nieuwe polo kopen

Ik ben van plan om een andere auto te kopen en ben nog beetje aan het rondkijken wat het word. Ik had een polo 9n3 1.4 deze beviel goed en heb me oog laten vallen op een polo 6r met 1.2 3 cilinder zonder turbo 60 pk. Nou lijkt me dat wat te weinig voor zon auto. Iemand ervaringen hiermee en zwakke plekken?
 
Eventueel ratelende distributie ketting wil nog wel eens voor komen. Verder soms wat olie verbruik. Let wel de 1.2 is geen echte strepen trekker dus het is net wat je ervan verwacht
 
Seat  Ibiza FR  1.8 20VT 
Zou voor de polo 6R minimaal voor een 1.4l (86pk) of de 1.2TSI's 90 of 105pk) gaan, als je voor een 2e hands gaat zoeken.
En bij de 1.2 3pitters en de 1.2 TSI's van de 6R goed opletten bij de distributieketting ratelt die teveel zou ik die onder garantie laten vervangen!!
Dat is helaas een van de zwakke punten bij deze motoren.
Ga je voor nieuw dus 6C in dat geval zou ik ook voor de TSI's kiezen en niet voor de kleine 1.0 ongeblazen brommer motor ;)
Verder zou ik hier op het forum nog eens rond neuzen voor de andere eigenaardigheden die bij de verschillende 6R en 6C modellen voorkomen Big Grin
 
net bij wat polos wezen kijken en een bleumotion 1.2 tdi trok mijn aandacht. dealeronderhouden en weinig kilometers. iemand hier ervaring mee?
iets meer pk als de 1.2 benzine brommer. is dit ook een 3 of 4 cilinder?
 
neem dan in iedergeval een 1.2 tdi bluemotion opv een gewone 1.2 tdi.
de bluemotion heeft standaard al 75 pk. daarnaast is deze ook beter te chippen dan een ongeblazen 1.2 diesel
vind het zelf wel een aanrader om de bluemotion iets meer te laten geven, zo kun je er net wat fijner in rijden.
 
Volkswagen  Polo 6r bluemotion  1.2 TDI 75pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!