Noodstop Polo GTI zonder directe oorzaak.

Beste forumleden,

Ik reed gisteren in een rijdende file met ACC aan. Snelheid was ongeveer 15 km; remmen en optrekken verliep normaal.

Mijn voorganger remde plotseling wat sterker af en zonder na te denken remde ik zelf wat bij. De afstand was ongeveer drie en een halve meter; dus niks aan de hand. Bij het intrappen van de rem maakte de wagen een noodstop. Bloeddruk gelijk naar 200 !

Twee keer geprobeerd te starten maar dat lukte niet. Na ongeveer een minuut wachten kreeg ik de motor weer aan de gang en kon ik wegrijden.

Op het display verscheen vooraf geen waarschuwing en het systeem gaf ook daarna geen melding.

Ik heb het storingsgeheugen laten uitlezen maar er stond niets in. Op korte termijn een afspraak maken was volgens VW helaas geen optie door vakantiedrukte. Men gaf verder aan: “je moet natuurlijk wel een probleem kunnen constateren om het te kunnen oplossen”.

Ik zit toch niet meer echt relaxed in mijn auto.

Mijn vraag: wat kan de oorzaak zijn ? Ik zet dit maar weg onder "overig elektronisch" omdat ik vermoed dat daar ergens de oorzaak ligt.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Jake
 
Volkwagen  Polo GTI bouwjaar 2021  2ltr 207 pk 
ten eerste is het verboden om met je GTI in de ECO stand te rijden dus daar word je meteen voor gestraft als die een noodstop maakt, omdat je toch al in eco reed dacht die joh rustig aan hoor starten kan straks wel.

nee geintje ik heb geen idee, eigenlijk nog een keer proberen en beter observeren wat er nou eigenlijk gebeurd
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Robin en PoloDJ
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!