Nieuwe VW Polo Helix Subwoofer

Hallo Iedereen,

Ben sinds een maand in bezit van een mooie VW Polo 2022 Life model.
Graag zou ik mijn audio naar een hoger niveau tillen en een Helix Subwoofer voor de reservewiel ruimte installeren.
Nu heb ik het gevraagd bij Wittebrug Dealer maar die rekenen 700 euro montage kosten exclusief de subwoofer (vraag mij niet waarom zoveel).
Een ander adres rekent: subwoofer + montage en programmeren kost 700 euro totaal dus een stuk goedkoper.
Maar ik zag dat in Duitsland de subwoofer voor 450 euro gekocht kan worden en dan het monteren vrij makkelijk is.

Graag zou ik willen weten of dit echt zo makkelijk is want heb zelf nog nooit iets in een auto veranderd maar 700 euro vind ik veel geld als het ook zelf gedaan kan worden.

Misschien hebben jullie wat raad voor mij voordat ik een keuze maak :)
 
Volkswagen  Polo  1.0 95 PK 
heb de mijne besteld via ahw-shop.de voor 374€ en de programmeer dongle kost een kleine 100€, maar je kan deze ook via die site aanvinken voor een 25€ dacht ik en dan moet je deze na het programmeren terug sturen. (of iemand in je buurt vinden die een dongle bezit)

ik heb de balk versie van de Sub genomen, (die trouwend heel goed werkt) met dat ik een reservewiel heb (wil namelijk geen uur of langer wachten tot de pechhulp mij band komt maken in geval van pech, wat ik op een fractie van de tijd zelf kan doen)

de montage van de kabelboom is echt wel gemakkelijk, ook de paar pinnen die moeten verplaats worden) als je een paar simpele paneel tools en stekker tools en de steeksleuteltjes om je unit uit je handschoenkastje te halen in huis hebt. voor je begint gewoon eerst grondig nagaan langswaar je deze gaat leggen. ook redelijk wat YouTube filmpjes over te vinden.
van mijn installatieproces heb ik jammer genoeg geen foto's genomen.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
heb de mijne besteld via ahw-shop.de voor 374€ en de programmeer dongle kost een kleine 100€, maar je kan deze ook via die site aanvinken voor een 25€ dacht ik en dan moet je deze na het programmeren terug sturen. (of iemand in je buurt vinden die een dongle bezit)

ik heb de balk versie van de Sub genomen, (die trouwend heel goed werkt) met dat ik een reservewiel heb (wil namelijk geen uur of langer wachten tot de pechhulp mij band komt maken in geval van pech, wat ik op een fractie van de tijd zelf kan doen)

de montage van de kabelboom is echt wel gemakkelijk, ook de paar pinnen die moeten verplaats worden) als je een paar simpele paneel tools en stekker tools en de steeksleuteltjes om je unit uit je handschoenkastje te halen in huis hebt. voor je begint gewoon eerst grondig nagaan langswaar je deze gaat leggen. ook redelijk wat YouTube filmpjes over te vinden.
van mijn installatieproces heb ik jammer genoeg geen foto's genomen.
Ten eerste bedankt voor je uitgebreide reactie!
Maar schommelt de balk variant niet heen en weer tijdens het rijden of heb je deze ergens mee vast gezet?
Ik heb wel meerdere video's gevonden en eigenlijk het moeilijke is alleen het aansluiten..
Was het los halen en terug klikken van het interieur moeilijk of ging dat gewoon goed zonder dat je schade maakt?

De balk versie is nog goedkoper en ook niet te groot zo te zien, dan zou ik met dongle huren voor 400 euro klaar zijn dan spaar ik ruim 400 euro!
Deze video vond ik vrij duidelijk of heb jij hier nog aanmerkingen op:

Hoor het graag van je :)
 
Volkswagen  Polo  1.0 95 PK 
de balk is onderaan voorzien van klittenband, zo blijft die heel goed en stevig op zijn plaats zitten in de koffer.
idd het aansluiten zelf is eigenlijk het moeilijkste (al is moeilijk een groot woord) het wijst enigszins zichzelf wel uit.
ik heb ook onderander dit filmde bekeken, met de vonkjes, hahaha moet er nog altijd om lachen. (goeie video trouwens)
dus nooit 2 draden uit eenzelfde connector bloot laten, en kabel per kabel versteken ;) en pas na dat alles dus geplaatst is dan pas de stekkers met elkaar verbinden.
(heb de mijne zelfs zonder batt los te koppelen of zekering uit te halen gemonteerd zonder problemen) maar raad dat natuurlijk niemand aan.

de kuststof interieur stukken zijn redelijk gemakkelijk los te maken maar een goeie tip, wel een constante druk uit oefenen en niet hard kort aan trekken zo dat er geen clips afbreken. gewoon je tijd nemen.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
de balk is onderaan voorzien van klittenband, zo blijft die heel goed en stevig op zijn plaats zitten in de koffer.
idd het aansluiten zelf is eigenlijk het moeilijkste (al is moeilijk een groot woord) het wijst enigszins zichzelf wel uit.
ik heb ook onderander dit filmde bekeken, met de vonkjes, hahaha moet er nog altijd om lachen. (goeie video trouwens)
dus nooit 2 draden uit eenzelfde connector bloot laten, en kabel per kabel versteken ;) en pas na dat alles dus geplaatst is dan pas de stekkers met elkaar verbinden.
(heb de mijne zelfs zonder batt los te koppelen of zekering uit te halen gemonteerd zonder problemen) maar raad dat natuurlijk niemand aan.

de kuststof interieur stukken zijn redelijk gemakkelijk los te maken maar een goeie tip, wel een constante druk uit oefenen en niet hard kort aan trekken zo dat er geen clips afbreken. gewoon je tijd nemen.
Klittenband dat is een mooie oplossing!
Heb vandaag even gekeken maar er zit geen kastje meer in de Dashboard kast die je eruit kan halen met die speciale VW sleutel. Zit nu niks meer, ga kijken waar ze die gelaten hebben bij het nieuwe model.
Als ik deze niet kan bereiken gaat het feest niet door ben ik bang.

Hopelijk kan ik deze toch makkelijk bereiken want lijkt mij zo chill om beter geluid met een subwoofer te hebben in deze mooie auto :)
 
Volkswagen  Polo  1.0 95 PK 
Welk infotainment heb jij nu in je wagen zitten?
Anders moeten die kabels namelijk direct naar je radioschermpje ipv dat missende kastje in je dashboardkast
 
Volkswagen  Murciélago  0.9 Twin Air 
Zeker, maar ik schrok van de prijs, een losse helix sub voor 450euro.. daarvoor kun je hier in NL gewoon een JBL in het reservewiel laten monteren en nog een setje nieuwe deurspeakers moet ook nog wel kunnen voor dat budget..
Moet je voor een JBL niet speciaal de kabels los bestellen zodat ze passen in de VW?
En werkt de versterker meteen goed samen want voor de Helix hebben ze speciaal presets gemaakt.
 
Volkswagen  Polo  1.0 95 PK 
Kunnen jullie iets vertellen over de geluidskwaliteit van de Helix-sub? Ik overweeg er ook 1 aan te schaffen (dan wrs wel de versie voor in de bak van het reservewiel). Is de Helix te vergelijken met een full-size subwoofer? Ik heb nu de composition media met standaard luidsprekers. In een aantal andere threads wordt dit systeem vergeleken met Beats, maar niet met de standaard luidsprekers.

Voor de duidelijkheid, ik bedoel deze.
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo  1.0 TSI 
ik heb de balk versie van de Sub genomen, (die trouwend heel goed werkt) met dat ik een reservewiel heb (wil namelijk geen uur of langer wachten tot de pechhulp mij band komt maken in geval van pech, wat ik op een fractie van de tijd zelf kan doen)

ben er wel heel tevreden over, geeft met de instellingen die via de dongle is instelt een veel voller geluid over de hele installatie ook bij hoog volume. in vergelijking met het beats systeem vind ik het Helix Systeem toch veel beter.

de montage van de kabelboom is echt wel gemakkelijk, ook de paar pinnen die moeten verplaats worden) als je een paar simpele paneel tools en stekker tools en de steeksleuteltjes om je unit uit je handschoenkastje te halen in huis hebt. voor je begint gewoon eerst grondig nagaan langswaar je deze gaat leggen. ook redelijk wat YouTube filmpjes over te vinden.
van mijn installatieproces heb ik jammer genoeg geen foto's genomen.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Ten eerste bedankt voor je uitgebreide reactie!
Maar schommelt de balk variant niet heen en weer tijdens het rijden of heb je deze ergens mee vast gezet?
Ik heb wel meerdere video's gevonden en eigenlijk het moeilijke is alleen het aansluiten..
Was het los halen en terug klikken van het interieur moeilijk of ging dat gewoon goed zonder dat je schade maakt?

De balk versie is nog goedkoper en ook niet te groot zo te zien, dan zou ik met dongle huren voor 400 euro klaar zijn dan spaar ik ruim 400 euro!
Deze video vond ik vrij duidelijk of heb jij hier nog aanmerkingen op:

Hoor het graag van je :)
Holy shit, deze gast trilt nog harder dan ik na een stevig avondje drinken. Het is aan te raden om de volledige video af te kijken ;)
 
Volkswagen  Polo AW - GTI 2020  2.0 TSI stage 2 @ 298pk 481nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!