Oliepeil in orde of bijvullen?

Hallo,

3.000 km geleden heeft mijn auto een beurt gehad. Vanochtend de olie gepeild en zag dat de olie ongeveer tot de helft van de gemarkeerde puntjes komt; zie foto. Is bijvullen noodzakelijk of kan ik doorrijden. Ik zal vanaf nu wekelijks de olie peilen.
7F42B7F0-9A9A-412F-A82D-D29A74338EA7.jpeg
 
Volkswagen  Polo 1.2 TSI 6R  1.2 TSI 90 PK 2012 
Zolang die boven de min staat is het goed. Je zegt in de ochtend, ik ga er vanuit dat de motor koud was? Ook moet de auto vlak staan.

Ik zelf denk dat dat niet eens een halve liter is, zo te zien.

Wel altijd de juiste viscositeit in gooien en het liefst het zelfde merk.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Eigenlijk is dit het perfecte pijl, iedereen wil hem altijd op het maximum hebben maar een maximum is niet voor niks “max”.

Tussen in is dus perfect.
Ik moet je half gelijk geven, maar toen ik mijn saab 1.8t(volkswagen blok)had met ketting, was het het beste om het peil op max te houden ivm de falende ketting(oa niet goed warm rijden was een probleem).
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Weet iemand of dit dan ook geldt voor de TSI. Is het ook beter om de peil op Max te houden gezien deze motoren een ketting hebben wat al te gevoelig is? En loopt de ketting in de olie? Volgens mij niet….
 
Volkswagen  Polo 1.2 TSI 6R  1.2 TSI 90 PK 2012 
Ik moet je half gelijk geven, maar toen ik mijn saab 1.8t(volkswagen blok)had met ketting, was het het beste om het peil op max te houden ivm de falende ketting(oa niet goed warm rijden was een probleem).
Saab 1.8t met een volkswagen motor? Die ken ik nog niet. Weet wel dat de 1.8t van de 9-3 een detuned 2.0t is.

Welke generatie had je?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Hallo,

3.000 km geleden heeft mijn auto een beurt gehad. Vanochtend de olie gepeild en zag dat de olie ongeveer tot de helft van de gemarkeerde puntjes komt; zie foto. Is bijvullen noodzakelijk of kan ik doorrijden. Ik zal vanaf nu wekelijks de olie peilen.
7F42B7F0-9A9A-412F-A82D-D29A74338EA7.jpeg
Ligt het aan mij of is deze olie wel erg donker voor 3000km?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Saab 1.8t met een volkswagen motor? Die ken ik nog niet. Weet wel dat de 1.8t van de 9-3 een detuned 2.0t is.

Welke generatie had je?
Uhm van 2005 wat ik wist is dat het 1.8t blok met ketting van vw was en dat het inderdaad een detune is van de 2.0t. Voor zover ik weet, was dat de 1.8t een kleinere turbo heeft.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Alles tussen min en max is prima.
Als je veel rijd dan inderdaad even de olie in de gaten.
Als je een halve liter per 3000km zakt is dat wel aan de pittige kant ook al beweerd VW dat je pas bij een liter op 1500km een revisie nodig hebt.

De kleur van je olie is ook wel goed.
Ook al ververs je de olie net zal hij er toch donker uit zien op de stok vanwege overgebleven oude olie in de rest van je blok.
 
Volkswagen  Polo  1.4 met 86 wilde dekhengsten 
  • Leuk
Waarderingen: Polo0907
Uhm van 2005 wat ik wist is dat het 1.8t blok met ketting van vw was en dat het inderdaad een detune is van de 2.0t. Voor zover ik weet, was dat de 1.8t een kleinere turbo heeft.
Dion ken ik wel inderdaad! die had mijn Saab 9-3 2.8V6T Estate Aero Hirsch ook even aangepakt naar 300pk (limiet versnellingsbak) voordat ik m kocht. dankzij Dion ben ik bij alle vorige Nederlandse eigenaren gekomen!

Wat een machine was dat! topsnelheid van 309 op GPS (aldus vorige eigenaar). Zelf ben ik niet verder gekomen dan 250/260 op de teller, dat vond ik al meer dan hard zat. Auto uit eindelijk verkocht omdat ik steeds meer de limieten ging opzoeken van grip en vermogen. En aangezien ik nog een toekomst voor mij heb, leek het mij niet zo verstandig om nog langer in dat monster te rijden. Daarnaast was een verbruik van 1:8 in de stad ook niet bepaald portomonee vriendelijk...

de 1.8/2.0t van Saab is volgens mij een GM motor. Deze word gebruikt in meerdere GM producten en niet in de Volkswagen producten.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Saab is echt zwaar underrated en crimineel dat Gm de stekker eruit heeft getrokken.

Heb even geprobeerd op de rollenbank je saab te zoeken, maar kan hem niet zo snel vinden, mag evt ook in een pb ben benieuwd.

Hoe zit het eigenlijk met onderdelen en garages de kennis vervaagd dat nu nu er steeds minder saabs op de weg zijn en niet onbelangrijk, hoe zijn de onderdeel prijzen etc.

Maar ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat de 1.8t die in mijn saab 9-3 zat ook bijv in de golf 4 zit. Hoor graag van je of dat echt zo is ofniet?
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Saab is echt zwaar underrated en crimineel dat Gm de stekker eruit heeft getrokken.

Heb even geprobeerd op de rollenbank je saab te zoeken, maar kan hem niet zo snel vinden, mag evt ook in een pb ben benieuwd.

Hoe zit het eigenlijk met onderdelen en garages de kennis vervaagd dat nu nu er steeds minder saabs op de weg zijn en niet onbelangrijk, hoe zijn de onderdeel prijzen etc.

Maar ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat de 1.8t die in mijn saab 9-3 zat ook bijv in de golf 4 zit. Hoor graag van je of dat echt zo is ofniet?
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ziek lekkere auto. Jammer dat je hem niet meer hebt. Hoe hield de automaat zich met dat vermogen en kmstand eigenlijk?
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Hallo,

3.000 km geleden heeft mijn auto een beurt gehad. Vanochtend de olie gepeild en zag dat de olie ongeveer tot de helft van de gemarkeerde puntjes komt; zie foto. Is bijvullen noodzakelijk of kan ik doorrijden. Ik zal vanaf nu wekelijks de olie peilen.
7F42B7F0-9A9A-412F-A82D-D29A74338EA7.jpeg

Bij mij staat het oliepeil al zo'n 17.000 km op dat peil, tussen de min en max in. Zo'n paar maanden / 3000-4000km na levering gereden te hebben met mijn Polo ook een oliecheck gedaan (was ik gewend om de paar duizend km te doen, want oude Polo eerst). Toen stond het peil exact op hetzelfde niveau als op jouw foto. Nu, 17.000km, staat deze nog steeds op hetzelfde peil. Slurpt amper een druppel olie. Ik heb dan wel een Polo AW, 1.0 tsi.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  • Leuk
Waarderingen: Polo0907
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!