Olie temperatuur

Hoi,

Al een tijdje neem ik volgens mij een te hoge olie temperatuur waar.

bij binnendoor rijden staat de temperatuur op 100 graden en op de snelweg (100/120 km) staat de temperatuur op 120 graden.

gisteren 170 km/h op de cruise werd de olie temperatuur zelfs 140 graden.

is dit normaal? Olie is net ververst met castrol 5w30.
 
Polo  6c  1.4 tdi 
Heb je het oliefilter ook vervangen? Voorgeschreven olie specificaties gebruikt?
140 graden is tegen de grens van verbrande olie aan
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
ik zou toch even navraag doen bij een dealer oid
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ik kijk hier niet van op. Sterker nog, mijn olie word nog veel warmer bij het rijden op de snelweg. Schommelt dan tussen de 130 a 140 graden wanneer ik 130 km/h rijd. Dit is wel iets van de laatste tijd en sinds ik problemen heb met de koelvloeistof welke zomaar verdwijnt. Nu las ik in je vorige bericht dat je een halve liter koelvloeistof per 10.000 kilometer verbruikt dus wellicht betreft het een zelfde probleem. Wat is je kilometerstand momenteel?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4TDI Bluemotion (2014) 
Zou niet weten wat de normale olietemperatuur is voor een 1.4 TDI.
Mijn 1.2 TSI schommelt op de snelweg tussen de 90°c en 100°c. Bij stevig doorrijden wordt hij wel eens 110°c.
Kan me voorstellen dat bij regeneratie van het roetfilter de temperatuur van het koelwater en van de olie oploopt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Dag
Ik kijk hier niet van op. Sterker nog, mijn olie word nog veel warmer bij het rijden op de snelweg. Schommelt dan tussen de 130 a 140 graden wanneer ik 130 km/h rijd. Dit is wel iets van de laatste tijd en sinds ik problemen heb met de koelvloeistof welke zomaar verdwijnt. Nu las ik in je vorige bericht dat je een halve liter koelvloeistof per 10.000 kilometer verbruikt dus wellicht betreft het een zelfde probleem. Wat is je kilometerstand momenteel?
Vincent, olietemperatuur van ongeveer 140 graden is echt te hoog hoor! Aangezien jij in een ander topic aangaf problemen met je koelsysteem te hebben (defecte dop op het expansievat) verwacht ik dat jou koelwatertemperatuur te hoog op loopt bij snelweg snelheid. Dit komt doordat het koelsysteem geen druk meer opbouwd en hierdoor geen goede werking meer bied. een koelsysteem moet namelijk druk houden om zn werking te bieden.

ik verwacht problemen in het oliekoelcircuit van TS of het zelfde soort probleem als jij ook had.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Afgelopen zaterdag grote beurt inclusief koppeling compleet, oliekoeler, oliesensor, alle vloeistoffen.

Temperatuur stijgt niet meer zo snel is maximaal 106 graden bij 150km/h. Waarschijnlijk was de oliekoeler verstopt.

Probleem opgelost :).
 

Bijlagen

  • 322BB87E-8815-40E9-BE7D-5E3568E583DF.jpeg
    322BB87E-8815-40E9-BE7D-5E3568E583DF.jpeg
    309 KB · Weergaven: 20
  • 3FB06733-1245-4867-8D3B-226CFD76CB79.jpeg
    3FB06733-1245-4867-8D3B-226CFD76CB79.jpeg
    1.5 MB · Weergaven: 20
Polo  6c  1.4 tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!