Olie (melding) Polo GTI 6R

Hoi allemaal,

Ik kreeg vanochtend na (pas) 5600 km een melding van oliepijl controleren. Bleek dat best wat olie verbruikt was en ik hem bij moet vullen.

Ik denk dat dit nu al komt omdat de auto in het begin wat meer olie verbruikt? anyways, ik vroeg me ook af welke soort olie ik erin moet doen. Kan iemand mij hier een antwoord op geven? Big Grin

BVD, Alessandro
 
ik had bij mijn bluemotion na 28.000km gecontroleerd zat echt heel weinig olie nog in dus die heb ik weer aangevuld...

bij de GTI zal het wel meer zijn aangezien het compleet andere motor is
kan zijn dat ze hem niet volledig hebben gevuld je motor olie? dat zou het kunnen verklaren...zou het even navragen bij je dealer
 
Die van mij staat ook op 5.600km... Ik heb dit weekend zeker 400 km >180 km/h gereden.... Na alle verhalen hier zojuist de peilstok er uit getrokken... Steenkoude motor (staat sinds zaterdagavond uit..) oliepeil halverwege.

Ik weet dat de levering van mijn auto 8 weken vertraagd was omdat de 1.4 TSI in die tijd niet geproduceerd is... modificatie geweest dan toch?
 
KYC zei:
ik had bij mijn bluemotion na 28.000km gecontroleerd zat echt heel weinig olie nog in dus die heb ik weer aangevuld...

bij de GTI zal het wel meer zijn aangezien het compleet andere motor is
kan zijn dat ze hem niet volledig hebben gevuld je motor olie? dat zou het kunnen verklaren...zou het even navragen bij je dealer

Ja dat zou idd ook nog kunnen.

Weet iemand misschien welke olie er in een GTI moet? mvg
 
Shell Helix Ultra Extra (kost wel wat)

Shell Helix Ultra Extra Specificaties
Viscositeit 5W-30
ACEA C2/C3
Mercedes-Benz 229.31, 229.51
BMW Longlife-04
FIAT 9.55535 S1
Volkswagen 504.00 / 507.00*
CHRYSLER MS-11106, Porsche C30, PSA B71 2290 (voldoet aan de eisen) * Kan gebruikt worden voor alle Volkswagen motoren uitgezonderd dieselmotoren met pompverstuivers 3 en 4 cylinders daterend voor 2002 (hiervoor HX7 AV gebruiken), en de R5 en V10 TDI voor 2006 (hiervoor Ultra AV 0W30 gebruiken)

Castrol heeft een vergelijkbare olie.
 
Wat ik begrijp van eerdere/andere reacties op diverse fora is dat het in ieder geval van belang is dat de juiste VW-code op de verpakking aanwezig is, zoals hierboven bijv. bij de Shell Helix het geval is.
 
Voor de zekerheid even litertje longlife bij de dealer halen zou ik zeggen, weet je zeker dat het de goede is.


10000km zonder olie bijvullen, heb een liter van de dealer meegekregen toen ik hem ophaalde.
 
jayray zei:
Voor de zekerheid even litertje longlife bij de dealer halen zou ik zeggen, weet je zeker dat het de goede is.


10000km zonder olie bijvullen, heb een liter van de dealer meegekregen toen ik hem ophaalde.

Wees blij, heb hem nou al 2x moeten aanvullen in 5500 km tijd. :roll:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!