Nieuwe Polo rijder, met een vraag!

Beste Forumleden,

Bij deze wil ik mezelf voorstellen als nieuw lid :)
Iwan, 26, den haag. En dit is mijn eerste polo :)

a.s. dinsdag mag ik mijn occasion Polo 6r 1.4 comfort 2011 afhalen bij de vw dealer :)

Mijn polo heeft helaas geen mistlampen met geintegreerde dagrijverlichting, mijn vraag aan jullie forumleden is?
Is het mogelijk?

De dealer heeft mijn het volgende antwoord gegeven; Neen niet mogelijk.
Alleen het inbouwen van mistlampen zonder dagrijverlichting is wel een optie.

Met wat research m.b.v. dit forum, blijkt dat wel degelijk het één en ander mogelijk is.
nl;

Een nieuwe regelapparaat met mistlamp functie prijs circa € 60,- (online)
mistlampen kabelset circa € 40,- (online)
orginele mistlampen + bijbehorende roosters € 120,- (online)

en het gehele zooitje moet dan geinstalleerd worden met software?

Ik ben al zo ver om te weten dat dit een betaalbare optie is! echter ik mis de functie dagrijverlichting en de bekabeling hiervan?

Heeft iemand dit al een keer eerder gedaan? en zo ja met succes?

Alvast bedankt!

(Ik zal nog vele vele uren slijten aan dit forum, leuk!)
 
Welkom!

En neen zelf nog niet eerder gedaan omdat ik beide opties al heb ;)
Maar het is waarschijnlijk ook wel buiten het canbus systeem om te schakelen, maar ik ben helaas geen persoon die hier de beste kijk op heeft ;)
Zal even iemand met verstand op dit onderwerp een duidelijk antwoord op moeten geven ;)
Maar wat dat betreft lijkt het me wel mogelijk ;)

Oh en veel plezier met alle uren hier op t forum, ik ben er ook al een tijdje dol op :mrgreen:
 
VW  6R  1.2TDI 
@Gewoonjan
Dankjewel, :)
Je boft! Al goed ik had ook naar een occasion kunnen zoeken met deze opties, maar ach dit was de goedkoopste vw 6r uit nederland.
haha


@Citroene
Klopt, deze informatie heb ik inderdaad al gevonden, echter ik wil met dagrijverlichting en het liefst via het Canbus systeem, ik kan echter de hele bekabeling voor de dagrijverlichting nergens vinden.
ik heb er ook wel een aardig aantal €-tjes voor over.
 
Voor bekabeling zou ik eens kijken bij kunset.de (staat momenteel nog een gezamenlijke inkoop van op t forum) of kufatec.de
De drl kabel is er wel aanwezig aangezien ik vanuit kunset een drl kabel wil laten leveren. De bijbehorende lampjes en fittingen voor de drl heb ik al op ebay gevonden dus dat is het probleem ook niet ;)

En voordat je jezelf afvraagt waar ik t voor nodig heb, ik heb error cancellers gekocht voor de drl, maar met de verkeerde fittingen enz Stick Out Tongue
 
VW  6R  1.2TDI 
Voor bekabeling zou ik eens kijken bij kunset.de (staat momenteel nog een gezamenlijke inkoop van op t forum) of kufatec.de
De drl kabel is er wel aanwezig aangezien ik vanuit kunset een drl kabel wil laten leveren. De bijbehorende lampjes en fittingen voor de drl heb ik al op ebay gevonden dus dat is het probleem ook niet ;)

En voordat je jezelf afvraagt waar ik t voor nodig heb, ik heb error cancellers gekocht voor de drl, maar met de verkeerde fittingen enz Stick Out Tongue

Haha, ik heb even gespiekt maar Ik ben echt waardeloos in mn Duits,
Maar welke kabel zou ik dan voor de dagrijverlichting moeten hebben? die ik direct op de lichtschakelunit kan monteren?
 
Hmm, waarom in hemelsnaam via het can-bus systeem?? Dan is de kans op storing alleen maar groter.

Het ligt eraan welke lichtschakelaar je hebt. Als je er een hebt met een hele grote stekker over de complete breedte van de schakelaar is het zo aan te sluiten.

Heb je een can-bus schakelaar dus met een heel klein stekkertje achterop. Dan wordt het alweer een stuk ingewikkelder.
 
@Bas,

Helaas heb ik de auto pas dinsdag en pas dan kan ik eventueel kijken naar mn lichtschakelaar.
Is dat niet te voorspellen? ik neem aan dan VW een hele reeks auto's met dezelfde stekker soorten uit brengt niet waar?

En stel ik sluit het aan buiten het Can-Bus systeem, hoe zit het dan met mn dagrijverlichting? is dit dat allemaal te schakelen via de lichtmodule die ik er dan ter zijne tijd in plaats? of via een aparte schakelaar?
 
Als je zonder canbus werkt gaat het vanuit je lichtschakelaar rechtstreeks naar je verlichting toe. Dan zit er alleen een zekering tussen die je kan plaatsen in je originele zekeringencentrale ;)
 
@Bas,
Oké, nu ik weet wat de mogelijkheden zijn, zoek ik alleen iemand dit tegen uiteraard tegen een vergoeding allemaal wilt doen?
Wellicht zie jij een uitdaging bas? :mrgreen:
Overigens heb ik ergens gelezen dat met de bijbehorende bekabeling zekeringen niet nodig zijn en dat de lichtschakelaar zelf al het 1 en ander opvangt?
 
Ik heb even rond gekeken hier op het forum en ik kwam een artikel tegen met de volgende link

http://www.hz-design.eu/shop/index.php?cat=c111_VW-Polo-6R.html

Volgens mij is hier alles te vinden

Lichtschakelaar € 39,99
Mistlampen incl. dagrijverlichting € 79,99
Grill voor mistlampen € 34,99
Bevestigingsmateriaal 2x € 1,99

Kabelboom mistlampen 2 soorten € 29,99 en 27,99
Kabelboom dagrijverlichting 2 soorten € 29,99 en € 27,99

Dagrijverlichting lamphouder incl. 2 houders en 2 lampjes € 22,99
Mistlamp houder incl. lampje 2x 6,49

Nu is mij het volgende niet duidelijk, er zijn voor zowel de mislampen en dagrijverlichting 2 soorten kabelbomen, echter welke heb ik nodig?
(mijn duits is waardeloos)

pakweg alles bijelkaar is zo'n € 300,- en dan alles nog laten monteren door iemand.
 
De mistlampen zet je aan door de lichtschakelaar naar voren te trekken. Klikstandje één is mistlampen voor, klikstandje twee is mistlampen achter.

Canbus sux. Moet je ook weer canbus compatible lampjes hebben of canbus error cancelers, lol.

Als ik jou was, zou ik hier eens wat rondneuzen. Op dit moment hebben ze niet alle onderdelen die je zoekt, maar het assortiment veranderd vaak. Veel tweedehands spul, bijna nieuw, voor zachte prijsjes. Valt vaak ook nog wel wat over te onderhandelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een RNS510 B-versie zonder software-DVD voor 1400 Euro, een MF-stuur met airbag voor 550 Euro en een module voor het vrijschakelen van DVD-kijken tijdens het rijden voor 200 Euro (werkt ook via een programmering voor 20 Euro) vind ik nou niet bepaald zachte prijsjes.
 
Een RNS510 B-versie zonder software-DVD voor 1400 Euro, een MF-stuur met airbag voor 550 Euro en een module voor het vrijschakelen van DVD-kijken tijdens het rijden voor 200 Euro (werkt ook via een programmering voor 20 Euro) vind ik nou niet bepaald zachte prijsjes.

Wildcard geeft hier een voorbeeld en in veel gevallen zijn de prijzen bij VWWinkel.nl niet heel hoog als je ziet wat het nieuw zou kosten! Laten we elkaars reaties nou niet afvallen ;) We proberen elkaar allemaal te helpen
 
Ik wil niemand afvallen, ik geef alleen aan dat VW-materialen elders veel goedkoper zijn dan bij de genoemde zaak. Ik zou pas iemand afvallen als ik die informatie voor mezelf hield en forumleden dus teveel zouden betalen, toch?
 
@RodeBM:
't was maar een tip. Als het elders goedkoper kan met dezelfde service, dan hoor ik het graag want koop zelf ook regelmatig speeltjes voor de auto. Waarom zet je er anders niet even een URL in naar een vergelijkbare goedkopere webshop, waar de door JII1985 gevraagde producten goedkoper leverbaar zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou vandaag is het zover ik mag mn karretje ophalen!
De VW dealers in denhaag houden vast aan hun gedachte dat mistlampen en dagrijverlichting niet achter in te bouwen is.

Als ik alle onderdelen bestel, wie kan mij dan helpen? uiteraard tegen een vergoeding.
 
Wittebrug delft heeft een polo te koop, met mistlampen zonder mistlampschakelaar?

http://wittebrug.cavonline.nl/386171.html

Zie foto's van de mistlampen en lichtschakelaar in het interieur, is hier iets niet pluis? :)


Ik heb zoals je waarschijnlijk al gevonden had ook mistlampen van HZ-dezign gekocht.
Mijn polo had ook geen mistlampen. Het was net plastic fantastic die voorkant zonder mistlampen.
Deze heb ik er puur voor de optiek ingezet, maar niet aangesloten. De auto ziet er 1000x beter uit nu met de mistlampen en zeker ook in combinatie met de Highline ondergril. Het erin zetten van de mistlampen is echt 10 minuten werk. Hoeft helemaal niets aangepast of veranderd te worden.

Ik heb dus ook mistlampen zonder schakelaar net als de link die je gaf. Misschien heeft die eigenaar hetzelfde gedaan.
Misschien dat ik ook ooit nog eens de zaak laat aansluiten, maar ik weet ook nog niet hoe en door wie.
Laatste wat ik wil is electrische problemen met canbus ed. Het ging mij hoofdzakelijk om het uiterlijk, maar als het werkt is dat natuurlijk wel mooi.
 
Volkswagen  Polo 6c Highline  1.2 TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!