nieuwe Skoda Superb of Golf Businessline of.... ?

Gunner

Actief lid
240
48
28
Hallo,

In september vorig jaar heb ik m'n Polo 6C opgehaald, daarnaast rij ik ook nog een Skoda Octavia uit 2013 (hudige model). Echter, het is me opgevallen dat mijn vrouw en ik bijna nooit deze auto's gelijktijdig gebruiken dus is het een feit dat er vaak een auto mooi staat te zijn op de parkeerplaats. En ik begin dit toch wel meer en meer zonde te vinden i.v.m kosten (verzekering, mRB en afschrijving)

Ik heb het idee opgevat om daar verandering in aan te brengen. dat kan op een aantal manieren. Ik heb een aantal dealers gepolst of ze het zien zitten om deze auto's in te ruilen op één nieuwe. Beide wilden dat wel (mijn Skoda- en VW-dealer). Particulier verkopen van een van deze auto's zie ik eigenlijk niet zo zitten. Ik heb geen gezin in dat gedoe en het gaat ook om relatief duurdere auto's en ik heb geen idee of daar markt voor is. Ook heb ik onzekerheid over het doen van zo'n grote transactie tussen twee particulieren. Meer het financiele deel, want beide auto's hebben nog ruim garantie.

De keuze voor een andere auto valt op de nieuwe Superb of een actiemodel van de Golf. Beide auto's zijn relatief goed te vergelijken qua uitrusting en motorisering (ik ga even uit van een 1.4 TSI met 150 PK en ACT).

Voordeel van de Superb: behoud van de superieure ruimte die ik nu al met de O3 heb. Nadeel: er moet waarschijnlijk geld bij.
Voordeel van de Golf: goedkoper maar kleiner. Bij de Golf krijg ik naar verwachting geld toe.

Iemand een zinvolle bijdrage om de keus makkelijker te maken? :eek:
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Zou voor de superb gaan of voor een a3 berline zou ook wel mooi zijn
A3 is te duur. Vanaf-prijs gaat nog wel totdat je wat dingetjes toevoegt.

een 1.4 in een suberb zou ik zelf niet doen, zo'n auto moet minimaal een 1.8 turbo.
Mwoh niet helemaal mee eens; weegt maar 1295 kilo (Golf 1170kg). 1.8T is erg tof hoor (heb eens een Golf VI met die motor gehad) maar ik wil het nog een *beetje* betaalbaar houden ;) 150PK komt dat ding prima vooruit. De 1.8 heeft 'maar' 30PK meer.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Zou voor de golf variant gaan met 150 pk act .
Kleur wit met panoramadak
Mijn schoonvader heeft een aangeklede highline. Bijna alle opties aangevinkt :cool:
Rijd fantastisch!!!!!!
 
Zou voor de golf variant gaan met 150 pk act .
Kleur wit met panoramadak
Mijn schoonvader heeft een aangeklede highline. Bijna alle opties aangevinkt :cool:
Rijd fantastisch!!!!!!
Een variant? no way. Dat laatste restje mannelijkheid wat ik nog heb wil ik graag nog behouden. Ik vind dat echt drie keer niets. Toppunt van burgerlijkheid, zeker op een golf. Waarom denk je dat ik een Octavia heb gekocht? meer ruimte dan de gemiddelde stationwagen (vrienden met een station verbazen zich daar over) en de vorm van een hatchback. Win/win.

Overigens is de business versie er (gelukkig Stick Out Tongue ) niet in Variant.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
  • Leuk
Waarderingen: Peppergrey
Weet niet hoeveel kilometers je rijdt, maar is het lonend om naar een Golf GTE te kijken ipv een business-line? Ja, zit een kleine 10 mille tussen, maar als je geld toe krijgt op de business-line kun je wellicht iets bijleggen en net even wat toffers rijden (is je mannelijkheid ook gelijk safe Big Grin )
Ik heb wat bezwaren tegen het feit dat hybrides door de overheid alleen interessant gemaakt worden voor de zakelijke rijder en de rest kan alleen maar lichtelijk profiteren van MRB-vrijstelling (?) voor zolang dat duurt. Verder is de vanafprijs die 40K is ook niet echt interessant en zie ik praktische problemen m.b.t het opladen.

Dan kan je beter nog een 'echte' GTI nemen. Die is een stuk goedkoper; heb ik ook wel aan gedacht maar ik ben een beetje bang voor de diefstalgevoeligheid. Maar goed, ik denk dat er wel wat meer marge zit om weg tegeven op een GTI dan op een businessline dus wellicht opent dat nog mogelijkheden. Deze zijn vrij compleet standaard.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Begin toch een beetje te neigen naar een Superb. Dit omdat ze tenminste een tussenstap hebben tussen de 150PK waar je bij de Golf direct naar de GTi moet. De 1.8 TSI dus met 180PK. Om het niet teveel uit de hand laten lopen houden we het dan maar bij de Ambition Businessline.

Enige probleem; echt een kleur die me direct aanspreekt hebben we niet en wss staan alleen die saaie lease-kleuren eind deze maand in de showroom.
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Vanmorgen een proefrit gemaakt in een Superb. 2.0 TDI 150PK. Helaas is nergens een bezine-versie nog beschikbaar dus het moest maar. Ree erg prettig! Hopelijk heeft m'n VW-dealer volgende week een Golf voor me staan met 1.4 ACT en 150PK welke ik ook in de superbee wil.

superbee.jpg
 
Volkswagen  Polo 6C Highline  1.2 TSI 90 PK 
Uit ervaring kan ik melden dat een 1.4 TSI ACT 150 PK echt zat is voor een Golf. Heb een A3 met dat blok gereden en dat ging best wel hard. Hetzelfde blok in een Superb zou echt geen probleem moeten zijn. Superb = value for money, je vind nergens een auto met dezelfde ruimte voor dezelfde prijs. Golf is ook goed, erg fijne wagen. Ik zou voor een mooie Superb gaan! Succes met de keuze en hou ons op de hoogte!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!