Olie nu alweer bijvullen?

3 maanden geleden kreeg ik het oranje waarschuwingslampje dat het oliepeil te laag was. Toen heb ik het bijgevuld tot net boven het midden van het gebied op de pijlstok (ongeveer 1 liter).
Vandaag krijg ik weer dat lampje en heb ik weer een liter bij moeten vullen.
Kan dat al na (ik schat) 1.500 km?
Toen ik de motorkap open deed zag ik dat het een beetje nat rondom de dop was. Maar de dop zat goed vast en lijkt op het eerste oog nergens kapot of iets. Ik heb het gedeelte schoongemaakt en ben benieuwd of het weer nat gaat worden.

20f597941eacfe04dfc5e0da19e8f815.jpg


Maar is het dus normaal om zo snel alweer olie bij te moeten vullen?
Want dan begin ik dat gerucht met tsi motoren van VW die meer olie verbruiken boven een bepaald aantal km toch te geloven :eek:

Februari heb ik trouwens de volgende grote onderhoudsbeurt.

Bedankt. :)
 
Ik heb mijn auto 1,5 jaar lang gereden zonder bij te vullen. Pas met een beurt is de olie vervangen.
Ik heb zeker wel 15.000 km gereden. Had ook niet het gevoel dat mijn olie pijl lager werd.
 
Audi  8V  1.4 TFSI 150 PK 
Ik kreeg toevallig van 't weekend voor het eerst de melding dat het oliepeil laag was (auto een jaar oud, 20.000 gelopen). vandaag even een cannetje olie gehaald en met 0,5 liter was 't precies goed :)

Dat is normaal. Normaal mag er wel een liter bij hoor ipv 0,5.
Maar het beste is gewoon olie en filterwissel. Nu toch zeker als ie net 1 jaar oud is.
 
Dat is normaal. Normaal mag er wel een liter bij hoor ipv 0,5.
Maar het beste is gewoon olie en filterwissel. Nu toch zeker als ie net 1 jaar oud is.
Nja met een koude motor bijgevuld en gepeild zat 'k met 0,5 liter precies op 't midden van de peilstok, dus laat 'm eerst even zo. Peil 'm vandaag of morgen nog wel even weer. Heb de olie bij de dealer gehaald (wist niet welke soort er in moest, dus dat was een eenmalige pijniging) en die bleef er op staan dat 'k echt tot de 30k of 2 jaar met service door moet rijden.. ik had zelf ook (vooral bij 1e beurt) gedacht om rond de 15-20 een beurt te moeten, maar als VW 't zo graag niet wil doen... Stick Out Tongue
 
Als lampje het aangeeft, gaat er meestal wel 800cc tot 1 Ltr bij (midden aanduiding pijlstok).
Heb het gevoel dat boven de 50.000 de 1.2tsi iets vaker olie nodig heeft.
Ik check nu vaker zodat er niet veel in 1x bij hoeft.
VWAlexander, Wel vreemd dat olie onder dop weg komt dat heb ik nog nooit gehad (wel dat olie tegen dop aankomt).
Is ook beetje rijstijl afhankelijk, bij langdurig netjes rijden (lees rustiger optrekken) zijn olie intervallen minder nodig.
 
Volkswagen  Polo 6C 2deur GTI  nn'echte 
Ik heb nog nooit olie hoeven bijvullen. Bij de 30k/60k en binnenkort 90k km beurt is dat uiteraard wel gebeurd maar tussendoor bleef het peil strak op max staan. Wat dat betreft, en eigenlijk alles wel, ben ik goed tevreden over de BlueGT Big Grin
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Same here. Heb mn BM nog nooit hoeven bijvullen *knocks on wood* en ik rijdt per week 650km. Netjes bij alle beurten laten verversen.
Ik heb nog nooit olie hoeven bijvullen. Bij de 30k/60k en binnenkort 90k km beurt is dat uiteraard wel gebeurd maar tussendoor bleef het peil strak op max staan. Wat dat betreft, en eigenlijk alles wel, ben ik goed tevreden over de BlueGT Big Grin
 
Weet niet of het nog wat toevoegt, maar ook hier alleen bij de 30.000km beurten wordt de olie ververst. Verder nog nooit een enkele melding gehad wat betreft de motor, etc. 90pk TSI uit 2012.
 
Volkswagen  Golf Mk7.5  1.5 TSI 150pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!