Nu wel iets praktisch: VW Caddy, 102pk, 6-DSG, ACC etc.

NickD

Bekend lid
567
512
113
Hoi hoi,

Wilde graag nog even met jullie delen dat er naast de Audi RS3 nu toch weer een Volkswagen bij gekomen is. Voor werk toch wel zo handig dat er makkelijk een hoop zooi mee kan en met dik 35.000km per jaar is die RS3 best prijzig om te rijden haha.

Zoals in de titel te zien is het een VW Caddy geworden, het nieuwste model sinds 2016 of zo. Specs in volgorde van de factuur:

- 102pk, 6-DGS
- Deep black pearl effect
- Titanium zwart interieur
- Executive plus pakket (App connect, Sturingsnummer, Digitale ontvanger [dab+], Alarm)
- Front assist noodremass.
- Multifunction. stuurwiel
- Halogeen koplampen
- Mistlampen + bochtverlichting
- Pdc achter
- Adaptive cruise control
- Led binnverlichting laadruimte
- 2sleutels+afst.be
- Climatic
- Campagne verschil moet er zijn
- Scheid.wand bekld. geen ruit
- Voorbereiding scheidingswand
- Comfortline uitvoering (Verwarmbare voorruit. Licht en zicht pakket, Elektrisch pakket, Comfortstoelen)
- A.deur+geblindeerde ramen
- Armleuning bestuurder
- Zonder typeaanduiding
- Achteruitrijcamera
- Luxe kentekenplaten zonder reclame

Dat is het wel. Kon natuurlijk nog nog veel gekker maar dat kost weer extra centen en vooral weer vervelend voor de bijtelling die ik er over betaal omdat deze op de zaak staat maar ook voor privé is. Vandaar dat er nog geen betimmering in zit en de camera achteraf ingebouwd werd - zou de kosten op bijtelling een beetje drukken.

Top ding verders, rijdt prima. Net 771 km gereden, zat nog wel 3 liter in de tank dus moet als ik iets beter mijn best doe wel de 800km halen, meestal is het bij de RS3 al na 300km tijd om te tanken en dat is dan ook nog eens 98 ipv Diesel Stick Out Tongue!

Mods? Plannen? O ja zeker. Maar niet te gek.

- Kan helaas niet het VW embleem aan de voorzijde zwart maken omdat het tegelijk de ACC sensor is
- Achter VW embleem moet nog wel zwart
- Reflectoren, derde remlicht, achterlichten ietsjes smoken
- Eens uitzoeken of PDC aan de voorzijde nog achteraf in te bouwen is
- Vlakke vloer, wanden en ramen betimmerd
- Passagier heeft geen armleuning en die moet er ook nog ff bij komen dus
- Heel misschien voor in de zomer de armleuningen laten bekleden, een blote elleboog ligt niet zo lekker op kunststof. Of als het mogelijk is van de R-Line / multivan / maxi of hoe ze ook heten de deurpanelen overzetten omdat die wel stoffen armleuningen hebben
- Al het licht aan de voorkant vervangen voor iets witters
- Kenteken verlichting naar LED

En wat foto's:

Joe!
 

Bijlagen

  • IMG_5129.JPG
    IMG_5129.JPG
    1.1 MB · Weergaven: 115
  • IMG_5125.JPG
    IMG_5125.JPG
    1.2 MB · Weergaven: 112
  • IMG_5151.JPG
    IMG_5151.JPG
    1.2 MB · Weergaven: 127
  • IMG_5130.JPG
    IMG_5130.JPG
    817.3 KB · Weergaven: 120
  • IMG_5133.JPG
    IMG_5133.JPG
    1.6 MB · Weergaven: 92
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
Gefeliciteerd Nick met deze hele mooie complete Caddy, je hebt gelijk
als je zoveel kilomters maakt om een diesel te kopen en inderdaad een stuk
makkelijker om wat mee te nemen achterin dan in je dikke RS3 ;).
 
Volvo  -  - 
  • Leuk
Waarderingen: NickD
Gaaf...altijd leuk en handig z'n Caddy. Heb twee Caddy's gehad. Een Caddy 2 TDi met 90 pk (gechipt destijds naar 135 pk) en later een zwarte Caddy 3 105 pk (gechipt naar 155 pk).
Jammer dat ze nog steeds die starre achter as gebruiken bij de Caddy. Zou hem wat minder stuiterig maken als je leeg rijdt.

Ga je verder nog aanpassingen doen? Velgen, bumper in de kleur, schroefsetje ;) chippie.

Bij Jan Blonk auto's staan ook altijd leuke Caddys te koop.
 
  • Leuk
Waarderingen: NickD
Goede aankoop!

Ik heb zelf tijd in zo'n zelfde Caddy gereden, ook voorruit verwarming, DSG, PDC, DAB+ etc.. rijd echt fijn.

Zoals eerder vermeld, paar mooie velgen eronder, zou echt tof zijn.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4i 16V 86PK 5D "GTI line" 
  • Leuk
Waarderingen: NickD
Gefeliciteerd met je aankoop! Erg fijne wagentjes. Ik heb er zelf, naast de Polo en Transporter, ook een uit 2013. Hiervoor een uit 2006.
Erg fijne auto’s voor mijn lengte ook. Ik ben 2 m lang en kan prima zitten in de Caddy.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
  • Leuk
Waarderingen: NickD
Gaaf...altijd leuk en handig z'n Caddy. Heb twee Caddy's gehad. Een Caddy 2 TDi met 90 pk (gechipt destijds naar 135 pk) en later een zwarte Caddy 3 105 pk (gechipt naar 155 pk).
Jammer dat ze nog steeds die starre achter as gebruiken bij de Caddy. Zou hem wat minder stuiterig maken als je leeg rijdt.

Ga je verder nog aanpassingen doen? Velgen, bumper in de kleur, schroefsetje ;) chippie.

Bij Jan Blonk auto's staan ook altijd leuke Caddys te koop.

Nope, nope, nope en nope. Lekker basic buiten het lijstje wat ik wel al schreef. Gewoon simpel houden, dan gaan de centjes liever naar de RS3 :)

Toch vindt ik caddys altijd leuke autos, en ze rijden ook altijd lekker.

Geen ander velgje er onder??

Veel plezier ermee

Nah! Lekker die stoepjes meepakken zonder stress om de velgen, dat doe ik al genoeg bij die 19 inch op de RS3 haha.
 
Volkswagen  Caddy  @ 102 Pk / 250 Nm DSG | Ex: Audi RS3 2.5L TFSI 5-Cil @ 367 Pk / 465 Nm | Ex: VW Polo 6R 1.2 TDI Bluemotion @ 101 Pk / 232 Nm 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr en Robin
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!