OBD Wifi probleem

Bosino

Bekend lid
1,012
10
48
Ik heb vandaag mijn OBD Wifi dongle binnen gekregen, maar ik krijg hem maar niet verbonden met Dashcommand.

Het gaat om deze : OBD2 Wifi 3 - AutoWolf.nl

Ik heb deze handleiding gebruikt : http://autowolf.nl/wifi.pdf
Deze is hetzelfde als die op de officiele website van Dashcommand staat.

Instellingen van Dashcommand,



Wifi instellingen,


Ik heb ook verschillende IP adressen geprobeerd, helaas zonder resultaat :(.


Dit is de foutcode die tevoorschijn komt als ik probeer te verbinden,



Heb de handleiding meerdere malen doorgenomen. En het wil maar niet lukken :(.

Vanmiddag heb ik de helpdesk van Dashcommand gemaild, maar heb nog geen antwoord van hun.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
 
En als je Router leeg laat bij de netwerkinstellingen ?
En als je de Data Port handmatig instelt in plaats van op Auto ? Poortnummer is 35000

Gebruik van een Wifi OBD interface
Volg de volgende stappen voor het verbinden van een Wifi OBD interface:
1. Steek de Wifi OBD interface in de auto
2. Zet de auto op contact
3. Zet de wifi adapter aan op het uitlees apparaat
4. Geef je uitlees apparaat een vast ip adres zoals 192.168.0.11 met subnet 255.255.255.0. Maak hierna een verbinding met de Wifi OBD interface. Naam netwerk: WifiOBD.
5. Start het gewenste OBD software programma op en verwijs naar het volgende IP nummer en poort:
IP: 192.168.0.10
Poort: 35000
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En als je Router leeg laat bij de netwerkinstellingen ?
En als je de Data Port handmatig instelt in plaats van op Auto ? Poortnummer is 35000

Heb dit net geprobeerd, en krijg nog steeds dezelfde error.

Ik heb ook meerdere IP's geprobeerd. Maar ook dat lukt helaas niet.

Wat wel vreemd is, is dat er wel contact word gelegd met het kastje maar er verschijnt geen wifi logo links bovenin. Het 3G logootje blijft daar staan.
 
het klopt dat de 3g icoon blijft. dit is zo omdat je geen dhcp gebruikt en je dongle 1 dezelfde ip adres toekent.
het gevolg hiervan is dat je je 3g verbinding behoud zo lang je verbonden bent met de dongle.
anders kan je bijvoorbeeld geen whatsapp berichten ontvangen als je in de auto zit want dan heb je geen internet

hier onder mijn instellingen.
zoals je kan zien heb ik mijn dongel het ip adres gegeven :192.168.0.5
​als 5 niet werkt kan je een andere proberen bijvoorbeeld 6 of 7


2013-05-16%2001.53.22.png
2013-05-16%2001.53.02.png
2013-05-16%2001.51.48.png
 
Dat heb ik allemaal al geprobeerd :). Mijn telefoon vind het kastje wel, maar er is een probleem met de protocol ofzoiets.

Vandaag het kastje retour gedaan. Zodra die bij hun binnen is, sturen ze mij een andere.
 
Heb een andere type kastje binnen gekregen. Direct geprobeerd en weer hetzelfde probleem :(.

Nu heb ik het kastje op een Seat Cordoba bj. 2004 geprobeerd. En op deze auto werkt alles perfect :S. Dashcommand en Rev maken direct verbinding met de Seat.
Omdat beide auto's bijna hetzelfde zijn zou het toch ook op mijn auto moeten werken?

Weet iemand misschien waar het aan kan liggen?

En is er iemand die ook zo'n wifi kastje gebruikt met zijn iPhone op zijn Polo 9n3?
 
heb je het geprobeerd met REV & Dashcommand? misschien dat REV wel werkt.
heb je niet een obd-killer op je auto? (een verstopt knopje die het signaal kan uitschakelen van je obd stekker) anti-diefstal


de melding die jij krijgt krijg ik ik ook heel af n toe bij dashcommand maar dan haal ik het kastje even eruit en daarna werkt hij gewoon weer
 
heb je niet een obd-killer op je auto? (een verstopt knopje die het signaal kan uitschakelen van je obd stekker) anti-diefstal

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben dat dát het geval zou kunnen zijn!

Op de M&G kon ik met noch mijn OBD adapter of kabel zijn auto uitlezen:roll:
Kwam een melding dat de can niet gevonden kon worden.

@Bosino, even later zag ik je wel even rijden met iemand anders ernaast met laptop en kabel. Werkte dat wel naar behoren?
(Er komt overigens echt een heerlijk geluid uit jouw auto!)
 
VW  6R  1.2TDI 
heb je het geprobeerd met REV & Dashcommand? misschien dat REV wel werkt.
heb je niet een obd-killer op je auto? (een verstopt knopje die het signaal kan uitschakelen van je obd stekker) anti-diefstal


de melding die jij krijgt krijg ik ik ook heel af n toe bij dashcommand maar dan haal ik het kastje even eruit en daarna werkt hij gewoon weer

Ja, heb Rev en Dashcommand geprobeerd. En ze kunnen allebei het protocol van de auto niet lezen.

Hmm, een obd killer. Kan dat iets te maken hebben met mijn SCN klasse 3 alarm?



Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben dat dát het geval zou kunnen zijn!

Op de M&G kon ik met noch mijn OBD adapter of kabel zijn auto uitlezen:roll:
Kwam een melding dat de can niet gevonden kon worden.

@Bosino, even later zag ik je wel even rijden met iemand anders ernaast met laptop en kabel. Werkte dat wel naar behoren?
(Er komt overigens echt een heerlijk geluid uit jouw auto!)


Klopt. Daniel90 zat naast mij met zijn laptop en vcds. Dat werkte allemaal zonder problemen.

En thnx voor het compliment over het geluid :)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!