olie verbruik en niet mooi lopen tijdens constant rijden

Hallo beste forumeres ik rijd al een aantal jaren een polo 9n higline
en het bevald goed. Alleen de laatste tijd krijgt hij kuren hij loopt tijdens het rijden niet mooi het is alsof hijtegen het stotteren aanzit en het olie verbruik valt mij enorm tegen hij loopt 1l olie op nog geen 1000klm:S heeft iemand soort gelijke klachten gehad .
en wat is de oplossing al vast bedankt voor je reactie
 
Hoe zit het met het onderhoud bougie's brandstof filter misachien dat je bobine gaar word of dat er ergens een klein storingkje inzit?

Met dat olieverbruik is een bekend probleem deed mijne ook met 5w30 nu heb ik er 10w40 in gedaan en is het een heel stuk minder en de kantelende zuiger hoor je een stuk minder (kwaal van de 1.4) als je hem koud start dat hij erg tikt.
 
Het slechte lopen is zeer waarschijnlijk een gevolg van het hoge olieverbruik. Een motorspoeling met forthé, en dan een oil fortifier icm met een dikkere olie (10W40) valt te proberen. Anders zal de motor echt uit elkaar moeten.
 
Volkswagen  Polo BlueGT 
Is dat stotteren bij jullie tijdens het rijden of tijdens stationair lopen?
Als het tijdens stationair is, is het dan echt heel duidelijk aanwezig of moet je er echt op letten wil je het merken?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N 
hallo forumers ik heb inderdaad een revisie bedrijf geraadpleegd daar wordt je niet vrolijk van alles laten reviseren incl distributie beurt € 2,200.00
dat was effe schrikken ik heb besloten om de bougie,s te vervangen ende pen bobine.s na telopen de carter ontuchting na te zien en de aangerarden claening met de 10w40 er in te doen, en nee bij stationair loopt hij mooi rond :wink:
 
ik merk het tijdens het rijden eerst dacht ik het zijn de banden maar het werdt steets slimmer en hij doet het bij het optrekken
 
hallo forumers het stotteren en niet mooi lopen is in middels verholpen ik heb hem uit laten lezen en er kwam geen storing uit ik heb dit laten doen bij een alround garage met een ex vw monteur hij had hier veel ervaring mee zijn advies was alle pen bobine.s vervangen en de bougie.s
dit resulteerde in een verassend effect hij rijdt zo als van ouds gewoon heerlijk het olie verbruik wordt ook aangepakt met de eerst volgend riem wisselling deze week hij krijgt een spoeling en nieuwe olie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hallo forumers het stotteren en niet mooi lopen is in middels verholpen ik heb hem uit laten lezen en er kwam geen storing uit ik heb dit laten doen bij een alround garage met een ex vw monteur hij had hier veel ervaring mee zijn advies was alle pen bobine.s vervangen en de bougie.s
dit resulteerde in een verassend effect hij rijdt zo als van ouds gewoon heerlijk het olie verbruik wordt ook aangepakt met de eerst volgend riem wisselling deze week hij krijgt een spoeling en nieuwe olie
Goed om te horen.
Ik heb geen ervaring met olie verbruik icm. een spoeling maar wel een vervuild blok icm. een spoeling.
Ik heb destijds 2 flessen Forté Engine flush in de warme motorolie gekiept en ca. 45 minuten afwisselend stationair en versneld stationair laten draaien (afwisselenend 1000, 2000 en 3000 rpm). Daarna de olie afgelaten en nieuw oliefilter en olie. Ondanks dat ik eerder al enkele olie verversingen kort achter elkaar had gedaan nam het product van Forté nog een flinke hoeveelheid vuil mee.
 
hallo forumers zoals ik vermeld heb leek het over met het inhouden en stotteren
het volgende heb ik al gedaan nieuwe pen bobine,s met bougies ik laat de garage er naar kijken

heb hier en daar al rond geneust en het zijn een aantal dingen die mij op vallen bijna geen storings meldingen het blijft dus ouderwets zoeken en uit proberen

ik gaa eerts voor de toerental sensor dan de lambda sonde en de brandstof relais ik weet het anders ook niet wordt vervolgd
 
hallo forumers het probleem van het stotteren is op gelost na dat de garage er niet uit kwam (ze kregen geen fout melding bij het uitlezen)
van morgen de polo in de garage boven de smeerput gezet met ouderwets veel licht en speuren naar lekkage,s en ik heb er een gevonden het betreft de hardplastic vacuumslang die van de rembekrachtiger en naar de gasklep unit gaat komt die was bij de aansluitingen op drie plaatsen gescheurd ik heb dit opgelost door een noodgreep een paar krimpkousen er om heen gefund en bij de dealer een komplete nieuwe te bestellen
na een proefritje was het verschil direct merkbaar hij gaat weer als van ouds :wink:
 
Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!