Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik moet je half gelijk geven, maar toen ik mijn saab 1.8t(volkswagen blok)had met ketting, was het het beste om het peil op max te houden ivm de falende ketting(oa niet goed warm rijden was een probleem).Eigenlijk is dit het perfecte pijl, iedereen wil hem altijd op het maximum hebben maar een maximum is niet voor niks “max”.
Tussen in is dus perfect.
Saab 1.8t met een volkswagen motor? Die ken ik nog niet. Weet wel dat de 1.8t van de 9-3 een detuned 2.0t is.Ik moet je half gelijk geven, maar toen ik mijn saab 1.8t(volkswagen blok)had met ketting, was het het beste om het peil op max te houden ivm de falende ketting(oa niet goed warm rijden was een probleem).
Ligt het aan mij of is deze olie wel erg donker voor 3000km?
Uhm van 2005 wat ik wist is dat het 1.8t blok met ketting van vw was en dat het inderdaad een detune is van de 2.0t. Voor zover ik weet, was dat de 1.8t een kleinere turbo heeft.Saab 1.8t met een volkswagen motor? Die ken ik nog niet. Weet wel dat de 1.8t van de 9-3 een detuned 2.0t is.
Welke generatie had je?
Dion ken ik wel inderdaad! die had mijn Saab 9-3 2.8V6T Estate Aero Hirsch ook even aangepakt naar 300pk (limiet versnellingsbak) voordat ik m kocht. dankzij Dion ben ik bij alle vorige Nederlandse eigenaren gekomen!Uhm van 2005 wat ik wist is dat het 1.8t blok met ketting van vw was en dat het inderdaad een detune is van de 2.0t. Voor zover ik weet, was dat de 1.8t een kleinere turbo heeft.
Saab is echt zwaar underrated en crimineel dat Gm de stekker eruit heeft getrokken.
Heb even geprobeerd op de rollenbank je saab te zoeken, maar kan hem niet zo snel vinden, mag evt ook in een pb ben benieuwd.
Hoe zit het eigenlijk met onderdelen en garages de kennis vervaagd dat nu nu er steeds minder saabs op de weg zijn en niet onbelangrijk, hoe zijn de onderdeel prijzen etc.
Maar ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat de 1.8t die in mijn saab 9-3 zat ook bijv in de golf 4 zit. Hoor graag van je of dat echt zo is ofniet?
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.