Olielekkage, oplossing is wat onduidelijk?

Jay511

Bekend lid
1,998
1,190
133
Hoi liefhebbers,

Gisteren na mijn werk liep ik naar de auto om weg te rijden, en toen op gut-feeling even de olie getest voor het starten. Deze bleek op een halve cm na leeg te zijn. Naar huis gereden, en eenmaal daar de onderplaat eraf geschroefd.. Helemaal onder de olie. Het drupte.

Vandaag is het bakkie naar de garage geweest, en de lekkage is verholpen. Lekkage bevond zich bij de aanhechting van het oliefilter naar het motorblok/cilinderkop. (Deze zag er heel erg nieuw uit volgens de monteur). D6021D29-6AE5-41E8-8CCB-554F32773E74.jpegBijgevoegde foto is rechts mijn bougie te zien, omcirkelde gedeelte zat geen schroef meer in en er drupte olie uit. Niemand had een idee waar dat gat voor diende, dus is het afgedicht met een passende schroef in het schroefdraad.

Iemand een idee waar dit gaatje (lees nu: schroefje) voor dient??

Ben erg benieuwd.

Groetjes Jay
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
Jay,

Had het bij een maat van mij nagevraagd. Hij zei dat er op die plek een oliestop in zou moeten zitten. Dus de bout die er in hoort te zitten zorgt er voor dat de olie er niet uit kan, maar ik gok dat je dat al wel kon raden hehe. Waarom die plek of de functie van het gat weet ie niet.
Die zal er dus uitgetrilt zijn of iets dergelijks. Vaagjes! Bedankt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: Ruiter91
Ik denk dat dat schroefje dient om de olie in je blok te houden Stick Out Tongue

Maar zonder dollen kan het een plek voor een sensor oid zijn die bij jou er niet op zit, dus daarvoor in de plaats een afdicht schroefje.
En die is ineens verdwenen :( drupdrup. Nou in ieder geval weer afgedicht!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!