Olielampje brand na 500km

Sinds 5 weken ben ik de trotse eigenaar van een vw polo 1.2 uit 2002.
In die 5 weken ben ik al 2x bij de garage geweest omdat mijn olielampje ging branden.
Nu is mij gezegd dat als het nog een keer gebeurd, ik de motor moet laten vervangen. De auto heeft net 180d km gereden.
Kan iemand mij misschien vertellen of hier een kern van waarheid in zit? Of is het misschien een ander dingetje? Volgens de monteur lekt er geen olie.
Gr. Lilian
 
Volkswagen Polo  1.2 sportline  1.2 
Verlies je wel olie? Moet er wel olie bijgevuld worden? Want je geeft aan dat er niets lekt.

een motor vervangen is wel erg rigoureus dat doe je echt niet omdat er een lampje brand.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 107pk / 275Nm 
Logische vraag is dan waarom de motor zou moeten worden vervangen. Ik ben technisch een leek, maar men maakt mij niet wijs dat het gebruikelijk is om na drie keer een brandend motorlolie lampje te hebben gehad, de motor te vervangen. Dus ik zou doorvragen waarom dan wel.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Neem aan dat het olie lampje aangeeft dat het niveau beneden peil is. Vul je het bij tot het maximum en gaat hij na enkele weken weer het lampje branden dan is het verbruik aanzienlijk. Belangrijk is dan dat je weet hoeveel km je hebt gereden in de tussentijd en hoeveel olie er is bijgevuld. Als een auto extreem veel olie verbruikt kan dat komen door een probleem met de zuigers/veren en wordt daarom een motorwissel geadviseerd. Olie bijvullen kan je zelf ook, daarvoor hoef je niet naar een garage. Heb je de auto particulier gekocht of bij een garage? In geval van het laatste dan zou ik dit daar gauw melden. Succes en houd ons op de hoogte.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
De auto heeft in 2 weken tijd 2x een beurt gehad. Dus 2x olie ververst en 2x een nieuwe filter geplaatst. Wat ik heb uitgerekend is dat er tussen beurt 1 en beurt 2, 500 km mee gereden is. Na de laatste beurt check ik om de 2 dagen het oliepijl. De eerste peiling was nog gewoon goed, heldere motorolie en mooi op peil. De 2e keer dat ik ging controleren, was de olie al wat donkerder van kleur en was het peil gezakt. Dus binnen een tijdsbestek van 4 dagen en 266 km er mee te hebben gereden, lijkt mij dat er iets niet helemaal goed is
 
Volkswagen Polo  1.2 sportline  1.2 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!