Olie na vervangen ketting en spanner

Hoi allemaal,

Een tijdje geleden mijn ketting laten vervangen. Nu zie ik regelmatig wat olie en nattigheid op de zwarte kap (links van mijn motorblok). Dit is de zwarte kap op de oliepomp(?)

Ik heb zo'n idee dat hier een pakking/rubber tussen moet wat niet helemaal goed zit of gewoon hergebruikt is.
Is dit mogelijk dat dit een smeer aan olie veroorzaakt?

Heb het blok al eens schoongepoetst en toch komt het terug.

Ook hoor ik zo nu en dan de ketting nog wel eens ratelen, ondanks dat hij dus al vervangen is.
Wellicht heeft dit er ook iets mee te maken?

Zelf dacht ik aan dat als het inderdaad een pakking is, er minder oliedruk is waardoor de kettingspanner niet genoeg op druk komt en de ketting kan ratelen? Of zie ik dit verkeerd.


Gr !
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 tsi 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!