OBD2 kabel voor Polo 6R

ik ben sinds kort in het bezit van een Polo 6R Highline Style uit Nov-2011.
Ik wil hiervoor een OBD2 kabel aanschaffen om zelf service lampjes te kunnen resetten, foutcodes uit te kunnen lezen en eventueel zelf aanpassingen maken zoals comfort-knipperlicht e.d.

Ik heb diverse kabels gezien, waaronder ook een paar op dealextreme.

Ik kan nergens concreet vinden welk communicatie protocol deze auto gebruikt, en welke kabel ik het beste kan aanschaffen.
Daarnaast beschik ik wel reeds over de VCDS software.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben sinds kort in het bezit van een Polo 6R Highline Style uit Nov-2011.
Ik wil hiervoor een OBD2 kabel aanschaffen om zelf service lampjes te kunnen resetten, foutcodes uit te kunnen lezen en eventueel zelf aanpassingen maken zoals comfort-knipperlicht e.d.

Ik heb diverse kabels gezien, waaronder ook een paar op dealextreme.

Ik kan nergens concreet vinden welk communicatie protocol deze auto gebruikt, en welke kabel ik het beste kan aanschaffen.
Daarnaast beschik ik wel reeds over de VCDS software.

Alvast bedankt!

Je hebt natuurlijk een met can nodig dus hex+can. In verschillende topics staat waar je die kunt bestellen. ook via ebay goed te bestellen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
@ronaldsl: bedankt voor deze reactie.

En als ik vervolgens beschik over de pro versie van VCDS kan ik dus e.e.a. uitlezen en programmeren?
Ik heb ook al gelezen dat men eerst een backup dient te maken?

Klopt. De software krijg je er meestal bij. je kunt alleen die versie gebruiken. als er nieuwe versie uitkomt en je doet updaten dan is de interface kapot. soms kun je tot een bepaalde versie gaan maar dan eerst even op internet nalezen of het mogelijk is. Lees trouwens dat je al over de software beschikt. Als dit niet de goede is moet deze helemaal verwijderd worden. Tevens alles in het register verwijderen wat met vcds te maken heeft. Zorg dat je een kabel met interface van vcds besteld en niet vanvagcom. vagcom werkt alleen op oude autos zonder can. de polo heeft can dus bestel een vcds 11... kabel met can.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Re: OBD2 kabel

Even een kleine toevoeging, je hebt een hex+can interface nodig ;)
Aan te raden is om idd voor een clone te gaan met versie 11.xnogwat zodat je redelijk wat bcm labels hebt met de longcoding optie;)
Ikzelf heb versie 10.6.0, werkt ook prima, alleen moet ik via bekende schema's werken omdat ik dus vrijwel geen labelfiles hebStick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
Even een kleine toevoeging, je hebt een hex+can interface nodig ;)
Aan te raden is om idd voor een clone te gaan met versie 11.xnogwat zodat je redelijk wat bcm labels hebt met de longcoding optie;)
Ikzelf heb versie 10.6.0, werkt ook prima, alleen moet ik via bekende schema's werken omdat ik dus vrijwel geen labelfiles hebStick Out Tongue

Is het niet mogelijk om de label files van de nieuwe versie erbij te zetten? Dus de bestandjes in de map labels van vcds van een nieuwe versie kopieren naar oude versie? @paul ja is de goede kabel. Alleen de verzendtijd is twee weken of langer.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Is het niet mogelijk om de label files van de nieuwe versie erbij te zetten? Dus de bestandjes in de map labels van vcds van een nieuwe versie kopieren naar oude versie? @paul ja is de goede kabel. Alleen de verzendtijd is twee weken of langer.

Dat kon wel tot op zekere hoogte wat ik zo van de gedeelde informatie hier op het forum begreep:roll:
Ikzelf heb het niet nagezocht, dus kan je er helaas de ins en outs niet over vertellen:oops:
Maar op zich stoor ik me er niet aan, ik heb een pdfje als leidraad waarin aardig wat dingen staan en daarmee kan ik me ook aardig redden wat betreft comfortinstellingen, uitschakelen van lampcontroles en in sommige gevallen omcoderen van H4 naar H7:)

Zou wel tof zijn als de label files van de laatste versie te importeren zijn in mijn gebruikte versie:)
 
VW  6R  1.2TDI 
Zou wel tof zijn als de label files van de laatste versie te importeren zijn in mijn gebruikte versie:)
Helaas niet simpel mogelijk. In jouw versie zijn de label-files nog ongecodeerd, de recente versie zijn gecodeerd.

De enige mogelijkheid is dat je zelf label-files aanmaakt, maar dan moet je even in het format duiken. Als je precies weet in welk format dit moet, dan heb ik wel alle tekst die je in zo'n label kan pasten.
 
wat heet omcoderen van h4 naar h7? de stand van het groot licht?

Dat je dimlicht aan blijft bij inschakelen van grootlicht;)
Het is een wijziging in de codering, dus vandaar onder het kopje coderen;)

Helaas niet simpel mogelijk. In jouw versie zijn de label-files nog ongecodeerd, de recente versie zijn gecodeerd.

De enige mogelijkheid is dat je zelf label-files aanmaakt, maar dan moet je even in het format duiken. Als je precies weet in welk format dit moet, dan heb ik wel alle tekst die je in zo'n label kan pasten.

Heb er helaas de tijd niet voor om me daarin te verdiepen, maar het blijft natuurlijk wel leuk om ooit eens een keer in te duiken op een saaie zondag:)
 
VW  6R  1.2TDI 
dankjewel voor de tip over de kabel. Dat moest ik weten. Ik ben zelf IT'er, dus de grapjes over register key's verwijderen ken ik dan.
Maar mijn vraag was inderdaad welke kabel ik precies moet hebben. als het dus een kabel is met CAN dan is dat prima?

zoals deze: USB VAG-COM / VCDS 11.11.3 OBD2 Car Diagnostic Cable for Volkswagen / Seat / Skoda / Audi (138cm) - Worldwide Free Shipping - DX

Deze moet dan dus kunnen, daar staat VCDS versie 11..... en op de OBD2 stekker staat CAN.

En heb je deze besteld, of heb je een andere? Ben namelijk ook op zoek.

En zou deze werken??? en ja de prijs....

http://store.ross-tech.com/shop/VCHUC.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!