Obdeleven

sinds een dag de OBDeleven in huis, net eventjes wat aanpassingen gedaan.
Het is eventjes zoeken, maar de aanpassingen die ik wilde doen werkte ook echt.
Het makkelijke is dat je niet alleen het forum van OBDeleven hoeft te gebruiken voor coderingen, de VCDS aanpassing hier op het forum werken ook prima.
Het is naar mijn idee een iets simpeler en prettiger interface dan VCDS
Echter zul je met VCDS wel meer kunnen denk ik zo.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
  • Leuk
Waarderingen: Sjors6R en BVS
Ik had even het appje gedownload maar vond de standaard set aanpassing niet heel uitgebreid (mirror dip, needle sweep en uitlezen geloof ik), kun je met die coderingen veel meer doen?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90pk 
Merlijn, ja alle coderingen die ik met VCDS kan, kan ik ook met OBDeleven doen.
je kunt per subgroep adaptations en coderingen doen.
heb zelf anti car jack + unlock car als je sleutel uit contact haalt.
mirror dip en breaking signal light geactiveerd via codering en adaptations.
Ook had ik sound horn when locking/unlocking car gedaan alleen vonden de buren dat niet leuk, die staat weer uit nu.
Morgen ga ik kijken of ik mijn nordic lighting uit kan zetten.

Btw alle aanpassing heb ik via codering of adaptations gedaan, niks via de standaard apps zoals ze dat zelf noemen.

Bij de golf mk5 van mijn vader heb ik ook car jack + unlock car gedaan en dat werkt perfect.

Ben er wel achter gekomen dat Needle Sweep alleen werkt als je de luxere tacho's hebt, die heb ik helaas niet.

Ben tot op heden erg tevreden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
  • Leuk
Waarderingen: Woutjan1997 en Merlijn
Merlijn, ja alle coderingen die ik met VCDS kan, kan ik ook met OBDeleven doen.
je kunt per subgroep adaptations en coderingen doen.
heb zelf anti car jack + unlock car als je sleutel uit contact haalt.
mirror dip en breaking signal light geactiveerd via codering en adaptations.
Ook had ik sound horn when locking/unlocking car gedaan alleen vonden de buren dat niet leuk, die staat weer uit nu.
Morgen ga ik kijken of ik mijn nordic lighting uit kan zetten.

Btw alle aanpassing heb ik via codering of adaptations gedaan, niks via de standaard apps zoals ze dat zelf noemen.

Bij de golf mk5 van mijn vader heb ik ook car jack + unlock car gedaan en dat werkt perfect.

Ben er wel achter gekomen dat Needle Sweep alleen werkt als je de luxere tacho's hebt, die heb ik helaas niet.

Ben tot op heden erg tevreden.

Wat bedoel je precies met breaking signal light? Dat het gevarenlicht gaat branden als je hard remt (op de snelweg)? Zo ja zou ik wel willen weten wat de codering daarvoor is... werkt de mirror dipping goed trouwens? Heb je daarvoor byte 4 in door elect-->passenger moeten veranderen?
 
BVS, ja dat is wat dat inhoud, de handeling die je moet doen is als volgt.

Emergency Break/Flashing Lights
Select Control unit 09 (Central Electrics)
Control unit Long Coding
Byte 16
Bit 1 Activate
Bit 2 Activate

De mirror dip is inderdaad byte 4 alleen met wat testen ben ik erachter gekomen dat ik geen systeem heb wat het onthoud dus werkt het helaas niet.

Verder vandaag ook eventjes het land aangepast van mijn tacho naar Japans.
Heb nu KM/L ipv L/KM.
Verder blijft gelukkig de tijd wel op 24h.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
Zo te lezen een prima apparaat wil hem zelf ook gaan bestellen, nu is alleen de vraag of het pro pakket aangeraden wordt of dat ik af kan met de standaard versie? Wat is jullie mening daarover? Ik ben verder nog niet erg bedreven op dit front dus het moet geen hoger wiskunde worden.
 
Volkswagen  POLO 6R  1.2 
Zo te lezen een prima apparaat wil hem zelf ook gaan bestellen, nu is alleen de vraag of het pro pakket aangeraden wordt of dat ik af kan met de standaard versie? Wat is jullie mening daarover? Ik ben verder nog niet erg bedreven op dit front dus het moet geen hoger wiskunde worden.

Als je ook echt dingen wil gaan coderen dan moet je de pro hebben.
Standaard versie is alleen gebruik kunnen maken van de standaard apps en dat zijn er niet veel.
Met pro versie krijg je dus toegang tot coderingen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
Oké top dan ga ik die bestellen. Hebben jullie nog tips en tricks voor een starter op dit gebied?

Via de website van OBDeleven kun je naar hun forum. Zoek op dat forum je auto op en daar staat dan een lijst met coderingen die je kunt doen.
Een tip, onthoud altijd goed wat je aanpast en doe 1 ding tegelijk, maak je een fout kan je dit nog herstellen.
En lees jezelf eventjes goed in op de site/forum.
Succes
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135PK 
Ik heb ondertussen mijn dongle binnen gekregen maar kan bij de apps alleen de tear wipe aan of uit zetten en verder alleen dingen voor op de radio/navigatie die ik niet in mijn auto heb. Hoe kan ik nu de needle swap aanzetten? Of de alarmlichten bij hard remmen?
 
Volkswagen  POLO 6R  1.2 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!