Olieverbruik GTI

Rosinfield

Bekend lid
Spritmonitor.de
2,368
1,279
132
Ik ben wel benieuwd naar het olieverbruik bij de andere GTI AW rijders. Bij mij staat het peil na 8000 km (na 30000 beurt) nu ietsje onder het max streepje. Nog geen aanleiding om bij te vullen.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
heb je hem met warme of koude motor gepeild? ik nooit bijgevuld nog, en je krijgt een olie peil melding mocht je echt te laag komen.
Dus verbruik olie geen idee, niet veel dus Stick Out Tongue netjes genoeg
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
O? Is dat iets nieuws? Voor mij een vanzelfsprekendheid en nooit gedacht dat het anders kon zijn. Dank voor de tip!
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
O? Is dat iets nieuws? Voor mij een vanzelfsprekendheid en nooit gedacht dat het anders kon zijn. Dank voor de tip!
Soms veranderen er wel eens dingen, naja weetje Warm of koude motor als je die olie op de stok ziet boven het midden van de stok warm of koud zit je altijd goed.

Maar ik denk als je warm peilt je precies op niveau bent zoals hoort
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Ja ik neem aan - maar ik moet dus oppassen met mijn aannames - dat het peil wat hoger is op bedrijfstemperatuur dan bij koude motor. In dat geval is het dus zeker wel goed. Ja bizar, van zoiets ga je dus (ten ontrechte) voetstoots uit, omdat je van begin af aan hebt geleerd: "altijd bij koude motor peilen". Dus een echte eye opener.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
soms even lezen en leren ja, vroeger was niet alles beter schijnbaar, en dat Verschil warm en koud is op ons 2 liter motortje ook echt minimaal natuurlijk.
Zolang er maar olie aan die stok zit! haha
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Misschien dat het te maken heeft met de zeer dunne 0W20 olie; als je dan gaat bijvullen bij koude motor, gooi je er misschien teveel in ook al ga je tot aan het bovenste streepje. Zomaar wat speculeren hoor ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Misschien dat het te maken heeft met de zeer dunne 0W20 olie; als je dan gaat bijvullen bij koude motor, gooi je er misschien teveel in ook al ga je tot aan het bovenste streepje. Zomaar wat speculeren hoor ;)
Ik denk niet dat de dikte wat te maken heeft het volume wanneer het warm of koud is... het is allemaal zo minimaal, in het boekje staat ook als je boven het streepje zit dan moet je een specialist bellen, nou geloof mij als ik er net boven zit ga ik helemaal niemand bellen haha, als er nou een liter teveel in word gegooid oke maar die paar ML
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Op die peilstok zal ook wel een marge zitten. Hoe vaak dat ik niet, na een olieverversing in de garage, de pijlstok net tot boven de peilstok zie.
Same story met de koelvloeistof, als die boven max komt boeit het ook niks. Alles wat te veel is qua druk, perst ie er toch uit (en dat zei een guy van de ANWB).
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Op die peilstok zal ook wel een marge zitten. Hoe vaak dat ik niet, na een olieverversing in de garage, de pijlstok net tot boven de peilstok zie.
Same story met de koelvloeistof, als die boven max komt boeit het ook niks. Alles wat te veel is qua druk, perst ie er toch uit (en dat zei een guy van de ANWB).
Je koelvloeistof knalt hij er idd wel uit, teveel olie is wel echt slecht, maar idd er net boven is er helemaal niks aan de hand
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Nou ja, er zal ongetwijfeld een goede reden voor zijn
Ik heb geen idee, ik denk als je op bedrijfs temperatuur meet je altijd het blok op dezelfde temperatuur heb.
enn aangezien ze in verschillende landen worden geleverd, ook waar het -30 is of +30 denk ik dat het dus nauwkeuriger is als je moet meten als de motor warm is
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
Waarderingen: Steve Up! TSI
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!