (incl. condensor)
Uitgebreide / complete airco check (met eventueel bijvullen)
Elk natuurlijk met zijn eigen prijskaartje.
Ik heb verder geen ervaring met aircos maar de meest uitgebreide beurt (uitgebreide aircocheck en volledige reiniging) loopt behoorlijk in de papieren.
Ik vraag me af wat de onderhouds intervallen zijn voor een airco?
 
Mijn Polo is 2.5 jaar oud. De airco ruikt minder fris en ik wil deze laten reinigen.
Mijn garage heeft meerdere opties nl.:
Check en reinigen van het luchtfilterhuis met het begin van het luchtkanaal
Check en een grote reiniging (incl. condensor)
Uitgebreide / complete airco check (met eventueel bijvullen)
Elk natuurlijk met zijn eigen prijskaartje.
Ik heb verder geen ervaring met aircos maar de meest uitgebreide beurt (uitgebreide aircocheck en volledige reiniging) loopt behoorlijk in de papieren.
Ik vraag me af wat de onderhouds intervallen zijn voor een airco?

Beste Olop,

Ik had vorig jaar hetzelfde voorval met mijn 2 jaar oude polo. Voor €59,- (VW inclucive member carD) werd mijn airco gereinigd met een chemisch spul bij de volkswagen dealer. Nu een jaar later heb ik geen last meer van mijn airco. Op zich een prima prijs vind ik.

Ik denk zelf niet dat er geen airco interval is. Mijn auto was zelf 1 jaar oud en begon erg te stinken. De dealer gaf aan dat het te maken had met het juist gebruiken van de airco. Voordat je je bestemming bereikt moet je 10 minuten van te voren de airco uitzetten. En wanneer je de airco niet gebruikt deze op stand 0 zetten.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!