Olieverbruik nieuwe Polo

Wat mij is opgevallen na de laatste 30.000 km beurt.
Als ik m'n oliepeil controleer, altijd bij een warme motor zoals in het boekje staat.
Maar bij een koude motor staat m'n motoroliepeil precies tussen de min en de max.
Wilde dus bijna gaan bijvullen scheldend op mijn VW garage dat hij er te weinig ingegooid had.
MAAR bij een warme motor staat ie nipt onder de max!
Dus let op met bijvullen en meet je peil bij een warme motor, anders krijg je een rookbommetje
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Wat mij is opgevallen na de laatste 30.000 km beurt.
Als ik m'n oliepeil controleer, altijd bij een warme motor zoals in het boekje staat.
Maar bij een koude motor staat m'n motoroliepeil precies tussen de min en de max.
Wilde dus bijna gaan bijvullen scheldend op mijn VW garage dat hij er te weinig ingegooid had.
MAAR bij een warme motor staat ie nipt onder de max!
Dus let op met bijvullen en meet je peil bij een warme motor, anders krijg je een rookbommetje
idd, zoals in het boekje bij de aw met warme motor.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Graag zou ik weten of mijn polo is uitgerust met een roetfilter. Ik heb een motor zonder turbo. L-699-DG
Beetje uitzoek werk kan je zelf doen.
Of:
Onder je auto kijken of er snoeren aan de voorste pot direkt na de bocht van je uitlaat zitten.
Dan ja een roetfilter aka OPF filter (Otto Partikel Filter)

OF:
Op de sticker in je kofferbak de PR nummers uitzoeken wat ze betekenen.
Dat kan je googelen.
Kom je op een site als: http://prsearch.planetvag.com/

Aan de hand van https://ifinterface.com/page/page3.php?langid=1
En ovi.rdw.nl
Zou ik zeggen van nee, je hebt geen opf.

Edit:
Zie zelfs dat ''niet een'' ongeblazen blok een opf heeft.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!