Olielampje brand na 500km

Sinds 5 weken ben ik de trotse eigenaar van een vw polo 1.2 uit 2002.
In die 5 weken ben ik al 2x bij de garage geweest omdat mijn olielampje ging branden.
Nu is mij gezegd dat als het nog een keer gebeurd, ik de motor moet laten vervangen. De auto heeft net 180d km gereden.
Kan iemand mij misschien vertellen of hier een kern van waarheid in zit? Of is het misschien een ander dingetje? Volgens de monteur lekt er geen olie.
Gr. Lilian
 
Volkswagen Polo  1.2 sportline  1.2 
Verlies je wel olie? Moet er wel olie bijgevuld worden? Want je geeft aan dat er niets lekt.

een motor vervangen is wel erg rigoureus dat doe je echt niet omdat er een lampje brand.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 107pk / 275Nm 
Logische vraag is dan waarom de motor zou moeten worden vervangen. Ik ben technisch een leek, maar men maakt mij niet wijs dat het gebruikelijk is om na drie keer een brandend motorlolie lampje te hebben gehad, de motor te vervangen. Dus ik zou doorvragen waarom dan wel.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Neem aan dat het olie lampje aangeeft dat het niveau beneden peil is. Vul je het bij tot het maximum en gaat hij na enkele weken weer het lampje branden dan is het verbruik aanzienlijk. Belangrijk is dan dat je weet hoeveel km je hebt gereden in de tussentijd en hoeveel olie er is bijgevuld. Als een auto extreem veel olie verbruikt kan dat komen door een probleem met de zuigers/veren en wordt daarom een motorwissel geadviseerd. Olie bijvullen kan je zelf ook, daarvoor hoef je niet naar een garage. Heb je de auto particulier gekocht of bij een garage? In geval van het laatste dan zou ik dit daar gauw melden. Succes en houd ons op de hoogte.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG