Onderhoud Polo 1.4tdi

IbifaHo

Bekend lid
3,552
620
193
Misschien een raar vraagje, maar zou er is iemand met een 1.4tdi is kunnen kijken wat er bij een onderhoud van 60k km moet gebeuren?
Zit nu aan die km stand en zou zoveel mogelijk zelf willen doen, maar mijn boekjes van de Polo zijn allemaal in het frans. :( En zover gaat mijn kennis frans nu ook weer niet.

Thx!
 
Hm.... typisch... bij mij in het boekje staat dat elke 90.000km de distributieriem vervangen moet worden... Hier staat er "alleen voor 4 cilinder", "alleen voor passat", "alleen voor sharan"... Lekker inconsistent!

Maar levensduur van je distributieriem kan je opzoeken op basis van je motorcode. Volgens mij heeft de TDI club op hun website een lijst van motorcodes en onderhoudsinfo staan maar dat weet ik niet zeker.
 
Thx Starsky! Daar zocht ik dus naar, nu snap ik tenminste wat er moet gebeuren. Big Grin
Kan ik me deze week al bezig houden met wat kleine klusjes.

Soedje, zuinig ben ik er zeker op! Ze moet gesoigneerd worden, van de buren krijg ik ook al te horen dat mijn vriendin gelukkig mag zijn als ik haar ook zo verzorg als de auto. Big Grin
 
IbifaHo zei:
Soedje, zuinig ben ik er zeker op! Ze moet gesoigneerd worden, van de buren krijg ik ook al te horen dat mijn vriendin gelukkig mag zijn als ik haar ook zo verzorg als de auto. Big Grin


Hahaha, ja zo heb ik er ook nog wel eens wat te horen gekregen.... Al valt het met mn Polo wel mee.
 
Johan zei:
Fludizz, staat er bij jouw 90.000 niet distributieriem controleren? voor vervangen stond dacht ik geen termijn in de boekjes, of pas bij 120.000 ofzo?! (of is dat alleen bij de benzine's??)
Nee, staat bij mij daadwerkelijk dat ie vervangen moet worden (misschien andere druk van boekje?)... Ook als ik de tabellen van motorcodes en riem vervang termijnen bekijk kom ik 90.000km tegen...
 
Ik wilde eigenlijk ook weten wat er gedaan moet worden bij de Polo. De kilometerstand is nu 114.000km. De bougies zijn nieuw, en de laatste beurt was bij 90.000km. Bij de 90.000 is er een grote beurt gedaan (olie en remvloeistof).

Zou dat betekenen dat 90+30=120.000km de automatische indicator weer gaat oplichten?

En zo ja wat bij deze 120.000
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!