nieuwe polo kopen

goede dag,

Ik ben rustig aan het zoeken naar een andere auto. ben nu eigenaar van een polo 9n3 benzine, maar ik ga steeds meer rijden dus misschien is het lonend om een diesel te gaan rijden. nu ben ik vag gek dus weer naar een polo aan het kijken. heeft er iemand ervaring met 1.2 en 1.6? welke is beter? en eventuele problemen van deze autos die vaak voorkomen.

alvast bedankt
 
Hallo,

Ik heb in beide gereden. Rij nu in een 1.6( 3 weken), dit heeft dan ook mijn voorkeur, net dat beetje meer is toch wel een verschil! Ook veiliger!

Weet niet hoeveel je nu rijd, maar zou pas boven de 30 a 35.000 km per jaar gaan denken aan een dieselmotor. Benzine vind ik "leuker" rijden. Maar dat is mijn mening.
 
Ik heb in beide gereden. Rij nu in een 1.6( 3 weken), dit heeft dan ook mijn voorkeur, net dat beetje meer is toch wel een verschil! Ook veiliger!

Veiliger? Het is dezelfde auto, met dezelfde veiligheidsuitrusting... Alleen de motor verschilt. Is niks veiligers aan, maar het is wel lekker om een beetje gas over te houden voor vlotte inhaal acties etc, maar dat lukt met een 1.2tdi ook prima vind ik.

Voor mij is het met 20.000 kilometer al lonend om diesel te rijden.

Het omslagpunt voor nieuwe auto's ligt tussen de 25.000 en de 30.000 km per jaar. Afhankelijk van het verbruik, wegenbelasting, afschrijving. Om het precies te berekenen kan je hier kijken De brandstofkosten | Omslagpunt.com
 
Hangt van je persoonlijke situatie af, wat voordeliger is ;)

Dat is misschien wel erg kort door de bocht... Met een omslagpunt berekening worden o.a. afschrijving, wegenbelasting, brandstofprijs en verbruik tegen elkaar afgewogen. Dit kan verschillen per persoonlijke situatie. Ik woon bijvoorbeeld aan de grens daar is de brandstof goedkoper als in NL, maar ook de verwachtte duur van het gebruik van een auto kan daarin meespelen. Als je van plan bent een auto 10 jr. te rijden is de afschrijving compleet anders als 2jr. Of je van plan bent een nieuwe of een tweedehands auto aan te schaffen maakt ook veel verschil. De tool biedt de mogelijkheid om ieder dit voor zichzelf te bekijken.
 
De totale kosten per jaar bij 35000 KM

Een diesel is € 1037,- goedkoper.Een dieselauto kan uit vanaf: 16359 KM
BenzineDiesel
Brandstofkosten€ 4415€ 2468
Wegenbelasting€ 4121072
Afschrijving€ 250
Totale kosten€ 4827€ 3790
Prijs per km€ 0.14€ 0.11


Kijk, ik rijd naar verwachting 35k per jaar en ga deze auto 4 jaar gebruiken. Daarnaast is een diesel met een lage kilometerstand iets duurder in aanschaf (voor het gemak €1.000). Voor de brandstof prijzen heb ik 1.64 benzine aangehouden en 1.34 voor diesel (in DLD). Eigenlijk heb ik een vergelijk getrokken tussen jouw auto en de mijne. Dan is te zien dat een diesel al vanaf 16.359km al uit kan. Met een nieuwe auto schuift het aantal kilometers fors omhoog, vanwege de hogere afschrijving en en aanschaf ;)
 
Veiliger? Het is dezelfde auto, met dezelfde veiligheidsuitrusting... Alleen de motor verschilt. Is niks veiligers aan, maar het is wel lekker om een beetje gas over te houden voor vlotte inhaal acties etc, maar dat lukt met een 1.2tdi ook prima vind ik.





Het omslagpunt voor nieuwe auto's ligt tussen de 25.000 en de 30.000 km per jaar. Afhankelijk van het verbruik, wegenbelasting, afschrijving. Om het precies te berekenen kan je hier kijken De brandstofkosten | Omslagpunt.com

Persoonlijk vind ik een 1.6 ook gewoon veiliger! Door te corrigeren met een laag toerental wat bij een 1.6 gewoon veel beter gaat! Ik heb het hier dan ook over het corrigerende gedeelte. Verder is het natuurlijk allemaal hetzelfde qua veiligheid!
 
ik rij gewoon 30.000 per jaar ( minstens )
Met een benzine !! Benzine krijg je veel meer voor terug. Als je hem inruilt.
Dat en de huidige diesel prijzen € 1,50
( midden NL ) en benzine € 1,60 vind ik dat verschil ook niet zo groot meer. En mij blue GT loopt ook 1 op 20 in 2 cilinder mode Big Grin
 
Laatst bewerkt door een moderator:

vfBoHF5.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!