Nieuwe radio

Hallo,

sinds kort eigenaar van een polo 6r r-line. Ik kom van een oud peugeotje als auto dus multimedia systemen zijn mij redelijk onbekend.

Ik stond op het punt om een mib pq st2 te kopen maar toen waarschuwde iemand mij of hij wel vrijgeschakeld is voor carplay en componenten bescherming.

Heb ik dit perse nodig? Wat kan dit eventueel gaan kosten en kan ik dit zelf doen met behulp van autogarage apparatuur?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
Volkswagen  Polo 6r R-line  1.2 TSI 105PK 
Hallo,

sinds kort eigenaar van een polo 6r r-line. Ik kom van een oud peugeotje als auto dus multimedia systemen zijn mij redelijk onbekend.

Ik stond op het punt om een mib pq st2 te kopen maar toen waarschuwde iemand mij of hij wel vrijgeschakeld is voor carplay en componenten bescherming.

Heb ik dit perse nodig? Wat kan dit eventueel gaan kosten en kan ik dit zelf doen met behulp van autogarage apparatuur?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
je kan op aliexpress kopen voor 350 denk ik
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: Duwdd
Hallo,

sinds kort eigenaar van een polo 6r r-line. Ik kom van een oud peugeotje als auto dus multimedia systemen zijn mij redelijk onbekend.

Ik stond op het punt om een mib pq st2 te kopen maar toen waarschuwde iemand mij of hij wel vrijgeschakeld is voor carplay en componenten bescherming.

Heb ik dit perse nodig? Wat kan dit eventueel gaan kosten en kan ik dit zelf doen met behulp van autogarage apparatuur?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Op de 6R heb je 2 opties. Een RCD330 of een Discover Media PQ. De eerstgenoemde is de goedkoopste oplossing, voor rond de 300 euro ben je klaar en heb je zowel Apple Carplay als Android Auto. Dit is over het algemeen mooi en leuk om mee te beginnen. De tweede optie is een stuk duurder; je bent dan rond de 750-1000 euro kwijt, maar dan heb je wel een erg prettige unit. Het klopt inderdaad de PQ's vrijgeschakeld moeten zijn, en helaas zijn deze niet echt plug and play (zover ik weet).

Beide radio's hebben de mogelijkheid voor parkeersensoren en/of achteruitrijcamera. De PQ heeft als voordeel dat deze DAB+ ondersteunt en dat er ingebouwde navigatie in zit (mocht je de nav via de carplay niet gebruiken). Verder voelt deze unit wat meer robuust aan en werkt het besturingssysteem wat vlotter en beter.

De RCD330 kun je bij Dov halen, heb er zelf ook een in mijn Polo zitten. Bevalt prima.

De PQ moet je zelf even zoeken via Marktplaats...

@iichel heeft trouwens een mooie YT video waarin hij laat zien wat de opties zijn op de PQ in een 6R.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 
Or @tuttiefruttie is the Aliexpress link worth the money? Have you ran such a unit. Then another question the flip badge cameras are they worth it? See this is a nice addition as well my previous camera that I installed on my Mazda broke so looking for something a bit more robust.
 
VW  Polo Cross  1.2 
Or @tuttiefruttie is the Aliexpress link worth the money? Have you ran such a unit. Then another question the flip badge cameras are they worth it? See this is a nice addition as well my previous camera that I installed on my Mazda broke so looking for something a bit more robust.
Instead of Aliexpress I'd suggest to buy one from https://www.rcd330.com as they are a reliable source. Some units on Ali are fake, which is something you want to avoid. On the website above the units are a bit more expensive but worth every penny. They also sell flip cameras :)
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: KHay88
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!